• BIST 89.764
  • Trabzon 7 °C

Başkent’te 48 saat!

Hasan Kurt

Ankara’ya uzun bir süredir gitmiyordum. Geçtiğimiz hafta sonu genel yayın yönetmenimiz Miraç Özağcı’ya ‘Pazartesi günü Ankara’ya gidiyoruz hazır ol’ dedim. Ankara’da kimseye de söylemedim.

Pazartesi önce Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına gittik. Müsteşar yardımcısı Mazhar Yıldırımhan’ın makamında epey lafladık. Mazhar Yıldırımhan, gerçekten koltuğunu dolduran bir bürokrat…

Sonra Osman Diyadin’in basın müşavirliğini yaptığı Koza Holdinge gittik. Koza Holding yönetim kurulu başkanlığına Müminhan Bilgin getirilmişti.

Koza Holding, bir dönemlerin Uzan Holdingi gibi! FETÖ’cü meşhur Akın İpek’in holdingi… Paranın, pulun, mülkün, şatavatın vs. sınırı yok... İşte öyle bir firma…

Holding merkezinde birbirinden lüks onlarca on model otomobil… Binanın içi çok zevkli döşenmiş… Holdingin çok sayıda birim amiri ve müdürü için ayrı odalar…

Binanın dışında ve içinde çok sayıda özel güvenlikçi!

Osman Diyadin, bizi kapıda karşıladı. Üst kata çıktık. Müminhan Bilgin, odasının kapısını açtı ve ‘Abi sen Ankara’ya gelir miydin’ dedi ve bizi odasına aldı…

Müminhan anlattı, biz dinledik. Dinlerken şok olduk…

Müminhan’ın gelen gideni de çok… Milletvekillerinin biri giriyor diğeri çıkıyor… Ayrılırken bir ara Trabzonsporlu iki yöneticiyi gördüm… Onlar da herhalde Müminhan beye hayırlı olsuna gelmişlerdir!..

Müminhan’a veda ettik. İbrahim Usta’ya uğradık...

İbrahim Usta, Ankara’nın en gözde inşaatçılarından biri.

Ankara’da onlarca inşaatı var. İstanbul’da da öyle…

Ayrıca, kiraya verdiği çok sayıda mülkü de var… Bu aralar yurt dışından da cazip teklifler alıyor. Eski Tunceli milletvekili, bir dönemlerin ünlü müteahhitlerinden Ali Haydar Veziroğlu, Basra’da 500 milyon Euro’luk işi ortak yapalım, diye teklif getirmiş...

İbrahim Usta;  Ankara’da kendini kabul ettirmiş üç beş inşaatçıdan biri… Konut almak isteyenler önce İbrahim’in kapısını çalıyor.

İbrahim’e veda ettik ayrıldık… Otele geldik…

***

Ankara’da bir dönemlerin en gözde otellerinden biri Stat oteli idi… Gençlik Parkı ve stada birkaç yüz metre uzaklıkta. Bu otel, meşhur Emek inşaatındı. Şu anda hisseleri yine Emek’te mi bilmiyorum. Stat oteli, özel sektöre kiralandı. Adı da değişti. Radisson oldu.

Otelin lobisinde tanıdık bir sima! Trabzonsporlu Küçük Hamdi ve yanında kuzeni… Hamdi ile bir süre sohbet ettik ve yemeğe çıktık.

Çukurambar’da onlarca içkili içkisiz restoran, kafe, pastane… Saadettin Kanca bizi, müzikli bir mekana getirdi...

Masaya oturduk… Salih Cora, ‘nerdesin’ diye sordu… Mekanı tarif ettik. Üç beş dakika sonra geldi. Ardından İbrahim Usta aradı. Ona da falan yerdeyiz, dedik.

Restoranda havadan sudan ve Trabzonspor’dan konuştuk… Otele döndük…

***

Aslında Ankara’ya gitmemizin ana nedeni, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’yu ziyaret etmek ve gecemize davet etmekti.

Süleyman beyden randevu almak için Ali Faik Hacıoğlu’nu aradık. Bu ara bir de randevu için Bakan’a  bir de mesaj attım. Öğle saatlerinde Ali Faik aradı. ‘Abi bakan bey, 17.30 da sizi bekliyor’ dedi.

Şükrü Kuleyin’i aradık. Çukurambar’da yeni açılan La Ganita’ya davet etti. La Ganita çok güzel bir mekan. La Ganita’nın patronları Trabzonlu genç girişimciler Kutay Bozkaya ile Süleyman Ketenci’yi kutluyorum.

Şükrü ile sohbette konu, önce Trabzonspor sonra MHP! Gerçi Şükrü, MHP’yi bu aralar pek konuşmuyor...

***

La Ganita’dan ayrıldık İçişleri Bakanlığına geldik…

Ana giriş kapısından üst kata kadar her yere ismimiz verildiği için, elimizi kolumuzu salaya sallaya, bakanlık katına çıktık.

