• BIST 94.442
  • Altın 256,908
  • Dolar 5,7745
  • Euro 6,5192
  • Trabzon 25 °C

AKÇAABAT'A İKİ KATLI YOL!

Yer KULAK

   Deniz dolgusu ile yapılan Karadeniz Sahil yolu, özellikle il ve ilçe geçişlerinde artan trafik karşısında ihtiyacı karşılayamaz duruma geldi. 
Trabzon ilinde Sahil yolunun yoğunluğunu azaltmak için 70 km’si tünel geçişli olmak üzere 77 km.lik güney çevre yolu projesi gündeme getirildi. Ancak, ekonomik nedenlerden ötürü bu projeye şimdilik sıcak bakılmadı.
tunel-ve-deniz-(1).jpgTrabzon’da sahil yolunda trafiğin en yoğun olduğu bölge Akyazı tünel çıkışı ile Akçaabat Darıca arasında. 
Bu güzergahta yoğunluğu azaltmak ve mevcut sahil yolunu şehir içi yolu olarak kullanmak için düne kadar üç alternatif güzergah gündeme geldi. 
1,’si; Söğütlü’de Trabzon Üniversitesi ve Düzköy yol kavşağında iki köprülü kavşaklı geçiş. Bu projelerin istimlaklar ve trafik akışı nedeniyle çözüm olmayacağı anlaşıldı ve vazgeçildi... Ki, doğru yapıldı.
2.’si; Yıldızlı tünel çıkışından Darıca arasında deniz dolgusu geçiş. Bu projeye, ilçe kent konseyi başta olmak üzere STÖ’ler ve vatandaşlar karşı çıktı. Ancak Karayolları Genel Müdürlüğü, istimlaksız geçişi de göz önüne alarak projeye yeşil ışık yaktı. Deniz dolgusu ile yapılacak yolun bugünlerde ihale edileceği söyleniyor. Sahilden deniz dolgusu ile geçecek olan bu yol, transit olacağı için güzergah boyunca mevcut yolla bağlantısı olmayacak. Yıldızlı, Söğütlü ve Akçaabat ilçe merkezi ile deniz irtibatı kesilecek. Akçaabat ve Söğütlü sahilindeki tesislerin, parkların önü kesilecek.  Bu yol bir yerde Akçaabat ilçesinin de ölüm fermanıdır.
3’ncü proje; Darıca-Yıldızlı arasının tünelle geçilmesi. En doğru ve gerçekçi proje bu olmasına rağmen, kabul görmedi. Bu proje, aynı zamanda ileri kesinlikle yapılacak olan tünel geçişli çevre yolunun da başlangıcı olurdu.
***  

tunel-ve-deniz-(2).jpgKuzey Ekspres’in ilk kez gündeme getireceği 4. alternatif proje ise;
Yıldızlı Güven Hastanesi önünden Akçaabat Rahman Cami çıkışına kadar olan güzergahtaki yolun iki katlı olması önerisidir. 
  Çift katlı yolun, Dünyanın birçok ülkesinde ve İstanbul da örnekleri vardır. Mevcut yol üzerine 5 metre yükseklikle gidiş gelişli ikişer şeritli yol rahatlıkla yapılabilir.  
İstimlak bedeli ödenmez, demir ve beton bedeli ile yol yapılır. İki katlı yolun yapımı ile birlikte Akçaabat ve Söğütlü sahilleri de korunmuş olur ve trafik de rahatlar.
Tünel geçişi ve iki katlı yola karşı çıkılması halinde, güzergahın deniz dolgusu ile geçilmesinden başka alternatifi de yoktur. 

Ağaoğlu’nun Elinde Sihirli Değnek Yok!

