• BIST 103.310
  • Altın 229,409
  • Dolar 5,4725
  • Euro 6,2148
  • Trabzon 10 °C

KİLİM MOBİLYA DÖVİZ DALGALANMASINA MEYDAN OKUYOR

KİLİM MOBİLYA  DÖVİZ DALGALANMASINA MEYDAN OKUYOR
Yerli markalarımızdan biri olan Kilim Mobilya’nın döviz dalgalanmasına meydan okudu. Ceo Yiğit, “Çin seddinin durduramadığı bir milletiz, her türlü krizi yeneriz” dedi.

Haber: BAHAR KURBAY

Kayseri’de kurulu Kilim Mobilya üretim ve Ar-Ge merkezinde Türkiye’nin birçok ilinden gelen gazetecileri ağırladı. Trabzon’dan da Ekspres Gazetesini programa davet ederek gezide gazetecilere, üretim, pazarlama, bayileşme gibi konularda bilgiler verdiler. Kilim Mobilya CEO’su Mesut Yiğit, “Dolar artışının Kilim Mobilyanın üretimini engellemeyeceğinin altını çizerek vatanımız için her zamankinden daha fazla çalışmak ve üretmek için görevlerinin başında olacağını söyledi.

ÜLKE VE SEKTÖR OLARAK BÜYÜYECEĞİZ
“Çin seddinin durduramadığı bir milletiz her türlü krizi geçeriz” diyerek umut verici konuşan Kilim Mobilya CEO’su Mesut Yiğit, “Seri toplantılar yapıyoruz. Dolar 10 bin lira da olsa biz mobilya imal etmeye devam edeceğiz. Sektörün en büyük firmaları Kayseri’de, bu firmalar arasında Kilim’in çok seçkin ve saygın bir yeri var. Döviz dalgalanmaları yöneticiler için kolay dönemler değil. Ama bakıldığı zaman Bozkırın ortasında mamul yokken Türkiye’nin en büyük firmalarını burada barındırmak kolay değil. Türkiye’miz onlarca krizden geçti. Bunların hepsinden başarıyla çıkıldı. Kilim mobilyanın çalışanları, ARGE ekibi olarak biz Türkiye içerisinde ve dışarısında ayak basılmayacak yer bırakmayacağız. 6 ay sonra baktığımızda bu krizinde bizi durduramadığını göreceğiz. Kilim mobilyaya bu krizin hiç sökmediğini göreceğiz. Dış ticaretimizi organize içerisinde devam edeceğiz. Dalgalanmanın her türlüsünü yaşayacağız ki 2016 yılından beri ekonomik bir takım sıkıntılar yaşıyoruz. Bu süreç tamamlandığında ülkemiz bu süreçten en az zararla çıkmış olacak. Kilim mobilyada büyümüş olarak çıkmış olacak” şeklinde konuştu. 

kilim-mobilya-yonetim-kurulu-baskani-mehmet-yayla.jpg

“VATAN BORCUMUZU YERİNE GETİRİYORUZ”
Bugüne kadar yaşadıkları gelişmeler, aldıkları siparişler ve yaptıkları projeksiyonların, 2018 yılının tamamında da, ihracatın toplam satışları içindeki payının yüzde 40 olarak gerçekleşeceğini gösterdiğini vurgulayan Mesut Yiğit, “Bu durum da, bizi çok mutlu ediyor; Çünkü, ülkemizin dövize en çok ihtiyaç duyduğu bu zamanlarda, ihracatımızı artırıyor olmayı ve buna bağlı olarak da, döviz girdilerimizi yüzde 50’lerin üzerinde yükseltmeyi, önemli bir vatan borcunu yerine getirmek olarak görüyoruz. Bu nedenle de, ihracat odaklı büyümeye ve ihracata dayalı döviz girişlerimizi daha da artırmaya daha çok önem veriyoruz ve tüm çalışmalarımızın odağına alıyoruz” dedi.

mesutyigittekli.jpg

DÜNYA DEVLERİNE ÜRETİM YAPIYORLAR
Pazarlarına yeni ülkeler eklediklerinin altını çizen CEO Mesut Yiğit, “İhracat pazarlarımızdan aldığımız ivme ile, Kilim Mobilya’da 2017 yılında yüzde 37 olan büyüme oranımızı bu yıl iç pazardaki duraksamaya karşın yüzde 40 düzeyine yükseltmeyi planlıyoruz ve buna bağlı olarak da üretim kapasitemizi de aynı doğrultuda büyütmeyi hedefliyoruz. İhracat odaklı büyüme planlarımıza bağlı olarak, geçen yıllarda ağırlıklı çalıştığımız Ortadoğu, Amerika ve Orta Asya Cumhuriyetleri’nin yanında, yeni hedef pazarları arasına Sahra Altı Afrika, Kıta Avrupa’sını da ekleyerek yapılanmamızı sürdürüyoruz. Günümüzde IKEA gibi dünya devlerine üretim yapıyor olmakla birlikte; İtalya, Fransa, Almanya pazarlarındaki konumumuzu, diğer Avrupa pazarları ile Amerika kıtasına da genişleterek ilk üç marka arasına girmeyi planlıyoruz” ifadelerini kullandı. 

