• BIST 106.822
  • Altın 269,585
  • Dolar 5,6921
  • Euro 6,2947
  • Trabzon 16 °C

Tonya-Erikbeli Yaylası ve Foleya Mountain Resort Otel!

Yer KULAK

   ‘Trabzon’un batı bölgesindeki en güzel, görkemli ve manzaralı yayla hangisidir’ diye sorulsa, çokları farklı cevaplar verir. Hemen herkes kendi yaylasının, obasının daha güzel olduğunu söyler. Ancak, bu güzel mekanlar arasında ismi öne çıkanlar da yok değildir. Kimi Lişer’i, Kayabaşı’nı, kimileri Haçka’yı Karadağ’ı, kimileri de Erikbeli’ni Sis Dağını söyler. 
tonya-erikbeli.jpgİşte bu güzel mekanlardan biri olan Erikbeli Yaylası’nda çam ormanlarının içinde birkaç ay önce güzel bir tesis hizmete girdi. Foleya Mountain Resort Otel ve Dağ Evleri…
Tesisin sahibi, Atilla Ataman ve eşi Suna hanım. Atilla Ataman, uzun yıllar Ankara’da kaldı. Sonra memleketine döndü. Patlayıcı madde satış işine girdi ve ardından Tonya’nın Erikbeli Yaylası’nda çam ormanların içinde gerçekten güzel bir dinlenme, doğa ile iç içe yaşanacak bir tesis inşa etti.  Atilla Ataman ve eşi Suna Hanımın büyük uğraşlardan sonra gerçekleştirdiği tesis, Türkiye’nin bu alandaki en iyi birkaç tesisinden biri. 
Foleya Mountain Resort’da geçtiğimiz hafta bir toplantı vardı. Trabzon Ticaret Borsası’nın düzenlediği etkinlik için İstanbul’dan gelen gazeteci Abdurrahman Yıldırım, “İsviçre’deki dağ otelleri ile yarışacak bir tesis. Birkaç eksiği de zamanla giderilirse, bölge çok önemli bir tesis kazanmış olur” dedi. 
Atilla Ataman ve Suna hanımı bir kez daha kutluyoruz. 

                                                   **************

Şehir merkezine araç girmemeli!
sehir-merkezine.jpg  Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, özellikle Ortahisar ilçesindeki trafik sorununa ve dolmuş minibüsle yapılan yolcu taşımacılığına çeki düzen vermek için uzun bir süredir çalışıyor.
Başkan Zorluoğlu,“6 aydır dolmuşların modernizasyonu için yoğun şekilde çalışıyoruz. Şoförler Cemiyetiyle, durak başkanlarıyla yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Bir yandan dolmuş esnafının mağdur olmaması için, bir taraftan vatandaşın daha modern minibüsleri kullanması için uğraşıyoruz. Yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik. Bir kaç hafta içinde kararımızı verip kamuoyu ile paylaşacağız. Trabzon’umuz kazanacak. Sadece minibüslerden ibaret değil trafik meselesi. Yollar boyutunda olsun, ışıklandırma ve sinyalizasyon boyutunda olsun belediye otobüslerimizin sayısının konforunun artırılmasında olsun, hafif raylı gibi alternatif ulaşım modelleri olsun... Bunların üzerinde yoğun bir şekilde çalışıyoruz.” dedi.
Başkan Zorluoğlu, Avrupa’yı gezip görmüş bir isimdir.  Bugün Avrupa’nın hemen her kentinde, kent meydanları araç trafiğine kapalıdır. Meydanlar yeme-içme ve gezinti alanlarıdır. Trabzon Ortahisar ilçesinin kent meydanı olarak bilinen Atatürk Alanı ve bu meydana çıkan iki alışveriş sokağı trafiğe kapalı. Trafiğin en yoğun yaşandığı Maraş Caddesi ise açıktır. İlk yapılacak iş, bu caddenin ya trafiğe kapatılması ya da doğudan batıya tek şeride indirilmesidir. Diğer yandan da Gazipaşa-Boztepe hattı gidiş-geliş olarak düzenlenmelidir.
  Ortahisar ilçesinin trafik sorunu, dolmuşçuların görüşü ile asla çözülmez. Maraş Caddesi, köprü altı veya Postane önündeki dolmuş duraklarının kaldırılması, dolmuşçu esnafını mağdur etmez. Dolmuşla evine gitmek isteyen 50-100 metre yürür araca biner. 
  Dolmuş minibüsleri, 10 değil en az 20 kişilik olmalı. Hatta iki minibüs bir minibüse indirilmeli ve duraklarda bekleme yapmamalıdır. Moloz bölgesinde ilçe ve köy araçları için minibüs otogarı yapılmalıdır. Hafif raylı sistem ise Trabzon için lüksün ötesinde hiçbir işe yaramaz. 

