• BIST 97.988
  • Altın 241,782
  • Dolar 6,2647
  • Euro 7,3604
  • Trabzon 23 °C

AKP’nin başkan adayları!

Yer KULAK

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Gümrükçüoğlu, görünen o ki yeni dönemde aday olmayacak. Gümrükçüoğlu, geçenlerde çok yakın bir dostuna, ‘Yeni dönem için ısrar etmeyeceğim. Gerçekten çok yoruldum’ şeklinde bir ifade kullanmış. Orhan Gümrükçoğlu, Trabzon tarihinde en fazla konuşulan, eleştirilen ve gündemde kalan belediye başkanı. Gümrükçüoğlu, icrasıyla, söylemiyle çok farklı bir isim.
Milletvekilliği seçimlerinde olduğu gibi belediye başkanlıkları seçiminde de adaylardan çok partiler ağırlıklı. Türkiye’nin en bilgili, becerili ismini mesela Trabzon’da Büyükşehir Belediye Başkan adayı yapsanız, sandıkta kalır. Kazanma ihtimali çok zayıftır. Çünkü seçmen kişilerin yeterliliğine değil genelde hangi partiden aday olduğuna bakıyor. 
Büyükşehir belediye yasasının bazı maddelerinin uygulanmasına yanılmıyorsak 2019 yılında başlanılacak. Artık köylerde (mahalle) yaşayanlar da arazilerine, evlerine, ahırlarına emlak vergisi verecek. İnşaat izin ve ruhsatını para ödeyerek alacak. Özel mülkiyet dışında kullandığı suyun parasını ödeyecek vs. Yani, köylerde yaşayanlar da ilçe ve ildekiler gibi ödeme yapacak. 
Muhalefetteki A veya B parti ve adayları ‘bu düzenlemeyi iptal edeceğiz, köyler köy olarak kalacak’ derse, seçilme şansları artar mı? Artmaz, çünkü insanlar takım tutar gibi parti tutuyorlar. Adaylara da bakmıyorlar.
Olayı bu çerçevede değerlendirirsek, Trabzon’da bir iki istisna dışında tüm belediye başkanlıklarını iktidar partisinin kazanma ihtimalinin yüksek olduğunu söyleyebiliriz.
Bu durumda, bu partiden aday olmak isteyenlerin sayısı da o derece fazla olur ve oluyor. 

İktidar partisinde diğer partilerde olduğu gibi aday adayı olma kriteri yok. Adayı belirleyecek makam ve kişi de Cumhurbaşkanı… O nedenle; iktidar partisinden aday olacak kişiler ağızlarıyla kuş tutsalar nihai karar zirve verecek.
AKP Trabzon Büyükşehir Belediye Başkan adaylarından biri olan il başkanı Haydar Revi’nin de, ‘Benim aday adayı olmam çok da önemli değil, önemli olan başkanın kararı’ mealindeki ifadesi de bu görüşümüzü doğruluyor.
Bu durumda AKP’de Büyükşehir ve Ortahisar Belediye Başkanlığına aday adayı olanların görünüşte hemen hemen hepsinin şansı eşit olsa da, çekirdekten gelen isimlerin daha avantajlı olduklarını söyleyebiliriz.

Akıntürk’ün feryadı ve Güney çevre yolu!

Gençlik ve Spor Trabzon il müdürlüğünden emekli olan Fatih Akıntürk, dün sosyal medyada ‘Hopa ile Of arasındaki yaklaşık 125 km. olan devlet sahil yolunda toplam 3 adet lambalı kavşak var. Trabzon’da Akçaabat-Arsin arasında 35 m.de ise durum şöyle’ diye bir paylaşımda bulundu.