Miraç’a, ‘Randevuya yarım saatten fazla var. Bakan yardımcısı Sebahattin Öztürk’ü ziyaret edelim’ dedim.

Öztürk’ün özel kalemine girdik. Kendimizi tanıttık.

Özel kalem müdürü, Sürmene belediye başkanının damadı, kaymakam…

Bakan yardımcısı Öztürk, benim geldiğimi duyunca hemen bize makamına aldı.

Sebahattin Öztürk, Miraç ile Saadettin’e, ‘Hasan Kurt, benim hocamdır. Trabzon Anadolu Lisesinin son döneminde bizim hocamızdı. O yıl okul kapanmıştı’ dedi.

Öztürk’e, ‘Sayın bakan, selam vermek için uğradık’ dedim ve bakan Soylu’nun özel kalemine yöneldik.

Tam o sırada, Ortahisar belediye başkanı Ahmet Metin Genç ile AKP il başkanı Haydar Revi ile karşılaştık. Ahmet, ayaküstü de olsa sitem etti. Haydar Revi, ‘Babam rahatsız. Burada tedavi oluyor’ dedi.

Revi’ye geçmiş olsun, Genç’e de Trabzon’da görüşürüz dedik.

***

Soylu’nun Özel Kalem müdürünün odasına girdik.

CHP milletvekili Haluk Pekşen ile Tuncay Özkan ile karşılaştık.

O sırada özel kalem Soylu’nun makamından çıkıyordu. Pekşen ve Özkan, makama girerken arkadan seslendim, ‘Sayın bakan uçağı kaçırmayalım’ dedim. Soylu da, ‘Merak etme Kurt’ dedi..

***

Pekşen ve Özkan, makamdan çıkar çıkmaz özel kalem müdürü bizi içeri aldı.

Süleyman Soylu, kapıya kadar geldi, bizi karşıladı.

Süleyman Soylu için gece gündüz fark etmiyor.

Biri için 24 saat çalışıyor, diyorlarsa inanın o kişi Süleyman Soylu’dur.

Sabahın köründe kalkacaksın gece yarılarına kadar koşturacaksın… Uyurken bile başucunda telefon olacak!

Süleyman bey, bir yanda bizimle konuşurken diğer yandan gelişmeleri takip ediyor. Soylu, hükümetin de en önemli ismi…81 vali ve yüzlerce kaymakam, Emniyet, jandarma teşkilatı hepsi ona bağlı…

Soylu’ya, ‘Sayın Bakan, benim gibi muhalif birinden tebrik alıyorsunuz. Sizi kutluyorum. Gerçekten başarılısınız’ diyorum…

Miraç söze giriyor, ‘Sayın bakanım, Hasan abinin freni yok. İktidarı da eleştiriyor muhalefeti de’ diyor…

Soylu; gülüyor ve başlıyor anlatmaya…

‘Ben, mücadeleci ve çalışmayı seven biriyim. Sayın Cumhurbaşkanımız, Başbakanımız bana inanarak ve güvenerek bu görevi bana verdiler. Ben; vatanım için ülkem için, ülkemin güzel insanları için bireysel ve teşkilat olarak ne yapmamız gerekiyorsa onu yapıyorum. Size de söylüyorum, biz terörle mücadele etmiyoruz, terörü tasfiye ediyoruz’ diyor ve Cep telefonunda bir görüntüyü göstererek, ‘Hasan şuraya baksana Tunceli’de anıt mezar yapmışlar. Yerle bir ettirdim. Kısa bir süre sonra benim güzel ülkemde terör kalmayacak’ diye ekliyor.

Soylu’ya, 17 Aralık’ta Zorlu Grand Otel’de yapacağımız 23. kuruluş yıldönümü etkinliğimizin davetiyesini takdim ettim.

Soylu; davetiyeyi aldı ve ‘Kuzey Ekspres Gazetesini takip ediyorum. O gece aranızda olacağım. Geleceğim. Zaten 18 Aralık’ta Akyazı’nın açılışı var. Cumhurbaşkanımız ve bir de misafiri var’ dedi.

Makamdan ayrılmak üzere idik…

‘Sayın Bakan, Trabzonspor ile ilgili bir şey söylemediniz’ dedik, güldü ve ‘Sormadınız ki… Devre arasında herhalde birkaç takviye yapacaklar’ diye cevapladı.

Konu Trabzonspor olunca, sohbet de ister istemez uzuyor…

Trabzonspor devre arasında takım da direk oynayacak 3-4 oyuncu alacak. Listedeki bazı oyuncularla da görüşülüyor…

Soylu’nun Trabzonspor Başkanı Muharrem Usta’ya desteği devam ediyor…

Süleyman Soylu’ya veda ettik. Uçağa bindik. Bir de ne görelim ön sırada Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Gümrükçüoğlu…

Bu arada bir de Anıtkabir ziyaretimiz vardı. Anıtkabir, her zamanki gibi özellikle çocukların ve gençlerin uğrak yeri…
Ankara izlenimleri bu kadar!