• BIST 106.926
  • Altın 151,365
  • Dolar 3,6718
  • Euro 4,3287
  • Trabzon 15 °C

Gebelikte egzersiz nasıl yapılmalıdır?

Gebelikte egzersiz nasıl yapılmalıdır?
Yeterli hareket ederek vücudundaki oksijenlenmeyi artıran, kan dolaşımını düzenleyen ve kemiklerini koruyan anne adayları bebeklerine de iyilik yapıyor.

Sağlıklı bir bedende büyüyen bebeğin, doğumunun da kolaylaştığını söyleyen Prof. Dr. Semih Akı, “Doğumun kolaylaşması, kadının doğumdan sonraki yaşamını sağlıklı geçirmesi için de egzersize önem vermesi gerekiyor” dedi.

Kadının hem ruhunda hem de bedeninde büyük değişimlerin yaşandığı gebelik döneminde bedende gelişen farklılıklar, hormon salınımlarının değişimiyle kadının duygusal anlamda duyarlı hale gelmesine neden oluyor. Öte yandan bu değişimler uygun şekilde kontrol altında tutulmadığında hem gebelik sırasında hem sonrasında çeşitli sağlık sorunlarına ve doğumda zorlanmaya neden olabiliyor. Tüm bunlar göz önüne alındığında gebe kadınların düzenli ve bilinçli egzersiz yapmasının anne ve bebek sağlığı açısından olumlu sonuçlar doğuracağını söyleyen Uzmanı Prof. Dr. Semih Akı, gebelikte egzersizin hem anneye hem bebeğe faydalı olduğunu söyledi.

Egzersize başlanılan ilk günlerde her hareketin üç tekrar ile yapıldığı 10 dakikalık bir çalışmanın yeterli olduğunu söyleyen Prof. Dr. Akı, anne adaylarına “Zamansızlık bahaneniz olmamalı” mesajı vererek “Sonraki dönemde bunu 20 dakikaya çıkarmak uygun. Kalp yetmezliği, akciğer hastalıkları, rahim ağzı yetersizliği, bebeğin büyümemesi, prematüre doğum hikayesi, ani tansiyon yükselmesi veya düşmesi varsa bu hastalar egzersiz yapmamalı” diye konuştu.

BUNLARA DİKKAT

Otururken ve yatarken dizlerin ve kalçanın aşırı bükülmemesi ya da istirahat ederken ayakların bir destek yardımıyla kalça düzeyinden yüksekte tutulması gerekiyor. Özellikle gebeliğin son dönemlerinde sırt üstü yatılmaması gerekiyor. Belden ani dönüşler yapılmaması, iki bacağın birlikte yukarı çekilerek kaldırılmaması ve sıçrama, atlama, yükseğe uzanma ya da ağır kaldırma gibi hareketlerden kaçınılması önem taşıyor. Fiziki bir sorun yoksa hareketlerin 36. haftaya kadar devam ettirilmesi ancak herhangi bir ağrı oluştuğunda egzersizlerin hemen bırakılması gerekiyor. Egzersizin yapıldığı ortamın sıcaklığı 20 derece olmalı. Rahat, terletmeyecek giysiler giyilmeli. Çalışmaya başlamadan önce ve sonra 10’ar dakika ısınma-gevşeme hareketleri yapılmalı. Egzersiz sırasında kalp hızının dakikada 120-140’ı, vücut ısısının da 30 dereceyi geçmemesine dikkat edilmeli. Egzersiz bitiminde yeterli sıvı alınmalı.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.