• BIST 89.270
  • Altın 147,050
  • Dolar 3,6543
  • Euro 3,9297
  • Trabzon 9 °C

Trabzonspor bu yükü kaldıramaz!

Trabzonspor bu yükü kaldıramaz!

Siz geliri gideri üç aşağı beş yukarı belli olan, adının başında her ne kadar ‘Büyük’ kelimesi olan bir taşra kulübüne kaldıramayacağı bir yükü yüklemeye çalışırsanız o kulüp borç içersinde yüzer, hiçbir zaman toparlanamaz!

Trabzonspor’u borçlandırmak, hesapsız-kitapsız ve de sorumsuz yönetmek, büyütmez, uçuruma sürükler!

Trabzonspor’u gelir getirici yatırımlar yapmak için borçlandırabilirsin, buna kimsenin itirazı olamaz.

Trabzonspor’u dünden bugüne yönetenler böyle bir şey yapmadı ki?

HES için 25 milyon dolar borç altına girebilirsin? Bunu normal karşılarız.

Ama aşağıda örneklerini verdiğimiz işler için kulübü borçlandırırsan, o zaman ‘yanlış yapıyorsunuz’ deriz.

Trabzonspor’un resmi borcu ne kadar?

Başkan Sadri Şener; 80 trilyon diyor!

Eski başkanlardan Nuri Albayrak, 120 trilyonu aştığını belirtiyor.

Bağımsız kaynaklar, 100 trilyonun çok üzerinde olduğunu söylüyorlar.

Borcu savunanlar ise; ‘Galatasaray’ın, Fenerbahçe’nin 200 trilyon borcu var; Trabzonspor’un 120 trilyon olsa ne olur?’ diyor.

Hiçbir şey olmaz!

İstanbul kulüplerinin borcu, iki gökdelen, üç iş merkezi yaptırmakla sıfırlanır.

Ya Trabzonspor’un ki!

Belediye’den kiralanacak üç-beş bin metrekarelik bir arsayı 5-10 milyon dolar hava parası ile kiralamakla veya tapusunu aldığı bir HES’i 10 milyon dolara satmakla, yılda üç-beş milyon dolarlık hasılatla, kira ve ürün satışıyla; ne bu borç kapanır ne de yatırım yapılır?

Trabzonspor gibi bir kulüp, ligi ikinci bitiren Sivassspor’un transferde harcadığı parayı Menajerlere komisyon olarak veriyorsa;

Trabzonspor gibi bir kulüp üçüncü ligdeki bir takımı için 10 trilyonluk bir harcama yapıyorsa;

Trabzonspor gibi bir kulüpte kesin sayısı belli olmamakla birlikte 200 civarında personele her ay maaş veriliyorsa ve bu kulübün yıllık personel gideri 6-7 trilyonu aşıyorsa;

Trabzonspor gibi bir kulüp bir yılda, temettü, faiz vs. adı altında 15-20 trilyon lira ödüyorsa; Trabzonspor gibi bir kulüpte; 15 civarında izleme komitesi üyesi varsa ve komite üyelerine ayda 40 ila 50 bin Euro arasında ödeme yapılıyorsa ve sonuçta ta bu komite takıma bir oyuncu kazandıramıyorsa;

Trabzonspor gibi bir kulübün seyahat, otel, motel gibi masrafları birkaç trilyonu aşıyorsa;

Trabzonspor gibi bir kulüp sıradan oyunculara trilyonlar ödüyorsa;

Bu kulüp bu ekonomik yükü nasıl kaldırabilir?

Spor kulübü yöneticiliğinden, ekonomiden, ticaretten anlayan biri çıksın bunun gerçekçi bir açıklaması yapsın.

Yapamaz!

Trabzonspor’da Karun’un hazinesi olsa; bu kulübü yönetenler bu hazineyi de kısa süre içersinde boşaltırlar!

Trabzonspor’u yönetenlerin yapacağı iş, bu masrafları en azından yarı yarıya azaltmaktır.

Bu iş yapılamayacak bir iş değildir.

Trabzonspor İstanbul’da, Avrupa’da evinde oturan eski futbolcuya veya hatırlı kişilere her ay birkaç bin Euro vermek zorunda mıdır?

İzleme komitesi başkanı Hazret önümüzdeki günlerde üç-beş kişilik bir heyetle Afrika’ya gidecek. Neymiş, Afrika’da futbolcu izleyeceklermiş!

