• BIST 103.937
  • Altın 162,758
  • Dolar 3,9590
  • Euro 4,6423
  • Trabzon 17 °C

2. el otomobil 2. el futbolcu!

Yer KULAK

Eskiden Avrupa’dan özellikle Almanya’dan ikinci el otomobil ithal edilirdi. Almanların ikinci el otomobilleri, sıfır otomobiller gibi rağbet görürdü.Türkiye futbol piyasası ise dünden bugün Avrupa’nın ikinci el otomobilleri gibi ikinci el yani emekliliği gelmiş futbolcuların pazarı olmuş. Yaşı 30’u aşmış bu futbolcular için Türk kulüpleri milyonlarca EURO ve Dolar ödüyor. Türk kulüplerinin transfer ettiği futbolcular, bir veya iki yıl sonra ya futbolu bırakıyor ya da serbest kalıyor.

Bugün süper ve birinci ligdeki yabancı futbolcuların yaş ortalaması 30’un üzerinde ve bu oyuncuların bir iki istisna dışında Avrupa’da pazarları, yani alıcıları yok. Zaten alıcıları olsa Türkiye’ye gelmezler.

Türkiye’de Avrupa’nın ikinci el futbolcularına en fazla rağbet eden kulüplerden biri Trabzonspor! Bordo- Mavili kulüp son 5 sezonda Avrupa’dan menajerlerin, gazetecilerin, avantacıların ve de teknik direktörlerin onayı ve isteği ve pazarlaması ile çok sayıda futbolcu transfer etti. Milyonlarca EURO ödedi ve ödüyor. 

Trabzonspor’un son beş yılda yanlış transferler nedeniyle 100 milyon EURO civarında bir parasının çöpe gittiği söyleniyor.

Yanlış transferde bu kadar büyük paranın çöpe gitmesine rağmen Trabzonspor’u yönetenler bu yanlışlardan ders almayıp, aynı hata ve yanlışları yapacaklarının sinyalini veriyor.

***

Dün bir İstanbul gazetesinin internet sitesinde Trabzonspor’un yıllar önce genç yaşta Galatasaray’da oynamış daha sonra Bayern Münih’e transfer olmuş Franck Libery’i transfer edeceğini yazdı. Libery, işe yarar bir oyuncu olsa ülkesi Fransa’nın kulüpleri bu oyuncuyu boş bırakmaz, transfer eder. Bayern Münih’te oynayan ve geçenlerde futbolu bırakacağını açıklayan Fransız futbolcu 1983 doğumlu. Şu anda 34 yaşında, üç-beş ay sonra 35 yaşında olacak.

Şimdi birileri bu oyuncuyu Trabzonspor’a pazarlamaya çalışıyor. Ve Trabzonspor Başkanı Muharrem Usta ve de teknik direktör Ersun Yanal bu transfere yeşil ışık yakıyor.  Yalnız Ribery’e mi, yaşı 30’u geçmiş Serdar Taşçı ve diğerleri…

Trabzonspor’da değil tüm kulüplerde transfer edilen oyunculara ödenen paraları başkan ve yöneticiler ceplerinden ödemediği için, kulüpleri milyonlarca dolar, euro borca sokuyorlar. Bir süre sonra hesap vermeden çekip gidiyorlar.

Trabzonspor, yolun yarısına gelmiş oyuncularla hiçbir zaman başarı elde edememiştir, etme şansı da yoktur.

Trabzonspor’u yönetenler, Trabzonspor’un şampiyon olduğu sezonlarda takımın yaş ortalamasını incelediler mi? Kesinlikle incelemediler. İnceleseler, emekliliği gelmiş oyuncuları transfer etmezlerdi.

***

Son söz olarak; Ey Muharrem Usta, pazarlamacıların, menajerlerin ve hatta sabıkalı teknik heyetin oyununa gelme. Avrupa’dan Amerika’dan, Afrika’dan transfer edeceğin oyuncular hiç değilse ülkelerinin A milli takımında en az 10 kez oynamış olsunlar… Ölçün bu olsun!

 

Hasan KURT

***********************

Sahildeki otoparkları ücretsiz yapacaksın!

Trabzon’un en önemli sorunlarının başında trafik gelir. Ortahisar ve ilçelerdeki trafik sorununu, keşmekeşliğini çözmek için uzmanından sade vatandaşına kadar hemen herkes bir öneri getiriyor. Trafik sıkışıklığı ve sorununu ortadan kaldırmak veya en aza indirmek için yapılacak iki iş var. Birincisi geniş yol, ikincisi otopark!

sahildeki-otopark-(1).jpg

Trabzon’da merkez ve ilçelerde yeni yol yapma şansı yok denecek kadar az. Bugün dünyanın birçok ülkesinin önemli kentlerinde bir araçlık otopark ile bir ofis ücreti hemen hemen eşdeğer. Rusya devlet başkanı Putin mal varlığını açıklarken, Moskova’da bir araçlık otoparkı bulunduğunu belirtti.

Büyükşehir Belediyesi, özellikle Ortahisar ilçesindeki otoparkların sayısını arttırmak için çalışıyor. Ayrıca ana yolların kenarlarını ücretli otopark haline getirdi. Ancak, kentin bir iki semti hariç hiçbir bölgesinde otopark sorununu aşamadı.

