• BIST 96.455
  • Altın 222,933
  • Dolar 5,6626
  • Euro 6,5275
  • Trabzon 20 °C

Kışın hastalıklardan korunmanın yolları

Kışın hastalıklardan korunmanın yolları
"Sebze meyve ve sıvı tüketimine özen gösterin"

Kış aylarında hastalıklardan korunmanın en önemli yolunun dengeli beslenme olduğunu söyleyen Kırıkkale Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Fatma Nişancı Kılınç, sebze, meyve ve sıvı tüketilmesi konusunda özenli davranılması gerektiğini belirtti.
Yeterli ve dengeli beslenmenin hayatın her döneminde önemli olduğuna dikkat çeken Doç. Dr. Fatma Nişancı Kılınç, kış aylarında hastalıklardan korunmaya yönelik beslenme tavsiyelerinde bulundu. Kılınç, "Soğuk havalarda vücut direncini artırmak ve vücuda yeterli miktarda vitamin, mineral alınmasını sağlamak için her gün kış mevsimine özgü taze sebze ve meyvenin tüketilmesi gerekmektedir. Bağışıklık sistemini güçlendirici özelliği olan A ve C vitamini gibi antioksidan vitaminlerden zengin, havuç, kabak, karnabahar, brokoli, lahana, maydanoz gibi sebzeler ve elma, turunçgillerden portakal, mandalina, greyfurt gibi meyvelerin tüketimi önemlidir. Kış aylarında sıvı tüketimi önemlidir. Özellikle vücut ısısını dengede tutabilmek, toksinleri atmak, sıvı dengesini sağlamak için bol sıvı alımı gerekmektedir. Bu nedenle her gün en az 12-14 su bardağı su içilmeli, sıvı alımının karşılanmasında sıcak içecekler olan ıhlamur, adaçayı, kuşburnu çayı, açık çay gibi içecekler tercih edilmelidir" açıklamalarında bulundu.

"Haftada en az iki kez balık"
Kış aylarında güneş ışınlarının yetersizliği nedeniyle günlük D vitamini gereksiniminin karşılanamadığını dile getiren Doç. Dr. Fatma Nişancı Kılınç, "Bu nedenle D vitamini içeren balığın, özellikle yağlı balığın haftada en az iki kez tüketilmesi gereklidir. Ayrıca her gün bir yumurta, iki su bardağı tam süt ya da ürünlerinin tüketilmesi günlük gereksinimin karşılanmasında katkıda bulunur. Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi, soğuk algınlığı ve diğer enfeksiyonlara karşı vücut direncinin arttırılması için E vitamininin iyi kaynakları olan, yeşil yapraklı sebzeler, fındık, ceviz gibi yağlı tohumlar ve kuru baklagillerin yeterli miktarlarda tüketilmesi önemlidir. Kış aylarında genellikle yağlı yiyeceklerin tüketimi artmaktadır. Aşırı yağ tüketiminden kaçınmalı, yemeklerde kullanılan yağ türüne dikkat edilmeli yağ içeriği yüksek besinlerin tüketimi azaltılmalıdır. Yaşanabilecek sindirim sistemi ile ilgili sorunların önlenmesi için posa içeriği yüksek nohut, kuru fasulye, mercimek gibi kuru baklagillerin haftada iki veya üç kez tüketilmesi ve düzenli fiziksel aktivitenin yapılması gerekmektedir" dedi. 

 

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • YİRMİ YILLIK ÖZLEM SON BULDU21 Eylül 2018 Cuma 11:14
  • Cevdet Erdöl ’den Müthiş Hamle19 Eylül 2018 Çarşamba 11:32
  • Kurban Bayramı'nda Beslenme18 Ağustos 2018 Cumartesi 12:10
  • Cam su şişelerinde alüminyum kapak tehlikesi20 Temmuz 2018 Cuma 12:24
  • Sorunlu burun mutsuz ediyor16 Temmuz 2018 Pazartesi 18:19
  • Organları 3 hastaya umut oldu16 Temmuz 2018 Pazartesi 18:01
  • ''Bilinçsiz göz makyajı görme kaybına yol açıyor''07 Temmuz 2018 Cumartesi 13:36
  • Apandisit çocuklarda 6 -10 yaş arasında görülüyor03 Temmuz 2018 Salı 18:30
  • En hassas uzmanlık alanı; Çocuk Cerrahisi28 Haziran 2018 Perşembe 13:55
  • Kanal tedavisi sonrası uzun süren ağrılara dikkat26 Haziran 2018 Salı 11:48
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.