fatih-akinturk.jpg
Fatih Akıntürk’ün bu tespiti, Trabzon’un çözüm bekleyen en öncelikli sorununun 70 km.si tünel geçişli olmak üzere güney çevre yolu olduğunu net bir şekilde ortaya koyuyor. Türkiye’de değil dünyanın hiçbir ülkesinde transit bir yolda, ışıklı bu kadar fazla kavşak yok. 35 km.lik bir transit yolda 16 kavşak olması, bağlantı yollarının ve trafik yoğunluğunun ne denli fazla olduğunu net bir şekilde ortaya koyuyor. Normalde 20-25 dakikalık olan bu mesafe, sabah-öğle ve akşam saatlerinde iki- üç saatte ancak kat ediliyor. Bu süre önümüzdeki yıllarda daha da artacaktır.
O nedenle, sahil yolundaki bu yoğunluğu ortadan kaldırmak için tünel geçişli güney çevre yolu şarttır. Trabzon’un bugünden yarına olmazsa olmazı güney çevre yoludur. Bu yol yapıldığında sahil yolu şehir içi yolu olur, çevre yolu da transit yol olur. Zaten çevre yolu için Prof. Dr. Atakan Aksoy’un hazırladığı projede her ilçeye bağlantı yolu bulunmaktadır.
***
İşte Fatih Akıntürk’ün tespit ettiği kavşaklar; 
1-Darıca  2-Kavaklı Yaya geçidi 3-Kavaklı  4-Akçaabat -Liman  5-Akçaabat -Merkez  6-Akçaabat -Çıkış  7-Haçkalı Baba 8-Söğütlü –Yaya 9-Söğütlü –Hassoy 10-Çömlekçi  11-Cevahir 12-Yomra-Giriş 13-Yomra -Çıkış  14-Arsin -giriş 15-Arsin-Çıkış  16-Arsin -Sanayii 
Akıntürk, büyükşehir belediye başkanına, siyasilere. Bölge vekillerine seslenerek, ‘Bu kadar kısa mesafede bu kadar lambalı kavşağın olması, zaten dar alan sıkışmış Trabzon şehrinin felç olması demektir. Bunu görmüyor musunuz? Bu işin tedavisi çok zor mu? Az akıl. Az bilim. Az cesaret, az liyakat ve bu saydığım kavşaklar iki yılda by-pass edilir ve bu şehrin önemli bir borunu giderilirdi. Ancak siz sadece seyrettiniz. Eften püften işlere göz boyayıp sorunun üzerini örttünüz’ dedi. Akıntürk, yazısının son bölümünde ise; ‘yapılması gerekirken yapılmayanlardan, dolayı ve ‘yapılmaması gerekirken yapılanlardan’ ötürü sizlere hakkımı helal etmiyorum. Bilesiniz’ diye beddua etti.
Fatih Akıntürk’ün tespitlerine aynen katılıyoruz. Çözüm konusunda ise farklı düşünüyoruz. Çünkü, 35 km. lik mesafede ancak 5-6 kavşağı kaldırabilirsiniz. Gerisini kaldırmak mümkün değil. Trafik daha da içinden çıkılmaz hal alır. Burada yapılması gereken iş, güney çevre yoludur. 

**********************

Batum: Yanı başımızdaki Avrupai bir şehir. Düzen, insana saygı ve sükûnet. Bir yönüyle halka açık Sovyetler Birliği müzesi. Serbest piyasanın Kafkaslardaki yeni parıltısı. Çarlık Rusya’sı döneminden kalmış binalardaki yüksek sanat içeren mimari. Her sokak bir film stüdyosu gibi. Birazdan bir sokağın köşesinden Moskova Madonnası gibi alımlı bir kadın görünecek ve yönetmen ‘’Motor!’’ diye ünleyecek gibi. 
Trabzon: İçinden bir türlü çıkamadığımız hastalıklı bir lâbirent. Gün geçtikçe her şeyiyle çoraklaşan bir şehir. Beton ve asfaltın zehir saçan sıcaklığı. İnsanın yaşam sevincini alıp götüren pis kanalizasyon kokusu. Hoyratlık, saygısızlık, nobranlık, kuralsızlık. Sağ iktidarların inşa ettiği tımarhanelerden en tehlikelisi. (Metin Kondel)

  • Yorumlar 2
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Yazarın Diğer Yazıları
    Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.