• BIST 97.726
  • Altın 146,210
  • Dolar 3,5844
  • Euro 3,9885
  • Trabzon 17 °C

Batum-Hopa arası demiryolu isteği

Batum-Hopa arası demiryolu isteği
Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği (DKİB) Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan, Batum-Hopa Limanı demiryolu bağlantısının Türkiye'ye dış ticarette çok büyük bir rekabet imkanı kazandıracağını söyledi.

Türkiye'nin en önemli üç kapısından biri olan ve en fazla yolcu giriş çıkışının yapıldığı Sarp Sınır Kapısı'nın, Türkiye'nin Kafkaslar'a ve hinterlandı Orta Asya'ya açılan kapı olma özelliği ile ihracattaki önemini koruduğuna işaret eden Gürdoğan, "Hele hele uzun uğraşlarımız ve Türkiye İhracatçılar Meclisimizin büyük destekleri ile açılışını gerçekleştirdiğimiz ve ülkemizden en kısa sürede karayolu ile Gürcistan üzerinden transit olarak Rusya Federasyonu'na ulaşmamızı sağlayacak Kazbegi-Verhni Lars kara sınır kapısının da açılması ile önümüzdeki dönemde Doğu Karadeniz'in ihracatında çok önemli gelişmeler yaşanacaktır" dedi.

YEŞİL HAT ÖNEMLİ

Gürdoğan, 'yeşil hat' olarak tabir edilen Basitleştirilmiş Gümrük Hattı Sisteminin, DKİB'in uzun uğraşları sonucu Rusya'nın bölgeye yakın deniz kapısı olan Tuapse Limanı'nda, karayolu kapısı olarak yine Sarp Sınır Kapısı hinterlandında olan Kazbegi-Verhni-Lars kara sınır gümrüklerinde kurulduğunu belirtti. Bunun Türkiye'nin önemli ihraç pazarlarından Rusya Federasyonu'na ihracatta gümrük işlemlerinde bir çok kolaylıklar sunması, işlemlerin hızlı ve öncelikli yerine getirilmesi gibi önemli rekabet imkanları kazandırdığını dile getiren Gürdoğan, "Basitleştirilmiş Gümrük Hattı Sistemi, ülkemiz ihracatının yanında, önümüzdeki dönemde bölge illerimizin ihracatına da büyük katkı sağlayacaktır" diye konuştu.

LOJİSTİK ALYAPI

Bölgenin mevcut olumsuz coğrafi şartları yanında dış ticarette en önemli unsur olan lojistik altyapıların yetersizliğinin yol açtığı sorunların, bölge ihracatının coğrafik yakınlık avantajının sunduğu gerçek potansiyellere ulaştırılmasına engel olduğuna dikkati çeken Gürdoğan, "İhracatımızda ulaşım altyapısından kaynaklanan sorunların çözüme kavuşturulması ile coğrafi yakınlık avantajının sunduğu imkanlarla Doğu Karadeniz ihracatı çok daha üst rakamlara yükselecektir.Yıllardır her defasında sürekli tekrarladığımız ve çok düşük maliyetle ülkemizin demiryolu ulaşımının olmadığı tek bölge olan Doğu Karadeniz, 20 kilometre ray döşemesi ile Asya demiryolu coğrafyasına başlayacak proje olarak gördüğümüz Batum-Hopa Limanı demiryolu bağlantısının gerçekleştirilmesi, ülkemize dış ticarette çok büyük bir rekabet imkanı kazandıracaktır. Ayrıca bulunduğumuz coğrafyanın sunduğu lojistik potansiyellerin de ekonomiye kazandırılması sağlanacaktır."

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • FETÖ YA DA SÖZDE ŞEYHLER20 Mayıs 2017 Cumartesi 12:21
  • EKONOMİ Mİ TİCARET Mİ?18 Mayıs 2017 Perşembe 12:22
  • Ölümü hiçe saydı17 Mayıs 2017 Çarşamba 13:44
  • Meteoroloji'den yağmur uyarısı16 Mayıs 2017 Salı 14:38
  • Eski bakanın ağabeyi, kiracısı tarafından öldürüldü16 Mayıs 2017 Salı 14:35
  • Acil servise baltalı saldırı16 Mayıs 2017 Salı 12:40
  • Sözde ve özde gazeteciler!14 Mayıs 2017 Pazar 13:08
  • Jetler vurdu, 10 terörist öldürüldü!14 Mayıs 2017 Pazar 12:00
  • YALNIZLIK SENFONİSİ10 Mayıs 2017 Çarşamba 17:00
  • Berat Kandili Mesajları: Edilecek ibadetler neler10 Mayıs 2017 Çarşamba 12:43
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.