• BIST 91.801
  • Altın 214,727
  • Dolar 5,3705
  • Euro 6,0812
  • Trabzon 17 °C

AKILLI ADAMLAR

Osman Necip SEVİNÇ

       Trabzon’umuzda trafik çilesi çekmeyen mahalle veya yakın ilçelerimiz yok denecek kadar az. Ancak bunlar arasında özellikle sabah ve akşam saatlerinde işkence çekmekte birinciliği Boztepe ve Çukurçayır sakinleri alıyor.
    Şimdi doğal olarak Çukurçayır’da, Boztepe’de ikamet eden hemşerilerimiz Kanuni Yolu bitince trafik çilemizde bitecek diye umutlanıyor. İnşallah diyerek temennimizi belirtelim, ama zor dostum zor.
    Kanuni bulvarı üç gidiş, üç geliş olarak 6 şeritli bir yol ve platform genişliği refüj ve kaldırımlar dahil 40 metreye yakın. Bu şehir içi yol güzergahının düşünülen trafiği taşımaması için hiçbir sebep yok.
    Ancak bağlantı yolları, trafiğe katılımlar, kılçık yollar doğru mu planlaşmış veya projede detaylıca dikkate alınabilmiş mi? Hele hele 5+5=10 m. toplam genişlikte tretuvarların özellikle Beşirli, Aydınlıkevler v.s. gibi sakin yerlerde de aynen uygulanması hem kamulaştırma, hem de yapım keşif bedelini gereksiz arttırmış olmadı mı?
    Neyse biz yine Boztepe, Çukurçayır trafiğine gelelim. Ve hem sorup hem cevaplayalım. Bu 4-5 yıl sonra ancak bitecek yolun bu semtlerin yoğun trafiğinin çözümüne kazandıracağı nedir?
    Güzergah eski Doğumevinin (yeni SSK ) yaklaşık 300 metre Güneyindeki Yeni Cuma 1 kavşağından, Yeni Cuma Gözaçan camii önünde yapılacak Yeni Cuma 2 kavşağına vardıktan sonra Boztepe çay bahçeleri ve askeri sahanın altından 750 m. uzunluğundaki Boztepe Tünelinden geçip Çukurçayır’daki 1001 evler de yapılacak kavşağa ulaşıyor.
    Şimdi siz Boztepe’nin üst kotlarında veya Çukurçayır’ın Mısırlı Mahallesinde veya İpekyolu caddesinin her iki yanındaki apartmanlarda oturuyorsunuz ve Trabzon Merkeze Meydana gideceksiniz ya; 1001 evler kavşağına Muradiye cami yanından Hosanoğlu caddesini kullanarak ineceksiniz. Ancak yolun ve diğer yolların eğimleri Karayolları standartlarının çok üzerinde. Mazallah hafif bir kar yağışı veya şiddetli yağmurlarda yol kazalar noktası olur. Aslında ne standardı ile ne de üst yapısı ile bu yollar 4-5 sene sonra iki kat yoğunlaşacak trafiği taşımaz.
    Veya mevcut Çukurçayır-Boztepe yolunu tercih ettiniz. Aynen bugün yaşadığınız ve güvenli olmayan yoğun trafik ile Gözaçan Camii önündeki Yenicuma 2 kavşağında, tüm trafik birleşip yeni bir tedbir alınmazsa mevcut Boztepe caddesinden aynı bugün ki trafiğin iki katı yoğunluk ile yavaş yavaş, tin, tin Meydana inersiniz.
    Belki de yolu biraz daha uzatıp Yeni Cuma 1 kavşağına yani Cephanelik yolu başlangıcındaki kavşağa inip oradan tanjant yoluna geçer ve oranın trafiğinde boğulursunuz? Ne dersiniz?
    Uyarmadılar demeyin. 1001 evler kavşağını sahil yoluna bağlayan bir geniş bağlantı yolu proje safhasında kalmamalı, acilen yapımı için Trabzon’un şu anda hamisi Süleyman Soylu Bakanımız ve tüm milletvekillerine konu anlatılarak bu pahalı projenin gerçekleşmesi Kanuni Yolu ile paralel şekilde sağlanmalıdır. Tabii Meydandan Çukurçayır Muradiye Camiine kadar ki yol da genişletilmelidir.
    Bu arada mevcut Çukurçayır yolunda yolun hemen banketinden hatta hendeğinden itibaren inşaat ruhsatı verenler hiç de ileriye yönelik güzel bir iş yapmıyor. Bu yol eninde sonunda genişletilmek durumunda kalınacaktır. Zaten halihazırda Çukurçayır’a çıkışta sağ tarafa oto korkuluk yapılmaması cinayettir. Ve bir gün oradan aşağı uçacak bir aracın içindekilerinin katili arandığında, bugün görev ihmali yapan yetkililer unutulmayacaktır. Büyük şehirin Fen İşleri Daire Bşk. Hüseyin Türker bey çalışkan ve akıllı bir teknik eleman olup söz konusu yolda, bu oto korkulukların ve tek taraflı dar bir tretuvar yapımını dikkate alacağına eminim.
    Birkaç gün evvel Gazetemizin sahibi Sn.Hasan Kurt yazısına "Büyük Şehirde Akıllı Adam Yok Mu?" başlığını atmıştı. Ben buna yanıt vereyim. Var, hem de çok. Ancak bu akıllı teknokrat ve memur, işçi çalışanları iyi yönlendirecek, ortak akıl yürütecek, istişare edecek kalitede olmayan 4 kişilik bir grup bu çalışkan insanların önünde bir duvar gibi duruyor. Bunlar Ak Partinin de kamburudur.
    Son söz olarak şunu ekleyeyim. Son gelişmeler ile iki dostunun yardımını alarak seçime kadar bu başkan ile gidileceğinin işaretleri alınınca, muhalefetteki partilerde bayram havası yaratıldı. Maşallah teşkilatlarımızı da dinleyen azaldı. Son 2 ayda Büyükşehir başkanının yaptığı büyük hatalar ve zararlarını göz önüme getirdiğimde, gerçekten üzüldüm. Son gelişmelerde Trabzon siyasetinde Aşkale çimento fabrikasının çok büyük bir ağırlıkta ve etkin olduğunu gözledik. Artık Kanuni yolunun neden Akoluk a kadar uzatıldığını da anladık.
         İki gün önce Ankara’daki gelişmelerde tüm Trabzon tarafından sevilen, sayılan ve takdir edilen Sn. Süleyman Soylu beyin tamamen haklı olduğunu bilenlerdenim. Milletvekili Sn.Salih Cora’ya dik duruşu ve doğruları haykırışı nedeniyle teşekkür ve takdirlerimi sunarım. Belediye Başkanımızın bu kadar halkı itici ve partiye zarar vermesine rağmen yanında yer alan ( ki onlar kendilerini biliyor) Milletvekillerimize de halkın sesi olamadıkları için üzüntülerimi arz ediyorum. Ayrıca Sn.Genel başkan yardımcımız Recep Akdağ bey ile eski bir Bakan ve yeni bir Bakanımıza da, arkadaşlık mı önemli, yoksa benim sevdam Trabzon mu önemli sorusunu haddim olmayarak yöneltiyorum. Diğer duyumlarım ise şimdilik bende kalsın.

           Not: 25 Şubat 2018 tarihinde yazılmıştır

 

Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.