• BIST 97.726
  • Altın 145,637
  • Dolar 3,5781
  • Euro 4,0001
  • Trabzon 17 °C

THY uçağı Hollanda'da düştü

THY uçağı Hollanda'da düştü
İstanbul-Amsterdam seferini yaparken Schiphol havaalanına inişe geçtiği sırada kaza yapan THY’nin "Tekirdağ" uçağının iki pilotunun hayatını Dışişleri Bakanlığı tarafından doğrulandı. Bakanlık "2'si pilot 10 kişi öldü. 20'si ağır 50 kadar yaralı var

Hollanda'da uçağın düştüğü haberinin gelmesinin ardından THY yetkilileri, kamuoyunu doğru bilgilendiremedi. THY yetkilileri ilk açıklamalarında ölü olmadığı belirtilerek, pilotun başarısızdan söz etti. Hollanda kaynakları 5-6 ölüden bahsederken de THY'nin basının karşısına çıkardığı bir yolcu yakını, sadece birkaç yaralı olduğunu, ölen bulunmadığı için herkesin sakin olduğunu söyledi. Daha sonraki saatlerde Hollanda makamlarının 9 ölü açıklamasından sonra THY yetkilileri ölümleri doğruladı. Bu süre içinde tüm Türkiye yetkililerin açıklamaları nedeniyle kazanın ucuz atlatıldığını sanarak yanıldı.

Yeşilköy'deki THY Genel Müdürlüğü'nde günboyu yapılan çelişkili açıklamalar kafaları karıştırdı. Kaza sonrasında Genel Müdürlük'teki ilk açıklamayı THY Yönetim Kurulu Başkan Candan Karlıtekin ve THY Genel Müdürü Temel Kotil, düşen Boeing 737-800 tipi uçağın maketininin yanında yaptı. Karlıtekin kazanın meydana geldiği sırada 4500 metrelik bir görüş mesafesi bulunduğunu ve uçağın piste 500 metre kala araziye düştüğünü söyledi. Karlıtekin, "Olayın sevindirici tarafı total bir kaybın olmayışıdır. Şu ana kadar ölüm olayı bildirilmedi. Kriz merkezimizde uçağın teknik bakım kayıtları incelendi. Bakımla ilgili herhangi bir sorun bulunmamaktadır. Şu anda 20 civarında yaralı var. Ağır yaralıların olduğuna dair bir bilgi yok" dedi. THY Genel Müdürü Temel Kotil ise, "Kaptanımız Hasan Tahsin Bey'di. 1975 Hava Harp Okulu mezunu bir kaptanımızdı ve can kaybı olmamasında muhakkak büyük rolü var. Kesin gelen bilgiler bu kadar" dedi. Yolcu yakınları havalimanına koştu Bu arada kaza sonrasında yolcu yakınları ile yerli ve yabancı çok sayıda basın mensubu Genel Müdürlük binasında oluşturulan Kriz Merkezi'ne akın etti. Gazeteciler bilgi almak amacıyla binaya gelen yolcu yakınlarıyla röportaj yapabilmek için yoğun çaba sarfederken zaman zaman güvenlik görevlilerinin engellemeleriyle karşılaştılar. Görevliler, gazetecilerin bina içinde ya da binanın bahçesinin dışına çıkarak beklemelerini isteyerek, yolcu yakınlarıyla temas kurmalarını engellemeye çalıştı. Ancak bunda başarılı olamayınca bu kez yolcu yakınları adına Nilüfer Akbaş basının karşısına çıkarıldı. Ölen olmadığı için herkes sakin

