• BIST 97.533
  • Altın 145,647
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • Trabzon 16 °C

Masa başında çizilen Trabzon!

Hasan Kurt

Önceki akşam Almanya’da yaşayan yazarımız Sinan Öztürk ile telefonda laflıyorduk. Sinan, ‘Abi, her gün yazıyorsunuz. Her ne kadar zaman zaman tekrar olsa da işiniz gerçekten zor’ dedi.

Ben de, ‘Sayın Öztürk, bir gün genel siyaset, bir gün spor, bir başka gün nostalji, bir diğer gün farklı bir konuda kalem oynatıyoruz. Ama şu bir gerçek ki, çoğu zaman ne yazayım, diye kara kara düşünüyorum’ cevabını verdim.

Aslında memlekette yazılacak çizilecek o kadar çok konu var ki! Bizim ki herhalde konu seçme zorluğu!

Yerel bir gazetede yazanlar, ağırlıklı olarak yerel konuları işlemeli.

Devamlı yerel olayları gündeme getirme de bir yerde tekrar oluyor.

Mesela, Belediye’nin olumlu veya olumsuz icraatını, kentin sorunlarını defalarca yazdık.

Eksikleri, hataları, yanlışları bir değil 10 kez, düzelene kadar, soruna ilgili ve yetkililer parmak basana kadar yazmaya çalışıyoruz.
Yani biz bir yerde üstlendiğimiz görevi yerine getirmeye çalışıyoruz.

Peki, yazıların muhatabı ne yapıyor?

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, çoğu zaman bizim kadar duyarlı olmuyorlar!

Sahil yolundaki uçan yolun yanlış olduğunu, bölgede trafik sorununa çare olmayacağını, kirli bir görüntüye neden olacağını uzmanların da görüşünü alarak defalarca yazdık.

Ama uçan yolu yaptırmayı kafasına koyan irade bir adım geri bile atmadı. Uçan yol yakında bitecek. O yol bölgede trafiği ne kadar rahatlatacak hep beraber göreceğiz.

Geçenlerde Kanuni yolunun ihalesi yapıldı. Eski para ile katrilyonluk iş. Yol güzergahında yola harcanacak paradan daha fazla istimlak bedeli ödenecek. Bu da yetmiyor yolda 5-6 tünel, viyadük vs. olacak.

Bu yol çevre yolu mu veya transit yol mu?

Hayır, gidiş-geliş 6 şeritli şehir içi geçiş yolu.

Şehir içi 20-25 km.lik geçiş yolunun yarısından fazlası tünel ve viyadük olur mu?

Normalde olmaması gerekir.

Ama burası Türkiye! Yol güzergahı masa başında çizilirse her şey olur!

Bu yol ikinci bir Tanjant yol olarak planlansa idi, daha iyi olmaz mıydı?.. Ki, belediye eski başkanlarından Orhan Karakullukçu döneminde bu yol korniş yol olarak planlanmış. Bu yolun üç-dört km. güneyinde ise çevre yolu!

Bu tür eleştiriler getirdiğimizde, hemen birileri karşımıza çıkıyor ve ‘Siz Trabzon’a yatırım gelmesini istemiyor musunuz’ diyor.

Bu eleştirilerin yatırımın gelmemesi veya yol yapılması ile ne ilgisi var!

Belediye Başkanı Toklu-Uğurlu yolunu dilinden düşürmüyor. Bu yol gerçekten önemli bir yol. Rusların 1916-17 yıllarında Erdoğdu- Aktoprak- Uğurlu yoluna alternatif bir yol. Yolun yapım işi ağır aksak devam ediyor. Bazı bölgelerde istimlaka takıldı. Bölge belediye sınırları içerisinde buralarda 18. Madde uygulaması yapılsa, belki de istimlak bedeli ödenmeyecek. Onu da geçtik. Yol, Uğurlu mahallesi merkezindeki ilköğretim okulu önünde bitiyor. Yolun devamı yok. Bu yolu planlayanlar, yolu sahile ve karşı tarafta Gürbulak’a bağlayamazlar mıydı?

Neyse yazıyı daha uzatmadan noktalayayım.
Sinan Öztürk her ne kadar işiniz zor dese de, bunca konu bolluğunda yazma işinin pek de zor olmadığını söyleyebilirim.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.