• BIST 90.186
  • Altın 233,696
  • Dolar 6,1028
  • Euro 6,9689
  • Trabzon 24 °C

Erdoğan seferberliği!

Yer KULAK

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan hafta sonu bölgeye geliyor. Cuma öğle sonrası Trabzon’a gelecek olan Erdoğan, buradan Gümüşhane’ye geçecek. Gümüşhane Çevre Yolunun açılışını yapacak olan Erdoğan daha sonra Bayburt’a geçecek. Erdoğan ardından Rize’nin Güneysu ilçesindeki köyüne gidecek ve konutunda istirahat edecek. Erdoğan’ın Cumartesi ve Pazar günü hangi ilçelere gideceği henüz açıklanmadı.

erddogan.jpg
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, bölgeye geleceği açıklandıktan sonra, il ve ilçe belediye başkanları ve daire amirleri seferberlik başlattı. Cumhurbaşkanı Erdoğan ile birlikte bazı bakanlar ve üst düzey yöneticiler de bölgede olacak.

Trabzon’un olmazsa olmazı tünel geçişli çevre yoludur!

trabzonun-olmazsa-(2).jpg

Karadeniz Bölgesi illerini batıya bağlayan ana yol, tek yol; büyük bölümü deniz doldurularak yapılan Karadeniz sahil yoludur. Karadeniz sahil yolunun, doğal afetler ve diğer nedenlerle bazı bölgelerde kapanması durumunda, ulaşım duruyor.
Ordu’da dün meydana gelen aşırı yağış, Karadeniz sahil yolunda büyük tahribata neden oldu ve yol bir süreliğine de olsa trafiğe kapatıldı. İkinci bir alternatif yol olmadığı için, ulaşım durdu.
Karadeniz sahil yolu, aynı zamanda Kafkasya’yı Anadolu’ya ve Avrupa’ya bağlayan bir transit yoldur. Bu yoldan her gün yüzlerce TIR, otobüs ve otomobil seyir halindedir. Yolun özellikle il ve ilçe merkezlerindeki geçişlerinde büyük yoğunluk yaşanmaktadır. Bu yoğunluk nedeniyle trafik durma noktasına gelmektedir.
Karadeniz sahil yolu güzergahındaki illerde alternatif çevre yolları yapılmadığı sürece bu yol çile yoluna dönüşecektir.
Karadeniz’de Trabzon ve Giresun dışındaki illerde çevre yollarının yapımı devam ediyor. Trafiğin en yoğun yaşandığı Trabzon’da ise çevre yolu söylemde, güzergah ve proje bazında gündeme getirilmesine rağmen henüz yapılması konusunda karar verilmedi.
Bu devirde, istimlaklarla yol yapmak; yolun yapım maliyetinin neredeyse iki katıdır. Bu nedenle Giresun il sınırından Rize il sınırı arası, 70 km.si tünel olmak üzere 77 km.lik güney çevre yolu, istimlaksız gerçekleştirilebilecek bir projedir. Gazetemiz yazarı ve KTÜ ulaştırma bölümü öğretim üyesi Prof.Dr. Atakan Aksoy, 70 km.si tünel olan 77 km.lik yolun güzergahını ve tahmini maliyetini defalarca yazmış ve siyasilere de bildirmiştir. 77 km.lik güney çevre yolunun, Trabzon’un hemen her ilçesi ile dikey bağlantısı da bulunmaktadır. Güney Çevre yolunun 12 ila 15 noktasından dikey yolla sahil yoluna ve ilçelere bağlantısı da ön taslak projede belirtilmiştir. 
Trabzon’un ve hemen her ilçesinin bugünden yarına ihtiyacı, güney çevre yoludur. Tren yolu, yatırım adası ve diğer talepler; güney çevre yolunun önüne geçmemelidir. 
Trabzon güney çevre yolunun maliyeti, halk arasında ölü yatırım olarak nitelendirilen Ovit tünel geçişinin maliyetinin en fazla iki katıdır. 
Trabzon Güney Çevre yolu, Trabzon’un olduğu gibi aynı zamanda Rize ve Artvin ve de Kafkas ülkeleri için de çok önemlidir. 
Trabzon güney çevre yolu; Trabzon’un olmazsa olmazıdır!

