• BIST 100.237
  • Altın 279,552
  • Dolar 5,7344
  • Euro 6,3129
  • Trabzon 15 °C

Mide İlacı Kullanımına Dikkat!

Mide İlacı Kullanımına Dikkat!
​Dahiliye Uzmanı Dr. Gonca Aylin Tuhta, mide ilaçları kullanımı ile alerji ilişkisine dikkat "Mide asidi inhibe edici ilaçlar alan hastalarda alerji gelişme riskinin daha yüksek olduğu ortaya çıktı" dedi.

   Dahiliye Uzmanı Uzm. Dr. Gonca Aylin Tuhta, Nature Communications'da yayınlanan, Galateja J28368.jpgordakieva ve arkadaşlarının Viyana Tıp Fakültesinde yaptığı geçmişe yönelik bir çalışmada, mide asidi inhibe edici ilaçlar alan hastalarda alerji gelişme riskinin daha yüksek olduğunu ortaya çıkardıklarını belirtti. Tuhta, “Etkinlikleri ve olumlu güvenlik profillerinden dolayı, doktorlar proton pompası inhibitörleri gibi birçok mide ilacını çoğunlukla reçete ettiği ve hastalar da bu ilaçların reçetesiz kullanılabilirliği nedeniyle bunları aşırı kullanıyorlar. Bunu takiben, artan sayıda çalışma, uzun süreli kullanım ve bu ilaçların aşırı kullanımı ile ilişkili ciddi yan tesirler ortaya koymuştur.images-082.jpg Bunlar, mineral düşüklükleri, osteoporotik kırık riski, clostridium difficile veya diğer bağırsak enfeksiyonları ve zatürre riskini içeriyor. Jordakieva ve meslektaşları, gastrik asit inhibitörlerinin reçete edilmesinden sonra, hastaların anti-alerjik ilaç kullanımlarını araştırmak için geçmişe yönelik kayıtları inceleyerek bir çalışma yürüttüler." diye konuştu.

mide-ulseri_16_9_1528694909.jpgDahiliye Uzmanı Tuhta, "2009-2013 yılları arasında Avusturya'da, 8,3 milyon insanın (nüfusun yaklaşık yüzde 97'si) sağlık sigortası kayıtlarını incelediler. Reçeteli gastrik asit inhibitörleri olan hastaların, daha sonra anti-alerjik bir ilaç alma ihtimalinin mide ilacı kullanmayanlara göre neredeyse iki katıydı. Her yıl altı doza kadar gastrik asit inhibitörü, bir anti-alerjik ilaç reçete edilme şansı ile ilişkiliydi. Bu sonuçlar, mide ilaçlarının göründüğü kadar masum olmadığını gösteriyor ve mineral düşüklüğü, bağırsak enfeksiyonu, zatürre risk artışı yanında alerji risk artışı ile de ilişkili olduğuna işaret ediyor” ifadelerini kullandı.

  Mide ilacının kullanımı doktor muayenesinin ardından tanı ve tedavisi yapıldıktan sonra kişinin durumuna göre verilmesi gerektiğini söyleyen Tuhta, yanlış ilaç kullanımının yukarıdaki araştırmada olduğu gibi birçok sağlık sorununu da beraberde getireceği uyarısında bulundu.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • "Fındık deri üzerindeki yaraları iyileştiriyor"16 Eylül 2019 Pazartesi 14:25
  • Akıllı İlaçlar Umut Veriyor14 Eylül 2019 Cumartesi 18:28
  • “Çocuklarınızı stresten uzak tutun”13 Eylül 2019 Cuma 13:58
  • Tayfun İçin Sağlık Bakanlığı Devreye Girdi13 Eylül 2019 Cuma 13:03
  • Karadeniz’in Onkoloji alanında üssü olacak !12 Eylül 2019 Perşembe 12:17
  • “Mutlaka Öğle Yemeği Yenmeli”09 Eylül 2019 Pazartesi 18:10
  • Yaşam Düzeninizi Değiştirin09 Eylül 2019 Pazartesi 13:04
  • Mide İlacı Kullanımına Dikkat!08 Eylül 2019 Pazar 19:52
  • "DMD Ölümcül Bir Kas Hastalığı"07 Eylül 2019 Cumartesi 17:39
  • “Ayakkabının ucunda 1 santimetrelik boşluk olmalı”05 Eylül 2019 Perşembe 14:57
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.