  Trabzon eski yöneticilerinden Trabzon Liman İşletme Genel Müdürü Muzaffer Ermiş, ‘110 dükkan ve Trabzonspor’ başlıklı yazımızda belirttiğimiz ve önerdiğimiz konulara katıldığını söyledi. 
ahmet-agaoglu-(1).jpgErmiş, Nuri Albayrak yönetiminin kulübü 16 milyon gibi cüzi bir borçla devrettiğini buna karşılık yeni gelen yönetime bunun kat kat daha fazlasını bıraktığını kaydetti. Muzaffer Ermiş, Akyazı dolgu alanının ön iznini 176 bin liraya aldıklarını ancak bir sonraki yönetimin ve etkin bir siyasetçinin sözleriyle kiralama işinden vazgeçildiğini ifade etti.
Ahmet Ağaoğlu’nun elinde sihirli değnek olmadığını belirten Ermiş, ‘Sayın Ağaoğlu ve ekibi, sahadaki oyuncular bir mucizeyi gerçekleştirmişlerdir. Kendilerini bir kez daha kutluyorum’ dedi.
Muzaffer Ermiş şunları söyledi;
‘110 dükkan ve Trabzonspor’ başlıklı yazınıza tamamen katılıyorum. Trabzonspor’u yönetenlerin yazdıklarınızı okumalarını ve hayata geçirmelerini umut ediyorum.
18 Aralık 2005 tarihinde 22 milyon TL borç ile devraldığımız kulübü 2yıl 54 gün sonra 38 milyon TL borç ile devrettik. Yeni yönetime Gökdeniz’in transferini, bazı reklam anlaşmalarını ve Kartal tesislerinden elde ilave edilecek gelirleri bıraktık. Bir nevi sıfırlanmış bir borç durumu ortaya çıkmıştı.
Yönetimde bulunduğumuz tarihlerde, havaalanının genişlemesi gündemdeydi. Tesislerin bulunduğu alan genişleme sahası içinde kalıyordu. Yapmış olduğumuz çalışmada Kulübün tapulu 21 dönümlük alanı için yaklaşık 63 milyon bir bedel ortaya çıkıyordu. Bu kamulaştırma bedeli kulübün borcunu karşıladığı gibi kulüp kasasına para girişi söz konusu oluyordu.
 Kulübün tesisleşmesini Akyazı Projesine dahil etmeyi planladık. Ekteki belgeden görüleceği üzere 660.000m2’lik alanın ön iznini yıllık 176.000TL’ye aldık. Ancak, top üç direğin arasından girmeyince başarılı sayılmıyorsun. Ve bırakmak zorunda kaldık. Bizden Sonraki yönetim bu kiralamadan vazgeçti ve alan hazırlamış olduğumuz teknik çalışmalarla Gençlik Spor Genel Müdürlüğüne geçti.
Şu soru akla gelebilir, Kulübün kaynaklarıyla söz konusu alanın dolgusu ve tesislerin yapılması mümkün mü? Elbette mümkün değildi. Ancak, kullanım hakkı elimizde olması dolaysıyla pazarlık yapma imkanımız vardı. Bunu da Sayın Nuri Albayrak’ın siyasi gücü ile Trabzonspor lehine çevrilme ihtimali vardı. Yönetime geldiğimizde, zarar eden İstanbul’daki TS Clup’leri kapatarak personel sayısını 120’lerden 96’ya indirmiştik.
ahmet-agaoglu-(2).jpgBaşkan Ahmet Ağaoğlu’nun elinde sihirli değnek yok. Bu zamana kadar Kulübün dönüştürülmesi ve bu başarının hakem hatalarına rağmen gösterilmesi bana göre mucizevi bir durumdur. Yat limanı üst yapısı 20 yılı aşkın yap işlet devret modeli ile ihaleye çıkarılmasına rağmen bu güne kadar taliplisi çıkmadı. Kamu yararına bir dernek olan Trabzonspor’a uygun bir bedelle yat limanı sahası 49 yıllığına devredilebilir. Kulübün 21 dönümlük alanı ile yat limanı alanı bir körfez ülkesini turizm tesisi yapılmak üzere kiralanabilir. Deniz kenarında kendine özgü bu alan iyi pazarlanabilirse rağbet göreceğine inanıyorum. Trabzonspor’un ekonomik olarak düzelebilmesi için yeni kaynakların yaratılması, acı reçete uygulaması ve altyapıyı kurumsallaştırarak her yıl birkaç sporcuyu A takıma katması gerekir. Bu arada yıldız sporcuların satılarak gelirlerini arttırması mümkündür. Ayrıca, bir futbolcu parası karşılığı Trabzon Amatörünü destekleyerek buradan da sporcu (Abdülkadir Parmak gibi) elde edilebilir.
Trabzon’un bir numaralı marka değeri Trabzonspor’dur. Onu korumalıyız, 61 plakasına sevdamız gibi’.
‘110 dükkan ve Trabzonspor’ başlıklı yazımız, kuzeyekspres.com.tr sitemizde görülebilir.  Muzaffer Ermiş’e, açıklamaları için teşekkür ederiz.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.