• BIST 101.849
  • Altın 259,118
  • Dolar 5,6360
  • Euro 6,3235
  • Trabzon 25 °C

“İftarla sahur arasında 2,5 litre su için”

“İftarla sahur arasında 2,5 litre su için”
Beslenme ve Diyetisyen Uzmanı Hilal Mutlu, iftarla sahur arasında 2-2,5 litre su içilmesi ve çay, kahvenin çok tüketilmemesi gerektiğini söyledi.

   Beslenme ve Diyetisyen Uzmanı Hilal Mutlu, oruç tutanların rahat bir gün geçirmesi için önerilerde bulundu. 

“Ramazan da olsa besin ihtiyacı aynıdır” 
bbbbb-001.jpgYaklaşık 17 saat aç kalan vücudun iftarda hem fiziksel hem de ruhsal açlığını gidermek istediğini belirten Mutlu, “Normal zamanda vücudumuzun ne kadar besine ihtiyacı varsa Ramazan’da da bu miktar aynıdır. Beslenme ipuçları olarak orucu 1 su bardağı ılık suyla açıp, 1 veya 2 adet hurma yenilebilir. Ardından çorba içilip 10-15 dakika dinlenilmelidir. Çorba olarak yoğurtlu ve soğuk çorbalar hem yaz günlerinin sıcağından kurtulmak hem de gün içinde aç kalan vücudun ihtiyacını karşılamak için tüketilebilir. Daha sonra ana yemeğe geçilip yanında mutlaka az yağlı süt ürünleri (yoğurt, cacık, ayran gibi) ve yağsız, bol yeşillikli salata olmalıdır. Komposto şekersiz tüketilmelidir. Ana yemeklerde kızartmalar, ağır, yağlı yiyecekler tercih edilmemeli, ızgara, haşlama, buğulama şeklinde pişirilmiş sebze ağırlıklı yemekler tercih edilmelidir. Ramazan’ın simgelerinden olan pide ise orta boy pidenin sekizde birinin 1 dilim ekmeğe tekabül ettiği unutulmamalı, haftada iki gün pide tercih edip kalan günlerde tam tahıllı ekmekler tercih edilmelidir. Çünkü oruçla birlikte değişen beslenmemiz kabızlığa sebep olmaktadır. İftardan 30-45 dakika sonra orta tempoda yürüyüş yapılmalı ve yavaşlayan metabolizma harekete geçirilmelidir” dedi. 

“Suyun önemini unutmayın” 
headline-006.jpgİftarla sahur arasında 2-2,5 litre su içilmeli ve çay, kahvenin çok tüketilmemesi gerektiğini aktaran Mutlu, “Çay, kahve suyun yerini tutmadığı gibi idrarla su atımına da sebep olur. İftar ve sahurun haricinde 2 ara öğün yapılmalıdır. Ara öğünlerde meyve, yoğurt, süt en iyi seçeneklerdir. 1 su bardağı maden sulu ayran da gün içerisinde terle kaybedilen mineralleri geri almak için güzel bir alternatiftir. Şerbetli, hamur işi tatlıların yerine haftanın 1-2 günü az şekerle hazırlanmış sütlü, meyveli tatlılar veya 2-3 top dondurma tüketilebilir. Sahurda ise protein ağırlıklı kahvaltılıklar sizi gün boyu dinç tutar. Yumurta, az yağlı peynir, yeşillikler, tam tahıllı ekmekler, ceviz sahurun en iyi seçenekleridir. Pratik bir öğün tercih etmek isteyenler ise az yağlı süt, yulaf ezmesi ve taze meyvelerle hazırlanmış bir kahvaltı önerilebilir. Sonuç olarak çok hareket, çok su ve dengeli-düzenli beslenme” diye konuştu. 

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • "Yazın bol ayran tüketin" Tavsiyesi12 Temmuz 2019 Cuma 10:05
  • Annelere Ek Gıdaya Geçiş Atölyesi08 Temmuz 2019 Pazartesi 13:25
  • Hayallerindeki Hastane Bahçesi07 Temmuz 2019 Pazar 13:38
  • “İleri Teknolojiyle Hizmet Veriyoruz”30 Haziran 2019 Pazar 16:40
  • Alman Doktorlar Felç Etti Türk Doktorlar Ayağa Kaldırdı28 Haziran 2019 Cuma 18:30
  • "Tedavide başarıyı artırıyor"26 Haziran 2019 Çarşamba 17:47
  • Yaz mevsimi varis hastaları için adeta kabus25 Haziran 2019 Salı 19:33
  • “Obezite Tedavisi ve Obezite Cerrahisi”24 Haziran 2019 Pazartesi 12:27
  • Yaz Sıcakları Beyin Kanamasına Yol Açabilir21 Haziran 2019 Cuma 15:32
  • Uzungöl'e Turistler İçin Semt Polikliniği19 Haziran 2019 Çarşamba 14:20
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.