***

Büyükşehir Belediyesinin, Ortahisar ilçesinde trafik sorununu tam olmasa bile yarı yarıya çözmesi için yapacağı iki, üç iş var.

Birincisi Moloz bölgesinde ücretsiz otopark alanı olacak. Ücretsiz otoparka, tam gün araç park edenden ücret alınacak. Ortahisar merkezde Maraş caddesinde, Gazipaşa’da vs. yol kenarlarına park ücreti mesela saati 10 lira olacak. Bu durumda vatandaş, aracı ile kent merkezine gelmez, sahile park eder. İkincisi, Maraş Caddesi ya trafiğe kapatılacak ya da tek şerit olacak. Üçüncüsü dolmuş minibüsleri 25 kişilik olacak. İki minibüs birleşecek 25 veya 30 kişilik bir minibüs olacak.

Konut ve işyerlerinin yapımında otopark zorunluluğu vardır. Belediyeler, konut ve işyerleri için otopark yapmayanlardan, otopark parası alır. Belediyeler otopark parası aldığı bir konut veya işyerine yasa gereği ücretsiz otopark yeri göstermek zorundadır. Belediyeler maalesef otopark parası aldığı vatandaşa otopark alanı göstermiyor. İtiraz eden, mahkemeye giden vatandaş da hakkını alamıyor. Bu arada bugün Ortahisar ilçe merkezindeki bazı iş merkezlerinin otoparkı ticari olarak işletiliyor. Yasal olarak işletilemez. Çünkü işyerinin otoparkı o işyerindeki ofisler için yapılmıştır.

***

Büyükşehir Belediyesi, Trabzon Ortahisar ilçesinde trafik ve otopark sorununu rahatlıkla çözebilir. Ancak çözmüyor. Çözmek işine gelmiyor. Çünkü otopark işinden para kazanıyor. Yukarıdaki önerilerimiz uygulansın, Trabzon Ortahisar da trafik ve otopark sorunu tamamen olmasa bile yarı yarıya çözülür.

Trabzon  Günleri’nin zamanlaması

Geçmiş dönemlerde Trabzon Vakfı tarafından organize edilen Trabzon Günleri bu kez Valilik İl Kültür Müdürlüğü tarafından düzenleniyor. Ancak organizasyonun tarihi anlamında ciddi eleştiriler var.

trabzon-günleri.png

Zira 4 gün devam edecek olan Trabzon Günleri'nin son iki günü Ramazan'a denk geliyor. Hem de geçmişte en çok ilgi gösterilen, yiyecek satışlarının yoğun yapıldığı cumartesiye ve pazara. Bu nedenle çoğu firma Başkent'e gitmeye sıcak bakmıyor.

Yetkililer bilhassa turizm yatırımları nedeniyle kredi ve teşvik alanları arayarak katılım için zorlarken, "Teşvikler aldınız. Destek olmalısınız. Gelmeseniz bile stant kiralayın, parasını ödeyin. Bakan Bey'in isteği bu yönde" diye hatırlatmada bulunuyorlarmış.

Ortaya çıkan tablodan ve Trabzon Günleri'nin tarihinden Bakan Süleyman Soylu da rahatsızmış. Tarih belirlenirken Ramazan'ın neden dikkate alınmadığı yönünde tepkisini dile getirmiş. Şimdi aranan çözüm stantların kurulmasında doğacak boşluklara ilçe belediyelerin yerleştirilmesi ancak onlarda da maliyetleri karşılayacak para olmadığından Büyükşehir'den talepler başlamış.

Trabzon Günleri'nde yaşanması muhtemel aksaklıklar Kültür Müdür Vekili Ali Ayvazoğlu'nun başını ağrıtacak gibi görünüyor.

Yakamoz  Sitesi’nden şikayet var!

Yalıncak'ta bulunan Yakamoz sitesi sakinleri şikayetlerini ulaştırdılar.

Şikayetin sebebi Ortahisar ve Yomra ilçelerinin sınırını oluşturan Yalıncak Deresi'nin denize kavuştuğu noktadan son bir - iki aydır, genellikle geceleri çamurlu su, çimento ya da muhteviyatı bilinmeyen zararlı atıkların dereye boşaltılması.

yakamoz.jpg

Yalıncak Deresi'ne komşu Yakamoz Sitesi sakinleri bu konuyu il ve ülke genelinde bütün ilgili makamlara şikayet etmelerine rağmen hiç bir kurumdan açıklama alamadıkları gibi, usulsüz atık boşaltımı işleminin devamından yakınıyorlar. Site sakinleri; ‘Dünyanın hiç bir yerinde kabul görmeyecek bu çevre ihlalinin denizimize, çevreye ve buradan denize giren bölge halkına zarar verdiği şüphe götürmez bir gerçektir. Bu durum yakındaki Novotel'den Karadeniz'i seyreden yabancı ve yerli turistlerin gözleri önünde cereyan etmektedir. Bizler Yakamoz Sitesi ve çevre sakinleri olarak bu çevre ihlalini kamuoyunun dikkatine taşıyıp, ilgilileri ivedilikle göreve davet ediyoruz’ diyorlar… Aktarıyoruz!

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.