Nazar değdi!

nazar-degdi.jpg

Trabzon’un başarılı ve renkli işadamlarından Mehmet Çelebi’ye nazar değdi. Hafta sonunu Of’ta geçiren Mehmet Çelebi, sabah sporuna başladıktan kısa bir süre sonra kalp krizi geçirdi. Çelebi’ye ilk müdahale Of Devlet Hastanesi’nde yapıldı. Ardından Karadeniz Medikalpark’a kaldırılan Çelebi’ye küçük bir operasyon yapıldı. Mehmet Çelebi’ye geçmiş olsun diyoruz.

Malkoçoğlu’nun raporu!

malkocoglu.jpg

Orman Endüstri mühendisi Hayri Malkoçoğlu, Karadeniz’in dağ ve yaylalarını arşınlayan isimlerden biridir. Malkoçoğlu, Trabzon, Rize, Artvin dağ ve yaylalarında gördüğü aksaklıkları yazıya döktü ve Kültür, Turizm Bakanlığına gönderdi. Malkoçoğlu’nun tespitleri ve önerileri şöyle;
‘Yaklaşık 16 yıldır doğasever ve bölge insanı olarak özellikle Trabzon, Rize ve Artvin gibi Doğu Karadeniz şehirlerine ait dağlarda gezmekteyim. Herkesin bildiği gibi bölgeye olan rağbet gün geçtikçe artmakta özellikle yüksek rakımlı yerlerdeki turistik geziler sonucu bir takım problemler ortaya çıkmaktadır. Bunların en önemlisi çevre sorunu, doğal hayatın korunması ve yayla sakinlerinin mahremiyetidir. Dağlarda imkanların kısıtlı olması, yeterli korunak sağlanamaması ve yoğun rağbet nedeniyle ciddi turizm problemlerinin yaşandığını düşünüyorum. Bu problemler arasında özellikle çöp atıkların doğaya geliş güzel bırakılması, dolu olan çöp konteynırlarının hemen hemen birçok yerde boşaltılmaması, ticari amaçlı esnaf veya kişilerin geliş güzel alan sahiplenmesi gibi sorunları sayabilirim. Bölgedeki doğa turizminin geliştirilmesi için altyapı çalışmaları ve günübirlik ziyaretçilere yönelik aksiyonlar alınması önem arz etmektedir. Sık rağbet gören yaylalarda yerel halkın rahatsız edilmemesi için korunaklı piknik alanları oluşturulmalı, yayla sakinlerinin olduğu alanlara saygı duyulması gerekmektedir. Kontrol edilemeyen ve tahrip edilen alanlar ya araç girişine kapatılmalı ya da güvenlik görevlisiyle kontrol altına alınmalıdır. Günübirlik ziyaretçiler doğa harikası alanları talan edip çöplerini bırakmakta, diğer yandan da ticari amaçlı kişiler bazı yerleri parselleyerek para kazanmakta ve yeterli düzeyde koruyamamaktadır. Ayrıca doğaya uygun olmayan işlev ve etkinliklere izin verilmemeli, doğa turizmine uygun faaliyetler oluşturulmalıdır. Bahsetmeye çalıştığım konularda birçok sorunun olduğunu, önlem alınmazsa turizm katliamı sonucunda Doğu Karadeniz güzelliklerinin yavaş yavaş yok olacağını düşünüyorum. Tesis ve yapılaşmalar, yaylalardaki ticari mekanlar ve yayla halkının inşa etti evlerde doğaya uygun yapıda olmalı ve denetlenmelidir. Konuyla ilgili düşüncelerimi bir vatandaş olarak ciddi anlamda rahatsız olduğumu ve boynumun borcu olarak dile getirdiğimi bilmenizi isterim.

 

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.