• BIST 108.489
  • Altın 152,547
  • Dolar 3,6704
  • Euro 4,3242
  • Trabzon 17 °C

Pin kodunu bile 112'ye soruyorlar!

Pin kodunu bile 112'ye soruyorlar!
Şimşek, 112 Acil Servis hattına düşen çağrıların yüzde 90’dan fazlasının servisleriyle bağlantısı olmadığını söyledi

Rize'de 2013 yılında 112 Acil Servis hattını arayan vatandaşlar arasında yaş çay kontenjanını öğrenmek isteyen, cep telefonunun pin kodunu unutan, hastanede hemşireyi bulamadığı için nerede olduğunu soranlar da yer aldı. İl Ambulans Servisi Başhekimi Dr. İlkay Şimşek, gazetecilere yaptığı açıklamada, 2013 yılında 368 bin 764 çağrı aldıklarını ancak 112 acil hattına yapılan çağrıların sadece 22 bin 638'ine ambulans ile acil vaka çıkışı yaptıklarını söyledi. Şimşek, 112 Acil Servis hattına düşen çağrıların yüzde 90’dan fazlasının servisleriyle bağlantısı olmadığını vurgulayarak, "Vatandaşlarımız elektriği kesildiğinde, polise, jandarmaya ulaşmak istediklerinde veya herhangi bir problemleri olduklarında 112’yi arıyorlar" dedi.

Yaşadığı ilginç bir olayı da anlatan Şimşek, Rize’de hizmet veren özel bir hastanede tedavi gören bir hasta yakınının gece geç saatlerde 112’yi aradığını belirterek, şöyle devam etti: "Bu kişi, 'Buradaki hemşirelere ulaşamıyorum, onları arayın bana ulaşsınlar' diyerek bizden yardım istedi. Yardım etmek tabi ki bizim görevimiz ve personellerimiz de bunu en iyi şekilde yapmaya çalışıyor. Vatandaşlarımız bize ulaştığında hastalarımıza daima yardımcı olunacaktır. Yeter ki doğru adres versinler. Gerçekten acil yardım bekleyen hastamız olsun. Mümkün mertebe gereksiz çağrılarda bizi aramasınlar. Çünkü bu gereksiz çağrılar hem bizi hem de gerçek ambulans bekleyen hastalarımızı mağdur ediyor."

Komuta personeli sağlık memuru Serdar Karadaş ise vatandaşlara 7 gün 24 saat kesintisiz sağlık hizmeti sunduklarını ifade ederek, şunları kaydetti: "Günlük olarak iki bin civarında çağrı karşılamaktayız. Yalnız karşılamış olduğumuz çağrıların sadece yüzde 10’una ambulans çıkarıyoruz. Geri kalan çağrılar gereksiz ve asılsız çağrılardan oluşmaktadır. Bizi arayan vatandaşlarımız namaz saatlerini, telefonlarının unuttukları pin kodlarını sormakta, nöbetçi eczane gibi gereksiz yere 112 hattını meşgul etmektedirler. Vatandaşlarımızı duyarlı olmaya davet ediyoruz.."

Acil tıp teknisyeni Muhammed Uzun da bazı vatandaşların yaz aylarında çay alım yerlerinin açılıp açılmadığını, çay alım yerinde kota uygulanıp uygulanmadığını, kış aylarında ise kar yağışı olan bölgelerde köy yollarının açılabilmesini sağlamak için ihbarda bulunup köy yollarının açılmasını istediklerini kaydetti.

  • Yorumlar 1
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Diğer Haberler
    Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.