• BIST 106.843
  • Altın 142,630
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • Trabzon 23 °C

Suyla gelen güzellik

Suyla gelen güzellik
Çoğumuz değerini önemsemesek de uzmanlar, kilo vermek ve bir daha almamak için en ideal formülün su olduğunu söylüyor.

Su, insan yaşamı için oksijenden sonra gelen en önemli öğe. İnsan, besin almadan haftalarca canlılığını sürdürmesine karşın, susuz ancak birkaç gün yaşayabilir. İnsan vücudunun su içeriği yaşa ve cinsiyete göre yüzde 42 ile 71 arasında değişir. Çocukların vücudunun su oranı yüksektir ve yaş ilerledikçe suyun yerini yağ almaya başlar. Yetişkin insan vücudunun ortalama yüzde 59’u sudur.

Su iştahı doğal olarak bastırır ve bedenin depolanmış yağları metabolize etmesine yardımcı olur diyen Anadolu Sağlık Merkezi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı Çağatay Demir, özellikle sıcak yaz günlerinde vücudun en önemli temel taşlarından birisi olan su tüketiminin önemine dikkat çekti ve alınan su miktarı azalınca vücutta depolanan yağ miktarının artmaya başladığını söyledi. Yaşam için vazgeçilmez olan suyun vücuttaki işlevlerini şöyle sıralamak mümkün:* Yediğimiz besinlerin sindirimi, emilimi ve hücrelere taşınması,* Hücrelerin, dokuların organ ve sistemlerin çalışması,* Metabolizma sonucu oluşan zararlı maddelerin taşınması ve atılması,* Vücut ısısının denetiminin sağlanması,* Eklemlerin kayganlığının sağlanması,* Çeşitli biyokimyasal olayların oluşması.Bir yetişkin günde ortalama 10 bardak su kaybeder ve bu kaybedilen suyun yerine konması gerekmektedir. Günlük tüketilen 8-12 bardak su, sıvı ihtiyacımızı karşılamaktadır. Kilolu bireylerin daha çok suya ihtiyacı vardır çünkü bu bireylerin metabolik yükleri fazladır. Yağların kullanılmasında suyun özel bir yeri olduğundan dolayı, şişmanlar suya çok daha fazla ihtiyaç duyarlar. Kilolu bir kişi her 12 kilo fazlası için bir bardak daha fazla su içmelidir. Eğer egzersiz yapıyorsanız yada hava sıcak ya da kuru ise, yine tüketilen su miktarı arttırılmalıdır. Su tüketiminde birkaç püf nokta:* Sabah kalktığınızda ilk yapmanız gereken işlerin başında 2 bardak su içmek olmalıdır.* Yemeklerden önce mutlaka su içmelisiniz bu sizin erken tokluk hissi duymanızı sağlayacaktır.* İdrarınızı yaptıktan sonra, kaybedilen sıvıyı yerine koymak için 1 bardak su içmelisiniz.* Suyu her zaman görebileceğiniz bir yerde bulundurun. Özellikle çalışırken masanızda sürekli su bulunsun.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Yeni doğan bebeğin yardımına koştular27 Haziran 2017 Salı 12:59
  • Merdiven altı estetik can yakıyor26 Haziran 2017 Pazartesi 13:17
  • “Koenzim Q10 ve Omega 3, yaşlanmaya karşı etkili oluyor”22 Haziran 2017 Perşembe 18:17
  • "Hasta bina sendromu"22 Haziran 2017 Perşembe 18:02
  • Doktor uyardı! Sağlığınız için okuyun22 Haziran 2017 Perşembe 18:00
  • Ramazan'da kan bağışları azaldı19 Haziran 2017 Pazartesi 17:02
  • - Parkinson hastalığında yanlış tanıya dikkat19 Haziran 2017 Pazartesi 17:01
  • Şiddet ve cinsel içerikli oyunlar çocukları olumsuz etkiliyor19 Haziran 2017 Pazartesi 16:59
  • Soylu "Dünya bağımlılık yüzyılında”19 Haziran 2017 Pazartesi 16:58
  • LÖSAM'dan çocuklar yararına kermes16 Haziran 2017 Cuma 17:46
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.