• BIST 105.964
  • Altın 163,195
  • Dolar 3,9325
  • Euro 4,6364
  • Trabzon 7 °C

“TRABZON GÜNEY EKSPRES KARAYOLU”

Prof.Dr. Atakan AKSOY

“TRABZON GÜNEY EKSPRES KARAYOLU” ÖNERİMİZ, İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN DÜZENLENDİĞİ “TRANSİST2017” KONGRESİNDE SUNULDU

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği “10.Uluslararası İstanbul Ulaşım Kongresi ve Fuarı” gerçekleştirildi. Kuzey Ekspres yazarı Prof. Dr. Atakan AKSOY; “İstanbul’da güçlü olan bir Trabzon Trabzon’da da güçlü olacaktır” yaklaşımıyla,  “Trabzon Güney Ekspres Karayolu” çalışmalarını Kongreye gönderdiklerini değerlendirdi. Prof. Dr. Atakan AKSOY; Kongrede dile getirilen bazı konuların Trabzon için de ivedi olarak yoğun bir şekilde uygulanması gerektiğini belirtti.

kongre-kapak.jpg

Prof. Dr. Aksoy:

*ELEKTROMEKANİK OTOPARK SİSTEMLERİ UYGULANMALI

*ELEKTROMEKANİK PARKLANMA SİSTEMİ MOBİL NASIL GİDERİM UYGULAMASI MASTER PLAN YAPILMALI

*NASIL GİDERİM UYGULAMASI MOBİL OLARAK UYGULANMALI

*KAYSERİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ULAŞIM AŞ ÖRNEK ALINMALI

*İSTANBUL YENİ HAVALİMANI VE TRABZON HAVALİMANI ETKİLEŞİMİ ELE ALINMALI

*TRABZON GÜNEY EKSPRES YOLU İLE TRABZON MODERN BELEDİYECELİK UYGULAMALARINI GERÇEKLEŞTİREBİLİR

Gazetemiz Yazarı Sayın Hasan KURT Bey’in önemli katkıları olduğu Güney Ekspres karayolu Önerisi, Bir Bildiri Çalışması Olarak, TRANSIST 2017’de sunuldu. Kongrede, Trabzon İl’inin il siyaseti değil Bölge hatta Ülke Siyaseti uygulaması gerektiği dile getirildi. Büyük oranda tünellere dayalı ve kamulaştırma maliyetleri düşük olan yolun, geçmiş olduğu kayaç formasyonları ve kendi beton imalatlarını da belli ölçüde yapabilecek olmasından hareketle, “Samsun-Hopa-Batum” demiryolu ve Trabzon Güney Ekspres Karayolu birlikte inşasının, Türkiye’ye büyük katkılarının olacağı ifade edildi.

Oluşan teknik altyapılar, kararlılıklar ve gelişim trendleri ile birlikte, benzer topoğrafyada tünel ağırlıklı olarak Samsun-Batum demiryolu ve Trabzon güney ekspres yolu fizibilite çalışmaları ile birlikte inşa konusu değerlendirilmelidir. Farklı yap-işlet-devret ve rant geliştirme modellerinin bölgemizde uygulanmasını gerektiren gerçekler bulunmaktadır. Önerilen güzergahların büyük ölçüde bazaltik agregalarla kesişmesi, bu agregaların imalatlar sırasında kullanılabileceği gerçeği, ulaşım kolaylıkları ile bölgenin madencilik üssü olabileceği durumu, modern kentsel dönüşümün önünün açılması bu gerçekler arasında sayılabilir. Uzun tüneller kamulaştırma maliyetlerini son derece azaltmaktadır. Bölgesel hammaddelerin kullanımına ilişkin özel protokoller hazırlanmalıdır. Bazaltik agregalar ile beton imalatlarını önemli ölçüde desteklemek mümkün olacaktır. Bölgesel etkileşim sinerji oluşturacaktır.

