• BIST 88.125
  • Altın 337,580
  • Dolar 6,4499
  • Euro 7,1137
  • Trabzon 9 °C

Adnan Kahveci ve bir anı!

Yer KULAK

   ANAP hükümetlerinde genç yaşta, Hazineden Sorumlu Devlet Bakanlığı, Maliye ve Gümrük Bakanlığı görevinde bulunan Adnan Kahveci’nin kafaları karıştıran bir trafik kazasında hayatını kaybedişinin dün 27. yıldönümü idi. Kahveci 5 Şubat 1993 tarihinde eşi ve kızı ile birlikte trafik terörünün(!) kurbanı olmuştu. 
adnan-kahveci-001.jpgKTÜ rektörü Prof. Dr. Kemal Gürüz’dü… Gürüz öğle saatlerinde aradı ve, ‘Hasan, Adnan Kahveci akşam sahil tesislerinde misafirimiz olacak, sizi de bekliyorum’ demişti.
 
Bizde kalktık KTÜ Sahil Tesislerine gittik. Kemal Gürüz, KTÜ’ye rektör atandıktan sonra Trabzon’da yakın dostluk kurduğu isimlerin sayısı üçü beşi geçmezdi. Ben, rahmetli Mehmet Tan, Zeyyad Nemli, Bener Cordan gibi… Sonradan çevre genişledi.
  KTÜ sahil tesislerinin bahçesinde deniz tarafındaki bir masada sohbete başladık. Adnan Kahveci’ye, İsviçre’deki saat imalathanelerini örnek gösterdim ve Trabzon’da da silah imalathaneleri kurulabileceğini söyledim. Adnan Kahveci’nin kafasında da bu proje vardı. Ve bir süre sonra bu proje hayata geçirildi. 
Adnan Kahveci, pratikti… Çözüm bekleyen sorunları bir çırpıda çözme yeteneği vardı. Hepsinden önemlisi, günümüzde mumla aranan dürüstlüğün de simgesiydi. Hilesi hurdası yoktu. 

Adnan Kahveci ile o akşam uzun uzadıya sohbet etmiştik… Özellikle son dönemlerde Adnan Kahveci’yi çok ama çok özlüyoruz… Işıklar içinde uyusun… 

Rusların bir yılda yaptığını 10 yılda yapamadık!

  ruslarin.jpgTrabzon Ortahisar ilçesinin arazi büyüklüğü açısından en büyük mahallesi olan Uğurlu (Argaliya) mahallesini merkeze bağlayan karayolunu Ruslar 1918 yılında bir yılda bitirmişlerdi. Ortahisar ile Uğurlu arasında daha kestirme yol olan ve takriben 5 km. uzunlukta olan Karşıyaka-Uğurlu yolu yıllardır bitirilemedi. Birkaç yapımcının işi bıraktığı yolun yeniden ihale edileceği bildirildi. 
 
Karşıyaka-Uğurlu yolunun önemli bir kısmının yapıldığını söyleyen Fethi Küçükali, ‘İstimlaklar yapıldı. Yol yapımını üstlenen firmalar, duvar, dolgu yapıp işi bıraktılar. Gerekçeleri de para bitti. Yol ihale edilirken kaç paraya mal olacağı hesaplanmıyor mu? Karayolları, işi bırakan firmalara neden müeyyide uygulamıyor. Yolun, Kanuni Bulvarı’ndan sonra sahile bağlanacağı söyleniyor. Kanuni Bulvarı, Tanjant yolu zaten sahile bağlantılı. Bu yolu sahile bağlamak milletin parasını heba etmektir. Karayolları, Kanuni Bulvarı itibarıyla yolu bir an önce ihale etmesini bekliyoruz’ dedi.
 
Fethi Küçükali, iktidar ve muhalefet milletvekillerini de göreve çağırarak, ‘Vekillerimiz, Trabzon’a gerçekten hizmet etmek istiyorlarsa bu yolu ihale ettirirler. Bu yol ile birlikte Ortahisar’da yeni yerleşim, ticaret ve imalat bölgelerinin oluşacağı unutulmamalıdır’ şeklinde konuştu.

