• BIST 105.711
  • Altın 163,456
  • Dolar 3,9592
  • Euro 4,6522
  • Trabzon 10 °C

Gümrükçüoğlu’na ücretsiz danışmanlık!

Yer KULAK

Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Gümrükçüoğlu, Maraş Caddesindeki trafik sorununu çözmek için uzman ekibe bir proje hazırlatmış. Bir internet sitesinde de, belediyenin proje için para ödediği yazıldı.
Büyükşehir Belediyesinin pek uzmanlık gerektirmeyen bir iş için, birilerine para verip proje hazırlattığını düşünmüyoruz. Çünkü belediyede ve STÖ’lerde bu konuda görüş belirtecek, proje hazırlayacak onca isim var. Sonuçta bu iş, Trabzon Ortahisar’ı başka bir ifade ile bu ilçede yaşayanları ilgilendiriyor.
Maraş Caddesinin ve genelde kent içinde trafik sorununun çözümü için, görüşlerimizi defalarca bu köşede yayımladık.
Aslında sorunun çözümü belli, ama bu işi yapacak irade maalesef dik duramıyor.
Volkan Canalioğlu döneminde, Uzunsokak’ın trafiğe kapatılmasını ısrarla savunanlardandık. Ve sonuçta Canalioğlu Uzunsokağı trafiğe kapattı ve meydanın bir bölgesi rahatladı.
Maraş Caddesi ve bağlantıları için de mantıklı ve uygulamada kenti rahatlatacak görüşlerimiz var.
Burada şunu belirtelim, bir kentin trafik veya başka bir sorununa çözüm getirmek için İstanbul’dan, Ankara’dan oradan buradan uzman diye nitelendirilen ve kentle uzaktan yakından hiçbir ilişiği olmayan üniversite hocalarından sonuç beklemek, sorunların daha da artmasına neden olur. Çünkü, bu isimler bu kenttin ne dününü ne de bugününü bilirler. Genelde idarenin görüşü doğrultusunda rapor hazırlarlar, parayı ceplerine koyarlar ve giderler. Sahil yolundaki köprülü yol, bunun açık ve net bir örneğidir.
Trafik başta olmak üzere farklı konularda proje hazırlanırken, mutlaka o yörede yaşayan farklı kesimlerin de görüşleri alınmalıdır. Avrupa’da bu iş böyle yapılır. Ve doğru olan da budur.
***

Şimdi gelelim Maraş Caddesi ve merkezdeki trafik sorununun çözümüne;
1-Maraş caddesine gelmeden önce, Gazipaşa caddesinde trafik kesinlikle sahilden meydana çıkarılmalıdır. Doğudan ve batıdan gelen araçlar şehre bu yoldan girmelidir. Doğudan gelen minibüsler bu güzergahı kullanacak.
2- Gazipaşa, çıkışından sonra doğuya gidecek araçlar, Sıramağazalar ve üstteki tek şeritten İskele caddesine, Suluhan’dan Maraş caddesine ve TGC önünden Boztepe’ye ve Tanjant’a çıkacak…
3- Maraş Caddesi, doğudan batıya tek şerit olacak. Bu cadde dolmuş trafiğine kapatılacak. Tek şeritten Suluhan ve karşı taraftaki otoparka giriş, Ziraat Bankası yanından aradaki otoparka giriş… Maraş caddesindeki kaldırımlar, ikişer üçer metre daha genişletilmelidir.
4- Cumhuriyet caddesi iki şeritli olmalı… Çıkış ve iniş… Maraş Caddesi ve Uzunsokak’tan gelen araçlar Maraş caddesine girmeden Cumhuriyet caddesinden sahile inmeli. Uzunsokak ve Cumhuriyet caddesinden gelen dolmuşlar, o bölgede yolcu indirdikten sonra postane yönüne gidecek. O çevrede kesinlikle beklemeli durak olmayacak.
5- Bu gün çoğu kentte, dolmuşlar için depolama ve kalkış merkezleri vardır. Trabzon’da da bu iş için en uygun yer mevcut kadınlar pazarının karşısında bugün otopark olarak kullanılan alandır. Büyükşehir Belediyesi oradaki toprak hafriyatı kaldırarak dere seviyesinden bir metre kadar yükseklikte altı kapalı üstü açık, minibüsler için depolama ve kalkış yeri yapabilir. Burası şehrin merkezi konumundadır. Meydandan insanlar üç beş yüz metre yürüyerek bu merkeze gidebilir.
6- Şehir içi ve ilçeler arası yolcu taşımacılığı yapan araçlar, 25-30 kişilik olmalıdır. 10’ar kişilik iki minibüs 25 kişilik tek minibüse dönüştürülmelidir. Duraklardan kalkışlar kesinlikte 15 veya 20 dakikada bir olmalıdır. Yani perondan saatli kalkış…
7- Trabzon Sahil yoluna kesinlikle alternatif ikinci bir yol yapılmalı. Bu yolda Beşikdüzü-Of arasında 7 km.si kavşak-köprü ve ilçelere bağlantı olmak üzere, 70 km.si tünel geçişli, Trabzon Güney Ekspres Karayolu olmalıdır. KTÜ Ulaştırma Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Atakan Aksoy, bu yolun ön projesini hazırladı.
8-Raylı sistem trafik sorununun çözümünü daha karmaşık hale getirir ve gereksizdir.
Yukarıdaki görüşlerimizin ve önerilerimizin; kişisel çıkarlarımızın bir kenara konulup tartışılmasını bekliyoruz.
 
Hasan Kurt

Cahit Erdem’in soruları!

Trabzon Büyükşehir Belediye Meclis üyesi Cahit Erdem, aradı ve ‘Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Orhan Gümrükçüoğlu’na cevaplaması için üç soru yönettim. Başkandan cevabını istediğim soruları gazetenize de gönderiyorum’ dedi ve başkanın cevaplamasını istediğini soruları gönderdi.
İşte Erdem’in o soruları;
1-Trabzon Büyükşehir belediyesinin işlettiği otoparklardan bir günde ne kadar gelir elde ediliyor. Bu otoparklardan Trabel’in Büyükşehir’e verdiği kiranın ne kadar olduğunun resmi olarak tarafıma bildirilmesini,
2- Trabzon’un geleceğini planlayan, 1/100 bin ve 1/50 binlik planları yapan müellifin gazetelerde Ankara’da 4. Ağır Ceza Mahkemesinde Feto suçlamasından tutuklu olduğu, taşeron firmanın ve ihaleyi alan firma sahipleri hakkında Feto araştırması yapılıp yapılmadığı, yapılmamışsa neden yapılmadığını,
3- Son günlerde Sivil toplum Örgütleri ve mahalle halkını gezmeye başladınız. Sayın Başkan, bizim Fadime’ye sormuşlar, ‘Fadime kocan çok geziyor?’ Fadime ise. ‘Kocam çok gezse idi, bizim eve de uğrardı’ demiş.
Sayın Başkan; bize ve futbol bileşenlerine ne zaman uğrayacaksınız? Belediye’ye ait futbol sahalarının durumu çok kötü beraber gidelim yerinde görelim.
Başkan Orhan Gümrükçüoğlu, herhalde Cahit Erdem’e gerekli cevapları verir, diye düşünüyoruz. Bu arada, Cumartesi günkü yazımızda bizde başkana birkaç soru yönetmiştik. Başkandan biz de cevap bekliyoruz.

 

  • Yorumlar 5
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Yazarın Diğer Yazıları
    Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.