ARGE HEDEFLERİNİ AÇIKLADI
“Araştırma Geliştirme”ye (Ar-Ge) dayalı yenilikçi çalışmalarının önemsendiği bir politika izlediklerini söyleyen Mesut Yiğit, “ Yüksek nitelikli personelimizin oluşturduğu Ar-Ge çalışmalarımıza toplam ciromuzun yüzde 1’ini ayırmış durumdayız ve gelişmelere bağlı olarak bu oranı daha da artırmayı hedefliyoruz. Büyüme hedeflerine yönelik yatırım planlarımızda öncelikli yürüttüğümüz 40 kişilik Ar-Ge üssü projesinin yanı sıra, bilgi işlem altyapımızı da tamamen yeniliyoruz. Ar-Ge çalışmalarımıza bağlı olarak yürüttüğümüz “Tüketici ve Pazar İhtiyaçlarını Karşılama” odaklı araştırmalarımız sonucu, bu yıl Hybrid teknolojisi ile tamamen ergonomi odaklı oturma ürünleri, otomasyon işlevlerin katıldığı ürünler geliştirilerek pazara sunarak ve olumlu geri dönüşler aldık. Kendi bünyemizde üretim yapan sünger fabrikamız Yaysün de ar-ge çalışmalarının sonuçlarını aldığımız Pazar aksiyonlarının yanısıra, bu yıl ek olarak rulo sünger üretim hattını kurduk. Ar-Ge çalışmalarına dayalı yenilikçi ürünlerde ve kapasitede yaşanan büyümenin getireceği talep artışını karşılayabilmek için de satış otomasyonu, bayii otomasyonu ve e-ticaret pazarını da kapsayan altyapı çalışmalarımızı 2018 yılı sonuna tamamen hayata geçirmiş olmayı planlıyoruz” diye konuştu. 

33 YENİ BAYİ
Kilim Mobilya’nın Ceo’su Mesut Yiğit, “Özellikle, yurt içi ve yurt dışında franchaising modelinde bayileşmeye büyük önem veriyoruz; bu yöndeki çalışmalarımızın etkisiyle, yılın ilk yarısında 33 yeni bayi açtık. Yılın ikinci yarısında da en az bu kadar yeni bayi açılışını hedefliyoruz. Yurtdışında 130 satış noktasına ulaşan ürünlerimizi dış pazarda yaygınlaştırmak amaçlı 10 yeni bayii açılışını da bu yıl sonuna kadar hedeflerimiz arasına koyduk” dedi. 

92bf2a32-4e0a-4aec-9e14-3779b684a852.jpg

BİR İLKİ YAŞATTILAR
TSE tarafından Hizmet Yeterlilik Belgesi ve Müşteri Dostu Kuruluşu seçilerek bir ilke imza atan markanın Ceo’su Yiğit, “Endüstri 4.0 üzerine yapılandırdığımız sistemimizin işleyiş ve hız açısından önümüzdeki yıllarda daha fark edilir sonuçlar doğuracağını, bu anlamda odağında insan olan çalışma prensibi ve iş gücümüzün katma değer ve de verim artışı göstermesini hedefliyoruz. İnsan ve hizmet odaklı çalışma prensibimizin bir yansıması olarak yurtiçi ve yurtdışı bayilerimizle birlikte TSE tarafından HYB( Hizmet Yeterlilik Belgesi ve Müşteri Dostu Kuruluş) Belgelendirmelerimiz hızla devam ediyor. Gaziantep Bayimiz bu anlamda bir ilki gerçekleştirmiştir” diye konuştu. 

***********

 img_8147.jpg

 Kilim Mobilya’da, Oturma Odası, Salon, Yatak Odası, Yemek Odası ve Genç&Çocuk (Kilim NİNO), Yatak ve Uyku ürünleri  (Kilim Uyku) kategorilerinde üretim yapılıyor


 Dört ayrı tesiste, açık alan olarak toplam 350 bin metrekare, kapalı alan olarak da toplam 180 bin metrekarede üretim yapıyor; EFQM mükemmellik modeli çerçevesinde yürüterek milyonlarca müşterinin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak için çalışıyor. 

 Nihai tüketici ve kurumsal kanalda müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik ürünler geliştirerek Kilim, Kilim Uyku, Kilim Nino marka çatıları altında faaliyetleri devam ediyor

 Üretimde Ar-Ge’ye dayalı yenilikçi ürünlere odaklanarak, Satışlarda yurt içi ve yurt dışını yüzde 50-50 bazına oturtarak, Kurumsal satışlara ağırlık vererek,  Yurt içi ve yurt dışında franchaising modeli bayileşmeyi sürdürerek, IKEA gibi küresel devlerle işbirliğini sürdürerek, 5 ayağa dayalı bir model ile büyüme hedeflleniyor

 40 kişilik Ar-Ge üssü projesinin yanı sıra, bilgi işlem altyapısı yenileniyor.

003-004.jpg

 

 

 

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.