• BIST 108.434
  • Altın 151,237
  • Dolar 3,6580
  • Euro 4,3278
  • Trabzon 14 °C

ÖSS diyeti!

ÖSS diyeti!
İşte sınav öncesi zeka ve dikkati arttıracak besinler

Günaydın'dan Esra Tüzün, sınav öncesi zeka ve dikkati arttıracak besinleri yazdı. ÖSS sınavı öncesi öğrencileri ve anne-babalarını bir telaş sarıyor. Özellikle bir hafta öncesinden, öğrencinin konsantrasyonunu artırmak için çeşitli beslenme programları uygulanıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Banu Kazanç; gençlerin sınav öncesi nasıl beslenmeleri gerektiğini anlattı: Her gün bir bardak taze sıkılmış havuç ve portakal suyu için. Zihinsel performansı artıran, içinde bol balık bulunan bir beslenme programı uygulamalısınız. Haftanın dört günü balık yemelisiniz. SOMON VE TON BALIĞI Balıklardan özellikle yağ oranı yüksek olan somon balığını tercih edin. Taze balık yiyemeyenler ise mutlaka ton balıklı sandviç yemelidir. Dikkat ve düşünce gücünü artırıcı, zengin demir içeren bir beslenme programı uygulamalısınız. Et yiyemeyenler ise, demir içeriği yüksek olan baklagillerden soya fasulyesi ve kuru fasulyeyi tercih etmeli. Ayrıca her gün demir içeriği yüksek multivitamin içilmeli. Süt, ananas, yoğurt, muz, çikolata gibi mutluluk hormonunun artmasını sağlayan yiyecekler tüketin. Her gün 1000 mg C vitamini takviye alın. Zihin açıklığı için günaşırı bir tablet balıkyağı almanızda fayda var. Sebze yemeklerinden enginar, havuç, bezelye ve brokoliyi tercih edin. Sıcak havaya bağlı olarak tansiyon düşüklüğü yaşıyorsanız, günde bir şişe soda için. Meyvelerden kivi, çilek, muz, ananas ve kavunu tüketin. Her ne kadar fast food tarzı yemeyi önermesem de çok mecbur kalırsanız, yağ içeriği daha düşük olan tavuklu sandviçi seçin ve içerisine mayonez ve turşu koydurmayın. Krema ve mayonez soslu yiyeceklerden uzak durmaya çalışın. Bunun yerine yiyeceklerinizi ketçap ve hardal ile tatlandırabilirsiniz. Eğer hazır salata yiyecekseniz, sosunu siz ayarlayın. Salatanızı; balsamik sirke, bir çorba kaşığı zeytinyağı, nar ekşisi, limon ve hardal ile tatlandırabilirsiniz. Sınavdan bir hafta önce iyi uyumaya ve dinlenmeye dikkat edin. Kafeinli içeceklerden uzak durun.BİR HAFTA BOYUNCA YAPACAĞINIZ ÖZEL DİYET KONSANTRASYONU ARTIRIRSınava girmeye bir hafta kala aşağıdaki gibi bir mönüyü uygulamanız son derece faydalı olacaktır. Ayrıca bu mönüye haftada üç gün sade veya çikolatalı sütlü tatlı da ekleyebilirsiniz.1. GÜNSABAH Bir bardak portakal suyu 100 gr. peynir İki dilim ekmek Bir tatlı kaşığı pekmez ÖĞLE Bir tabak sebze yemeği Bir kase yoğurt İki dilim ekmek+Salata ARA Bir muz AKŞAM 200 gr. et yemeği Bir kase yoğurt Bir-iki dilim ekmek+Salata ARA Bir kivi2. GÜNSABAH Bir bardak süt Bir tatlı kaşığı pekmez Sekiz kaşık cornflakes ÖĞLE Bir tabak sebze yemeği Bir kase yoğurt İki dilim ekmek Havuç salatası ARA Bir bardak portakal suyu AKŞAM 350 gr. balık+Salata İki dilim ekmek ARA Bir adet muz3.GÜNSABAH Bir bardak süt Bir tatlı kaşığı pekmez+Muz ÖĞLE 200 gr. et Bir kase yoğurt Bir dilim ekmek+Salata ARA İki kivi AKŞAM 200 gr. et Bir kase yoğurt Bir dilim ekmek+Salata ARA İki kivi veya bir ananas4.GÜNSABAH Bir bardak portakal suyu Bir tost ÖĞLE 200 gr. et Bir tabak pilav veya makarna Bir kase yoğurt ARA Beş ceviz ve bir muzAKŞAM 200 gr. karaciğer İki dilim ekmek Salata ARA Kivi5. GÜNSABAH İki yumurta, 50 gr. peynir İki dilim ekmek Bir bardak portakal suyu ARA Bir elma ÖĞLE Bir tabak sebze yemeği Bir tabak pilav veya makarna Bir kase yoğurt+Salata ARA Bir adet muz veya 250 gr. Çilek+Beş badem AKŞAM Bir tabak sebze yemeği Bir kase yoğurt Bir dilim ekmek Havuç salatası ARA Bir bardak süt Bir tatlı kaşığı pekmez6. GÜNSABAH 100 gr. peynir İki dilim ekmek Bir bardak süt Bir kaşık pekmez ARA 250 gr. çilek ÖĞLE 200 gr. ciğer İki dilim ekmek Havuç salatası ARA Bir kase sütlü tatlı+Beş ceviz AKŞAM 350 gr. balık İki dilim ekmek+Salata ARA 250 gr. çilek7. GÜNSABAH Bir bardak portakal suyu Bir tost ARA Bir adet muz ÖĞLE 200 gr. et Yarım tabak sebze yemeği Bir dilim ekmek Salata ARA Bir kase sütlü tatlı 10 badem AKŞAM 350 gr. balık Yarım tabak sebze yemeği Bir dilim ekmek Salata ARA İki adet kiviREGL DÖNEMİNDE BOL KIRMIZI ET YİYİN!Regl döneminde özellikle vücutta mutluluk hormonu salgılayan yiyeceklerin tüketilmesi önemli. Örneğin; çikolatalı tatlı yanında bir bardak süt için. Çikolatalı tatlıyı tek başına yemeyin, çünkü tatlı kan şekerinizi aniden yükseltip uyku yapar. Ama tatlının yanında içilen bir bardak süt; hem uyku yapmaz, hem de konsantrasyonunuzu artırarak rahatlamanızı sağlar. GÜNDE BİR TANE MUZ! Regl döneminin en önemli yiyeceği ise kırmızı ettir. Regl döneminde vücutta kan kaybı olduğu için demir düzeyi düşer. Bunun için regl döneminde mümkünse iki öğün kırmızı et tüketin. Günde bir tane muz yemeyi, bir bardak da karışık meyve suyu içmeyi unutmayın. Yumurta tüketin.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.