Gitmesine gitsinler de daha önce de Afrika’dan getirdikleri oyuncular vardı.

Nerede onlar? Hangi takımda oynuyorlar!

Trabzonspor, darülaceze mi?

Trabzonspor adına birileri Avrupa’da futbolcu izliyor.

Belçika’da bir üs! Almanya’da birileri!

Belçika’dan haber gelecek, Trabzon’dan birileri gidecek. Futbolcu eğer o gün oynuyorsa seyredilecek, oynamıyorsa otel odasında videoda birkaç kez izlenecek.

Menajerler, komisyoncular birbirleriyle yarışacak.

Ve Trabzonspor, sıradan bir oyuncu alacak!

Sıradanların içinden de ara sıra bir iki oyuncu çıkacak!

Bunları yazdığımız için,  yönetim kurulu üyelerinin çoğu yine bize diş bileyecek.

Ambargo uygulayacak vs!

Uygulasınlar! Biz yanlışları dile getirmeye devam edeceğiz.

Amacımız, bağcı dövmek değil üzüm yemek!

Bu arada Trabzonspor Yönetim Kurulu hiç de mi iyi iş yapmadı ve yapmıyor?

Elbette yapıyor.

Mesela, TS Clup mağazalarının sayısını arttırması, ürün satışı, kaynak arayışı, futbol takımının iki-üç transferle yeni sezona girecek olması yaptıkları güzel işler arasında sayılabilir.

 

Gümrükçüoğlu’nun

işi gerçekten zor!

 

Kuzey Ekspres öncesi gün, Trabzon kent merkezinde Tanjant yolu üzerinde Kiler Market’in otoparkının kapatılmasını manşetine taşıdı.

Otopark, bilirkişi raporu ve mahkeme kararı ile kapatılıyor.

Otopark yeniden açılır veya açılmaz orası ayrı bir olay!

Açılacağı kesin de, neden kapatıldı?

Olayın teknik ayrıntısına girmiyorum.

Yeşil alan ihlal edilmiş, o olmuş, bu yapılmış!

İşin o yanı Trabzon Belediye İmar Müdürlüğünü ve Belediye’yi ilgilendiriyor.

Belediye, otopark yapımı için yapımcı firmaya izin vermiş. Firma, Belediye’nin izni ve onayladığı proje doğrultusunda otoparkı yapmış ve üç yıldan beri de faaliyette.

Bu otoparkın yapımında bir yanlışlık varsa,

Baştan izin ve ruhsat vermeyeceksin.

‘Burada, otopark olmaz’ diyeceksin.

Bilirkişi raporunda yeşil alan diye belirtilen alanın geri kalan bölümü, yeşil alan olarak değil maalesef orası da otopark olarak kullanılıyor!

O bölgenin otopark olarak kullanılmasına kimse tepki göstermiyor!

Ayrıca, otoparkı yapan firma yeşil alan diye nitelendirilen 40-50 metrekarelik alanı işgal etmemiş. Yasal prosedür içersinde kullanmış.

Kent merkezlerindeki otoparkların tamamı, binaların, caddelerin ve sokakların altlarına yapılır.

Bu dünyanın her yerinde böyledir. Zaten, binaların alt katlarına otopark yapma veya otopark ücreti ödeme zorunluluğu var.

Tanjant’ta mahkeme kararı ile kapatılan otopark üç katlı.

Yapımcı firma, o otoparkı yapmak için trilyonlarca lira para harcamış.

Muhatabı olan belediye izin vermiş.

Üniversitede piyasa deneyimi olmayan üç teknik elemanın kapanması şeklinde rapor vermesi gerçekten düşündürücü!

Çünkü otoparkın sahipleri; Trabzon’un önde gelen mimar ve mühendisleri!

Biri Mimarlar Odası başkanı diğeri yüksek mühendis mimar.

Belediye’de projeyi inceleyenlerin hepsi mühendis, mimar, teknik adam!

Belediye meclisi oybirliği ile yani 31 kişi onay vermiş!

Sonra, Üniversite’den üç teknik eleman olumsuz rapor veriyor.

Olacak iş değil!

Burada, ya projeyi çizenler, belediye imar müdürlüğünün mühendisleri, mimarları, imar komisyonu üyeleri, belediye meclisi; ya da bilirkişi heyeti yanlış yaptı!

Otopark kapatma işinde yapımcı firmanın pek kaybı olacağını sanmıyorum.