Trabzon’u şoförler mi yönetiyor?

  trabzonu-sofor.jpgOrtahisar ilçesinde, şehir içi trafiğinin keşmekeşliğinden ve dolmuş minibüs yolcu taşımacılığından şikayet etmeyen yok gibi. Ortahisar’da yaşayan hemen herkes, ulaşım sisteminden rahatsız. Ortahisar’da herkesin sistemden rahatsız olmasına rağmen, bu sisteme yıllardır bir çekidüzen verilemiyor. 
 
Önceki akşam Büyükşehir Belediyesi’nde ulaşım konusunda bir toplantı yapıldı. Belediye Başkanları, Şoförler Odası ve diğer ilgililerin katıldığı toplantıda dolmuş sistemi hakkında bir sonuç alınamadı.
 
Ortahisar ilçesinin trafik sorunun nasıl çözüleceğini bu köşede defalarca yazdık. Ortahisar ilçesinin ulaşım sorununu çözmek isteyenlerde irade olması gerekir. Ne ilginçtir ki çözüm makamında olanlar bugüne kadar bu iradeyi gösteremediler. 700 civarındaki dolmuş minibüs sahibine teslim oldular. Dünyanın hiçbir ülkesinde bir kentin trafik ve ulaşım çözümünü dolmuşcular, taksiciler gerçekleştirmez. Bu kesim yönetenlerin alacağı karara uymak zorundadırlar.

Teknoloji ve kadercilik!

  teknomlooji.jpgVan’da meydana gelen çığ felaketinde, henüz resmi rakamlar açıklanmasa da Elazığ ve Malatya depreminde hayatını kaybeden vatandaşlarımız kadar kayıp verdik. Ölü sayısının 40’ı geçtiği bildiriliyor.
Çokları deprem, heyelan, sel gibi olayları kadere bağlıyor. Allah’ın takdiri diyor. Çığ, heyelan, sel tehlikesi olan bölgeleri iskana açmanın yüce yaradanın takdiri ile ne ilgisi var.
 
Zonguldak’ta yaşayan hemşehrimiz Kemal Çebi, Van’daki çığ felaketi üzerine, ‘Vefat edenlere rahmet diliyorum. Bu devirde teknoloji diye bir şey var. Dron ile çığ tehlikesi olan bölgelere kar bombası atmak bu kadar zor mu, yol güzergahında bulunan tehlike oluşturan yerler tespit edilip kar bombası ile çığ oluşturulup düşürülseydi, şu an ölen vatandaşlarımızın hepsi aramızda yaşıyor olacaktı. İhmal, bilgisizlik, vurdumduymazlık, cehalet bir araya gelince olan canlarımıza oluyor. Ateş düştüğü yeri yakarmış. Var olan teknolojinin bedeli 40 can oldu’ dedi.
Son dönemlerde maalesef iş, ehline, bilgisi olana değil, ‘bizden’ yani iktidardan olana veriliyor. Ve sonuçta da teknoloji rafa kaldırılıyor. 

Doktorunuz diyor ki!

  Saç biti, kafa bölgesinde özellikle saçlı deride yerleşen bir parazittir. Bitler sıçrayamazlar.Saç diplerine "sirke" denilen yumurtalarını bırakırlar. Sirke, kepek ile karışıp yanlış teşhise yol açabilir. Kepekler kendiliğinde veya taramayla kolayca dökülürler.Sirkeler kıla sıkıca yapışıktırlar, kolay dökülmezler. Saç bitlenmesi daha çok çocuklarda görülür. Okullar, yurtlar gibi toplu yaşanan ve ortak eşya kullanılan kalabalık ortamlarda bulaşma daha kolay olur. Bitleri öldürmek için saçlı deriye krem, losyon veya jel gibi ilaçlar sürülür. Tedavinin ikinci adımı sirkelerin temizlenmesidir. Bunun için genellikle ilaç kutusunda çıkan sık dişli taraklar kullanılır.
(Dr. Kemal Küçükali)

 

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.