                                         ******************

Zaman kötü!
    Köşemize katkı koyan isimlerden biri olan Dr. Mahmut Haydar Ustaoğlu, bugün İmperial Hastanesi KBB Polikliniğinde uzman hekim olarak iş başı yapıyor. Haydar Hoca, İmperial Hastanesi’ne güç katacağı gibi, derman arayan hastalara da şifa dağıtacaktır. Dr. Ustaoğlu’na hayırlı olsun diyor ve ‘Zaman kötü’ başlıklı yazısını okumanızı tavsiye ediyoruz.
Momentum; hareket halindeki bir cismin enerjisi nedeniyle sahip olduğu kuvvettir. Örneğin bir at arabasını düşünün atların kuvveti ile yüklü araba belli bir yöne doğru hareket ederek momentuma sahip olur. Bu at arabasına her yönden dört at daha bağlayalım. Arabaya dört ayrı yönden aynı kuvvetleri uygulasınlar. Arabanın momenti sıfır olur. Bu bileşke kuvveti sıfır demektir. Bileşke kuvvet, birden fazla kuvvetin yaptığı toplam etkiyi tek başına yapabilen kuvvettir. Net kuvvet, bir cisme etki eden bütün kuvvetlerin bileşkesidir. Bileşkenin toplam kuvvete eşit olması için aynı yönde uygulanması gerekir. Bileşke kuvveti toplumlarda ortak hedefler, ülküler, tasada ve kıvançta birlik sağlar.
"Hep birlikte çalışalım bütün sorunlar biter diyen" arkadaşlara açıklamamdır.
Hep birlikte çalışmakla hiçbir şey olmaz. Ülke yerinde sayar. Hep birlikte aynı yönde çalışırsak bileşke kuvvet arabayı uçurur.
Toplumlarda bileşke kuvvet önemlidir.
Birisi dinle kalkınırız, diğeri dinsiz kalkınırız, biri borçla kalkınırız, diğeri kendi yağımızla kalkınırız, biri Atatürk İngiliz ajanı hain, diğeri ulu önder, biri hocaefendi şöyle buyurdu, diğeri bilim şöyle buyurdu dediği için bu ülke yerinde sayar.
O zaman yöneticiler din, hamaset ve milliyetçiliğe sarılır. Bu savaş, ölüm ve yoksulluk getirir. 1911'de başlayan 1923'te biten süreç budur.
Mussolini; “Toplumda işsizlik, ekonomik zorluklar artınca savaşa sarıldım" demiş. İkinci dünya savaşında İtalya’nın sonu Osmanlı'nın sonu gibi oldu.
Osmanlı'da yaşanan 12 yıllık yok oluş sürecini canları, kanları, en güzel yıllarını vererek ödeyen kuşak bize "YURTTA SULH CİHANDA SULH" ve "HAKSIZ SAVAŞ CİNAYETTİR" sözlerini bıraktı.
Türkiye Cumhuriyetini kuran halka TÜRK denir. Bileşke kuvvet budur.
Türk; öğün (yani aklını kullan), çalış, güven.
Yoksa biri sana "DON'T BE A FOOL" dediğinde oturursun.
Yandaşların alkışlar, karşıtların susar, bileşke kuvvet sıfıra düşer. Ama bu ayrı çekim kuvvetlerini kaldıramayan araba parçalanabilir. Zaman kötü!

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.