• BIST 111.896
  • Altın 327,299
  • Dolar 6,1662
  • Euro 6,7649
  • Trabzon 17 °C

Duraklarda dolmuşlar değil vatandaş beklemeli!

Yer KULAK

  Bir kentin, imarından, suyundan, atığından, ulaşımından belediyeler sorumludur. Bu çerçevede Trabzon ili genelinde yolcu taşımacılığının, hangi güzergahlarda, hangi araçlarla yapılacağına ve ücretlendirmenin de nasıl olacağına belediye karar verir.
 
Yetki kanunla belediyeye verilmesine rağmen, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı kentin kanayan yarası olan ulaşımdaki aksaklıkları gidermek için Şoförler Odasının nasıl görüşünü alıyorsa, bu kentte yaşayan vatandaşın da isteklerine kulak tıkamamalıdır. 
Bugün Trabzon’un Ortahisar ilçesinde 750 civarında dolmuş minibüs var. Bu minibüslerin önemli bir kısmı kiralık… Yani, mal sahipleri minibüsleri aylık 6 ile 9 bin lira arasında kiraya veriyor. Taksilerin bir çoğu da aynı. Durum bu olunca, minibüsü kiralayan şoför, hem mal sahibine verecek, hem kendi yevmiyesini çıkaracak, hem de araca yakıt koyacak… Bu işi başarabilmesi için, durak harici yolcu da alacak, durakta yolcu da bekleyecek. Bizde olsak aynısını yaparız. 
Dolmuşçular dün Atatürk Alanındaki Belediye binasının önünde idiler. Eski başkan Turan Altuntaş da önlerinde. Henüz netleşmemiş dolmuş minibüs kapasitesine vs. tepki verdiler. 
 
Dün belediye meclisindeki toplantıda Büyükşehir belediye başkanı Murat Zorluoğlu, dolmuş sistemi üzerine üyelere bilgi verdi ve, ‘Tüm taraftarıyla ayrıntılı bir şekilde konuşuyoruz. Büyükşehir belediyesi olarak kararımızı vermedik. Verdiğimizde açıklayacağız. Üzerinde durduğumuz en önemli husus bugünkü ile kıyaslanmayacak kadar konforlu ve modern bir dolmuş sistemi ve aynı zamanda Büyükşehir Belediyesi tarafından denetlenen dolmuş istemi. Biz daha fazla inisiyatif alıp halkımıza en iyi hizmeti vermesini sağlayacak düzenlemeleri de denetlemeleri de gerçekleştireceğiz. Dolmuşlarımızın şoförünün eğitiminden hangi durakta ne kadar yoğunluk olduğuna kadar sistemi elektronik olarak denetleyecek bir yapıya kavuşacağız. Dolmuşlarımızın büyüklüklerinin ne olacağı sorusu bizim için çok önem arz etmiyor.  Esas olan konforlu bir seyahattir, denetlenebilir, kontrol edilebilir bir dolmuş sistemidir” dedi.
  CHP meclis üyesi Turgay Şahin ise, ‘17 kişilik minibüs fikrinden kaçınmamız lazım. Modernleştirilmesi, yeni teknolojiye uygun hale gelmesi çok önemli. 9 kişilik minibüslerde karar kılmanızı bekliyorum’ şeklinde konuştu.
  İYİ Parti meclis üyesi Davut Çakıroğlu da, ‘Bu kadar çok hattın olmasından yana değilim. Aynı güzergahtaki birden fazla hattın birleştirilmesinden yanayım. Tek tip fiyatlama, elektronik ücret sistemini doğru buluyorum. Bu büyükşehir belediyelerinde yapılıyor, Trabzon’da neden olmasın’  dedi.
                                             **********

  Uzunsokak’ın trafiğe kapatılmasında etkin rol oynayan biri olarak; Gazipaşa caddesi Boztepe güzergahı gidiş gelişli trafiğe açılmalı, Maraş caddesi tek şeride indirilmeli (otoparklar için), Fatih Parkı önünde köprü altından batıya veya doğuya giden araçlara kesinlikle bir araçlık (doğu bölgesi için iki araç olabilir) yer verilmeli, biri geldiğinde diğeri hareket etmeli. Erdoğdu ve batı mahallelerine giden araçlar Cumhuriyet caddesinden çıkışta batıya gitmeli. Postane önünde her hatta birer araçlık yer verilmeli. Minibüsler 18-20 kişilik olmalı ve hatlar birleştirilmelidir. Duraklarda araçlar değil yolcular beklemelidir.
                                                                                    Hasan KURT

Bedel ödeyen bir siyasetçiyim!