İş seyahati için Amsterdam'a giden ağabeyiyle telefonla görüştüğünü ve durumunun iyi olduğunu belirten Akbaş, "Kriz merkezinde bize her türlü bilgi verildi. Yolcuların sağlıklı olduğunu öğrendik, birkaç yaralı olduğu bildirildi. Herşey kontrol altında. Ölen olmadığı için herkes sakin durumda, sanırım çok ağır yaralı da yokmuş" dedi. Bu sırada söz alan Hollanda Ulusal Televizyonu NOS TV muhabiri Jessica Lutz, "Amsterdam'daki meslektaşlarım 5-6 ölü gördüklerini söyledi. Size herhangi bir bilgi ulaşmadı mı?" sorusuna Akbaş, "Abimi karşılayacak olan firma sahipleriyle görüştük, yeterli bilgiye sahibiz" diyerek kazada ölü olmadığını tekrarladı. Öte yandan oğlu kaza yapan uçakta bulunan gazeteci-yazar Rahim Er de THY binasına gelerek doktora için Hollanda'ya giden oğlu Cüneyt Er'le ilgili bilgi almaya çalıştı. Bilanço ortaya çıktı Çok geçmeden kazanın gerçek bilançosu ortaya çıkmaya başladı. Önce Hollanda Ulusal Kanalı NOS TV kaza yerinde en az 9 ceset bulunduğunu duyurdu. Saat 15.00 sıralarında tekrar bir açıklama yapan Karlıtekin ve Kotil de Hollanda makamlarından gelen bilgiye göre kazada 9 kişinin yaşamını yitirdiğini açıkladı. Kazanın meydana geliş biçimiyle ilgili sorulara net cevaplar vermeyen Karlıtekin ve Kotil, gazetecilerin "Stajyer bir pilotun mürettebatta yeraldığı" ve "Uçağın yakıtının bittiği" yolundaki iddialarla ilgili sorularını cevapsız bıraktı. Karlıtekin ve Kotil, kazanın sebebiyle ilgili yapılacak her türlü açıklamanın şu anda "spekülasyon" olmaktan öteye gidemeyeceğini söyledi. Kaptan pilot "tecrübeli" ve "titiz" İstanbul Amsterdam seferini yaparken düşen Tekirdağ adlı uçağın kaptan pilotu Hasan Tahsin Arısan, tecrübeli ve titiz bir pilot olarak tanınıyor. Hava Harp Okulu'ndan 1975 yılında mezun olan ve 1996 yılında Türk Hava Yolları'nda çalışmaya başlayan Arısan'ın 15 bin saat civarında uçuş tecrübesi bulunuyor. Arısan aynı zamanda öğretmen pilot olarak da görev yapıyor. THY Genel Müdürü Temel Kotil, uçağın kaptan pilotunun çok tecrübeli bir kaptan olduğunu belirtirken, Türkiye Havayolları Pilotları Derneği Başkanı Kaptan Pilot Ali Ziya Yılmaz da Arısan'ı yakından tanıdığını ve kendisinin çok titiz, tecrübeli ve çok bilgili biri olduğunu söyledi. Yılmaz, "Yıllarca aynı kokpitte beraber uçtuğum bir arkadaşım. Bilgisi ve becerisine aşırı güvendiğim bir arkadaşım" dedi. Eski THY Uçuş İşletme Başkanı Mustafa Kolko ise, Arısan'ın kendi yetiştirdiği pilotlar arasında olduğunu, çok deneyimli ve tecrübeli bir pilot olduğunu söyledi. Tekirdağ uçağının künyesi İstanbul Amsterdam seferini TC-JGE kuyruk tescilli Boeing 737-800 tipi "Tekirdağ" adlı uçak 2002 model. Yatay uçuş sürati 858 kilo metre olan Boeing 737-800 tipi uçak, 165 yolcu taşıyabiliyor. Azami kalkış ağırlığı 79 bin 15 kilogram, kanat açıklığı 34,315 metre, azami yatay uçuş yüksekliği 41 bin feet, gövde uzunluğu 39,472 metre, azami menzili 4 bin 755 kilometre olan uçak, yerden 12,548 metre yüksekliğe sahip. Tekirdağ adlı uçağın en son olarak bakımı 22 Aralık 2008 tarihinde THY Teknik A.Ş'de yapıldı.

Mürettebat Hasan Tahsin Arısan (Kaptan pilot) Olgay Özgür (Eğitim alan pilot) Murat Sezer (Yardımcı Pilot) Figen Eren (Kabin Amiri) Perihan Özden (Kabin görevlisi) Ulvi Murat Eskin (Kabin görevlisi) Yasemin Vural (Kabin görevlisi) Kalkmadan yakıt aldı Uçağın yakıtının bittiği iddialarına karşı alınan bilgiye göre uçak bu sabah sefere çıkmadan önce Atatürk Havalimanı'ndan 9 bin 600 litre yakıt almış. Alınan bilgiye göre mevcut yakıt Amsterdam’a rahat rahat ulaşması gerekiyor. TALPA Başkanı Ziya Yılmaz, "Uçağın yakıtının az olduğu" iddialarıyla ilgili olarak, "Öyle bir açıklama abesle iştigal. Çünkü uluslararası havacılık kurallarına göre, uçak meydanda bekleyecek yarım saat için ilave yakıt alır. Eğer o meydan kapatılırsa gideceği yere kadar bir yakıt, gideceği meydanda da, ilave yarım saat bekleyecek yakıt alınır. Uçaklarda öyle bir ihtimali ben kabul etmiyorum" dedi.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • FETÖ YA DA SÖZDE ŞEYHLER20 Mayıs 2017 Cumartesi 12:21
  • EKONOMİ Mİ TİCARET Mİ?18 Mayıs 2017 Perşembe 12:22
  • Ölümü hiçe saydı17 Mayıs 2017 Çarşamba 13:44
  • Meteoroloji'den yağmur uyarısı16 Mayıs 2017 Salı 14:38
  • Eski bakanın ağabeyi, kiracısı tarafından öldürüldü16 Mayıs 2017 Salı 14:35
  • Acil servise baltalı saldırı16 Mayıs 2017 Salı 12:40
  • Sözde ve özde gazeteciler!14 Mayıs 2017 Pazar 13:08
  • Jetler vurdu, 10 terörist öldürüldü!14 Mayıs 2017 Pazar 12:00
  • YALNIZLIK SENFONİSİ10 Mayıs 2017 Çarşamba 17:00
  • Berat Kandili Mesajları: Edilecek ibadetler neler10 Mayıs 2017 Çarşamba 12:43
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.