Çünkü yapımcı firma yarın belediye aleyhine bir tazminat davası açarsa, yaptığı masrafların tamamını alır.

Firma bu yolu dener mi? Bilmiyorum.

Belediye İmar Müdürlüğü öyle sanıyorum ki; otoparkın girişinde kullanılan yeşil alanı başka bir yere kaydırır, problemi çözer.

Aslında bu tür işlerde olay bu duruma gelmemeli.

Eksik varsa başlangıçta giderilmeli.

Belediye Başkanı Orhan Gümrükçüoğlu, kent merkezindeki trafik yoğunluğunu ve otopark sorununu çözeceğini söyledi.

Gümrükçüoğlu, bu tür engeller karşısında kent merkezinde otopark sorununu nasıl çözecek?

Yarın biri çıkıp; Suluhan ve İpekyolu İş Merkezi ile Maraş caddesinin altındaki otoparkları mahkemeye taşırsa ne olacak?

O otoparkların da, Tanjant’taki otoparktan farkları yok. Hatta Tanjant’taki daha yasal!

 

‘Teşvik teşvik’ dedikleri!

 

Siyasetçisinden, Sivil Toplum Örgütü başkanlarına kadar birkaç istisna dışında hemen herkes, hükümetin açıkladığı yeni teşvik paketinde Trabzon’un 4. bölgede olmasına alkış tuttu, methiyeler yağdırdı, yağdırıyor da!

Bu satırların yazarı, yeni teşvik yasasının Trabzon’a ekonomik bir katkı sağlamayacağını iddia edenlerden biri!

Trabzon’un 4.bölgede yer alması iyi güzel de, Trabzon’da hangi sektörlere teşvik getiriliyor. Teşvik ne zaman başlayacak, mevcut işletmeleri kapsayacak mı?

Bunu kimse irdelemedi.

Fatma Yavuz, Cumartesi günü CHP Trabzon Milletvekili Akif Hamzaçebi ile konuştu.

Hamzaçebi, yeni teşvik paketinin 01 Ocak 2011 yılında yürürlüğe gireceğini ve yeni yatırımları kapsayacağını söyledi. Hamzaçebi, Trabzon ve bölgenin temel ürünlerine teşvik uygulanmamasının yanlış olduğunu söyledi.

2011 yılına 1.5 yıl daha var. Yani, teşvik paketi 1.5 yıl sonra yürürlükte.

Bu durumda, mevcut teşvik yılsonu bitiyor.

2010 yılında teşvik yok!

Teşvik paketinde en önemli konu; hangi iş kollarına teşvik verileceğidir.

TTSO Meclis ve Yönetim Kurulu Başkanları bu konuda detaylı bir açıklama yapmalıdırlar.

İş alemini aydınlatmalıdırlar.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Kaşüstü’nde yapılacak Kavşak sorunu çözmez!21 Ocak 2016 Perşembe 06:47
  • Türkiye’de muhalefet iktidara çalışıyor!20 Ocak 2016 Çarşamba 06:47
  • Asım Aykan’ın reçetesi!19 Ocak 2016 Salı 06:47
  • Yeni Cumhuriyet yeni rejim!18 Ocak 2016 Pazartesi 06:46
  • Devlet Bahçeli nereye koşuyor?02 Aralık 2015 Çarşamba 06:47
  • İşgal yılları Trabzon S.P.Mintslov’un günlüğü! (1916-17)26 Eylül 2015 Cumartesi 14:58
  • Trabzon-Maçka'da Bir Prometeus: İlyas Karagöz19 Eylül 2015 Cumartesi 09:54
  • Kral Sarayından Kızlar Manastırına!16 Eylül 2015 Çarşamba 13:35
  • Efsaneler kenti Trabzon!08 Eylül 2015 Salı 14:17
  • Tarihi doğru okumak ve Trabzon’un Hatunları!03 Eylül 2015 Perşembe 09:00
  • YERİN KULAĞI
    • MHP büyüyecekmiş!
    • Meral Akşener’in 17 Nisan iddiası!
    • Trabzon futbolu bitmiş!
    • Koray Aydın’ın ekibi!
    • Evetçi 100 MHP’li bulamazlar!
    • Birinci yalnız kaldı!
    • İnternet sitesinin anketi!!
    • K. Ersun Yanal  hayranı medya!
    • Futbol zirvesine Sümer neden gitmedi?
    • Evde yatıp para kazanacaklar!
    1/20
    Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.