• BIST 101.849
  • Altın 259,118
  • Dolar 5,6360
  • Euro 6,3235
  • Trabzon 25 °C

Öküz öldü ortaklık bozuldu!

Yer KULAK

  CHP İstanbul milletvekili Mehmet Bekaroğlu,  Günebakış Gazetesi sahibi ve yazarı Ali Öztürk ile Mazhar Yıldırımhan’ın kendisine yönelik yazdıkları yazılara farklı tepki verdi. Bekaroğlu birkaç gün önce sosyal medyada Ali Öztürk ile Mazhar Yıldırımhan’ın fotoğraflarını da yayınlayarak, ‘Bunlar 90’larda derin devlete çalışır; Müslümanları gammazlıyorlardı, algı operasyonları elemanlarıydı. Bugün de derin devletin başka elemanlarına çalışıyorlar, hakkımda yazdıkları bu yazılar işleri gereğidir’ şeklinde paylaşımda bulundu ve altına da Ali Öztürk’ün ‘Bekaroğlu ve...’ diye başlayan yazısı ile Mazhar Yıldırımhan’ın ‘şahsiyet ve savrulmak’ başlıklı yazılarını etiketledi.
  okuz-oldu-(1).jpgokuz-oldu-(3).jpgokuz-oldu-(2).jpg

Mazhar Yıldırımhan ise Bekaroğlu’na şu cevabı verdi; ‘Sen KTÜ’de psikiyatrist konforu ve İrancılık ve Radikalcilik fantezisi yaparken, biz o dediğin derin devlet tarafından bir kuytuda kıstırılmak ve hakkımızda oluşturulmak için takip ediliyorduk. İrancılıktan PKK’cılığa savrulunca böyle demek caiz oluyor’ …
  Yıldırımhan bununla da yetinmedi ve bir başka tweetinde ‘Müthiş bir ajan komedisi. Trabzon’da herkes birbirinin cemaziyelevvelini de ahirini de iyi bilir. İstiyorsan insanların huzurunda, istiyorsan hukukun önünde yüzleşmeye hazır mısın? Seni de bizi de iyi tanırlar. Müfteri iddiasını ispat etmeli’ dedi.
***
  Bizim bu aşamada, eski dostların arasına girmemiz doğru olmaz. 
Mehmet Bekaroğlu’nun, KTÜ’de öğretim görevlisi olduğu dönemlerde Trabzon’da iki gazeteci ile arası yoktu. Bu isimlerden biri merhum Orhan Kaynar, diğeri de bu satırların yazarı Hasan Kurt. 
  Mehmet Bekaroğlu; Ali Haydar Usta’nın sahibi olduğu Olay Gazetesi’nde yazardı. Ali Öztürk de o tarihlerde radyo ve TV’ciydi. Asım Aykan belediye başkanı seçilince Mazhar Yıldırımhan da öğretmenlikten belediyeye yatay geçiş yapmıştı. Yıldırımhan kendi ifadesine göre üniversitede öğrenci iken milli görüşün temsilcileri arasında imiş. Mehmet Bekaroğlu ile tanışırdı ve beraberdiler. Yıldırımhan, Bekaroğlu ile o yıllarda bile bazı konularda anlaşamazmış.
  Olay Gazetesi’nde Bekaroğlu ile Ali Haydar Usta ve Ali Öztürk arasında fikri bazda tartışmalar olurmuş. Adnan Sungur’un ifadesine göre Bekaroğlu bu tartışmalarda daha milliciymiş. O yıllarda bir de Kültürevi vardı. Turan Hacıahmetoğlu,  Edip Sevinç, Ahmet Günaydın, Şeref Malkoç, Ferhat Öztürk, Ali Öztürk, Mehmet Bekaroğlu gibi isimlerin yer aldığı bu ‘ev’de de sohbetler olurdu. Kültürevi mensuplarının çoğu sonra AKP’ye destek verdi. Şeref Malkoç, Turan Hacıahmetoğlu ve Mehmet Bekaroğlu destek vermedi. Ali Öztürk, Osman Karagüzel’in başkan olduğu İnsan Hakları ve Mazlumlar derneğinde de Mehmet Bekaroğlu ile birlikte yönetimde idi. Ayrıca Öztürk, sürekli Mehmet Bekaroğlu’nun açıklamalarını haber yapardı. Yıldırımhan da yanılmıyorsak o dernek yönetiminde idi. 
  Mehmet Bekaroğlu, o yıllarda Fazilet Partisinden Rize milletvekili seçilmişti. AKP kurulduğundan; Şeref Malkoç, Mehmet Bekaroğlu yeni partiye katılmadılar. Malkoç ve Bekaroğlu, Numan Kurtulmuş ile birlikte HAS Partiyi kurdular. Sonra, Kurtulmuş ve Malkoç AKP’ye geçti, Bekaroğlu da CHP’ye.
Bu eski dostların ilişkileri, zaman zaman fikri ayrılığına düşseler de iyi idi. 
Mehmet Bekaroğlu, CHP’de siyaset yapmaya başladı. İlişkiler, zikzak olmasına rağmen devam etti. Bekaroğlu, AKP’ye yönelik eleştirilerinin dozunu arttırınca, AKP’nin yılmaz savunucularının hedefi oldu. Eski defterler açılmaya başlandı. Öztürk ve Yıldırımhan’ın eleştirdiği Bekaroğlu da, eski dostları için belki de en son söylenecek sözleri söyledi. 
  Bekaroğlu, tahminimiz o ki, önümüzdeki günlerde bu iddiasının altını dolduracaktır. Dolduramıyorsa, yaptığı işi kuru iftiradan öte geçmeyecektir.  

Arapları kaçırdık mı, yoksa gelmiyorlar mı?

  arappp.jpgBugünlerde Trabzon ili genelinde, otelcisinden turizm acentesi sahibine, lokantacısından oto kiralayıcısına apart otel işleticisine kadar hemen herkesin dilinden düşürmediği ifade, ‘Arapları kaçırdık’ şeklindeki sözler.
Arapları gerçekten kaçırdık mı?
Araplar, bir bardak çay veya bir tabak yemek ücretinin yüksek olmasından mı, Trabzon’a gelmiyorlar. Veya hizmette kusur mu var?
Bu söylemlerin hepsi, ‘palyatif’ gerekçelerdir. Bize göre gerçek neden değildir.
Arapların önceki yıllara oranla Trabzon’u daha az tercih etmelerinin asıl nedenlerinin başında, Arapların farklı ülkelere yönelmeleri. Arap ülkelerinin bazılarının Türkiye’ye karşı tutumu gelir.
Araplar Trabzon’a gelmeden önce ağırlıklı olarak Bursa ve yöresine giderlerdi. Sonra, Trabzon’a, Doğu Karadeniz’e gelmeye başladılar. Şimdi de Bosna’ya, Gürcistan’a gitmeye başladılar.
  Arap turizminin sekteye uğramaması için, Araplar için Trabzon’un tekrar cazibe merkezi olması için, bölgede eğlence ve çocuk oyun merkezleri kurulması gerekir. Arap turistin bölgede kalması için eğlenceye yönelik alternatif mekanlar oluşturulmalıdır. Trabzon’a gelen, ‘gezdim, eğlendim, dinlendim’ demeli.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.