   SP il başkanı Cevat Kurt’un, belediyede işçi olarak çalıştığını ve Esiroğlu’nda su arıtma tesislerindeki lojmanlarda kaldığını yazmıştık. 
bedel-odeyen.jpgCevat Kurt, yazılanlara itiraz etmedi ve şöyle dedi:
‘Milli Gazetenin Trabzon temsilcisiydim. Asım Aykan döneminde belediyeye işçi olarak girdim. Terminalde üç ay çalıştıktan sonra Su arıtma tesislerine tayin oldum. 20 yıldır orada çalışıyorum ve 20 yıldır da lojmanda kalıyorum. Bir ara Hizmet-İş’in belediye temsilciliğini yaptım. Su arıtma tesislerinde akşam 16.00 ile sabah 08.00 arası gece vardiyasında görevliyim. Su arıtma tesisleri, belediye çalışanları için sürgün yeri olarak nitelendirilir. Arıtma tesislerinde belediyenin 16 lojmanı var, 5-6’sı boş. Ben siyasette bedel ödeyen bir kişiyim. Siyasetten kazancım değil kaybım oldu. Bir davaya inandım ve o yolda gidiyorum’ dedi.
Cevat Kurt’a, açık ve net açıklaması nedeniyle teşekkür ediyoruz. 

Akbulut’un adaylığı!

akbulut-003.jpg  CHP’nin 23 Şubat’ta yapılacak il kongresinde Ömer Hacısalihoğlu ve Güzide Uzun’dan sonra İbrahim Akbulut da aday olduğunu açıkladı. İbrahim Akbulut, önceki seçimlerde de aday olmuştu. İbrahim Akbulut, uzun yıllar yurt dışında kalmasına rağmen Trabzon ile ilişkisini kesmedi. Son yıllarda memleketine döndü. İbrahim Akbulut, çekirdekten partilidir. Partisi için hiçbir fedakarlıktan kaçınmayan, birleştirici bir isimdir. Partide hemen herkesin İbrahim abisidir. Akbulut, ‘CHP delegesi bağımsızdır, hür iradesiyle karar verir. O nedenle hiç kimse benim şu kadar delegem var, diyemez’ diyor. 
Hacısalihoğlu ve Uzun’dan sonra aday olması şansını azaltmış olsa da sürpriz yapabilir. Akbulut’a başarılar diliyoruz.

Kanuni Bulvarı’nı bekleyen tehlike!

  Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, geçenlerde Kanuni Bulvarı’nda inceleme yaptıktan sonra, bulvarın bir iki yıl içerisinde bitirileceğini söyledi. kanuni-004.jpgKanuni Bulvarının, bakan beyin söylediği gibi kısa süre içerisinde hizmete gireceğini tahmin etmiyoruz. Çünkü, yolun Yenicuma bölgesindeki güzergahında henüz istimlaklar yapılmadı. Bölgede istimlak edilmeyi bekleyen yüzlerce konut var. Karayolları son dönemlerde istimlak bedellerini ödemede sıkıntı yaşıyor. Bölgedeki konutların istimlak bedelleri ve ardından mahkeme süreci var. Ayrıca bulvarının Değirmendere’deki Trabzon-Erzurum yoluna bağlantı bölgesinde de güzergahın değişme ihtimali olduğu söyleniyor. Mahkeme o bölgedeki 18. Madde uygulamasını iptal etmişti… Kanuni Bulvarı tamamlanmasına tamamlanır ancak ne zaman tamamlanacağı meçhul!

Esiroğlu-Değirmendere Tüneli!

  Trabzon- Erzurum yolu, Değirmendere vadisinde tünel çıkışından bir-iki km. kuzeyinden yeni bir tünelle Değirmendere’de Vardallar otomotivin önünde yapılacak kavşağa ve buradan da sahil yoluna bağlanacağı, sahil yolu bağlantısında da ikinci bir kavşak yapılacağı öğrenildi. Mevcut Erzurum yolunun bu güzergahın iç yol olarak kullanılacağı, Değirmendere’de köprü bitişiğindeki kavşağın ise iptal edilmeyeceği bildirildi. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.