ELEKTROMEKANİK DÖNER KATLI OTOPARK SİSTEMLERİ

Sürücüler, park etme sırasında, şehir içinde, 15-20 dakika süreyle park yeri bulmak noktasında trafikte gezinmektedirler. Otomatik elektromekanik park sistemleri ile bu süreler 1 dakika süresinde gerçekleşmektedir. Bu sayede kolaylıkla otopark kapasiteleri artırılmaktadır. Betonarme otoparklara göre 4-5 kat daha ekonomik olabilmektedir. Birçok avantajı bulunmaktadır. Daha hızlı ve kaliteli park hizmeti sağlanmakta, daha fazla yakıt tasarrufu sağlanmaktadır. Daha az karbon emisyonu oluşmaktadır. Daha az alanda daha çok parklanma söz konusudur. Daha fazla yeşil alan oluşmasına katkı sağlamakta ve daha fazla sosyal alan oluşması yönünde yarar üretmektedir. Dikey, yatay, apart, tam otomatik, lift türlü elektro mekanik otopark sistemleri mevcuttur.  Kadıköy iskelesi, Seyhan İlçesi, Üniversite kampüsleri gibi çeşitli alanlarda örnek uygulamalar bulunmaktadır. Trafik sıkışıklığını çözen, güvenli ve pratik otopark sistemleridir. Ayrıca dış cephelerinin cam giydirme olarak yapılmalarından dolayı Belediyeler için önemli bir gelir söz konusu olmaktadır.

NASIL GİDERİM UYGULAMASI

Sürücülere Mobil olarak GSM operatörleri vasıtasıyla bir noktadan diğerine giderken en kısa yol, mevcut trafik verileri dikkate alınarak anlık olarak, en doğru alternatif seçenekleri bilgi olarak verilmektedir. Yolculara bulundukları yerden istedikleri noktaya hangi toplu ulaşım araçlarını kullanarak gidilebilecekleri sunulmaktadır.

KAYSERİ ULAŞIM AŞ BAŞARI ÖRNEĞİ

Kayseri Ulaşım AŞ, ulaşımı daha seri, kaliteli ve konforlu-güvenli hale getirmek için önemli çalışmalar yürütmektedir. Toplu taşımanın geleceğe taşınması hedefi ortaya konulmuştur. Toplu taşıma kullanımının artırılması, yayılması, erişim kolaylığı, kentiçi ulaşım kalitesinin yükseltilmesi hedeflenmektedir. Kayseri Büyükşehir Belediyesi; Samsun büyükşehir Belediyesi’ne, Avrasya Metrosuna, Malatya Büyükşehir Belediyesi’ne danışmanlık yapmaktadır. Ayrıca; Şanlıurfa Büyükşehir, Antalya Büyükşehir ve Mersin, Muğla, Gaziantep Büyükşehir Belediyelerine de danışmanlık vermektedir. Ankara Metrosu Yalama Sistem kurulumunu gerçekleştirmişlerdir. Demiryolu İşletmesi yönetimi, Demiryolu Bakım Onarım İşleri, Demiryolu Projelendirme, Kentiçi Bisiklet İşletim sistemi, Elektronik denetleme Hizmetleri, Plaka Tanımlama Sistemleri konularında projeler üretmekte ve profesyonel danışmanlık vermektedirler. Bu anlamda Kayseri Ulaşım AŞ bir Arge kuruluşudur.

İSTANBUL YENİ HAVAALANI

havalani.jpg

Kongrede İstanbul Yeni Havalimanının da sunumu yapıldı. Bir stand eşliğinde bilgiler sunuldu. İstanbul 3.havalimanı İstanbul’un Kuzey Avrupa yakasında inşa edilmektedir. Arnavutköy’de inşa edilen İstanbul Üçüncü havalimanı, dünyanın en geniş havalimanı olma özelliğindedir. Yıllık 200 milyon yolcu kapasitesi ile devasa bir taşımacılık ve lojistik hizmetinin yapılmasına imkan verecek olup, Türkiye’nin kalkınmasına çok büyük katkılar oluşturacaktır.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.