• BIST 106.926
  • Altın 151,365
  • Dolar 3,6718
  • Euro 4,3287
  • Trabzon 15 °C

TÜRK’ÜN DÜNYA GÖRÜŞÜ İLE KIBRIS

Kenan KURU

          Kıbrıs görüşmeleri sonuçlandı ve garantör devletler de hazır bulundu. Günümüz dünyasında huzur içinde bir hayatın özellikle Ortadoğu’da, Asya’da özlenmekte olmasına rağmen, BM’nin çözüme ilgisi olmamaktadır. BM, diğer ülkelerin meselelerinde dikkat etmediği garantör anlayışını Kıbrıs’ta, İngiltere ve Yunanistan’la uygulamaktadır. Dikkat çeken bu garantörlüğün dünyanın huzursuz coğrafyasındaki çözümde dikkate alınmaması Kıbrıs’ta neden öne çıkmıştır? Burada Kıbrıs için çözüm isleyen batı, Ortadoğu’da, Asya’da ve dünyanın zulüm gören birçok ülkesindeki insanlar için çözümü istememekte midir?

         Kıbrıs Türk ve Kıbrıs Rum kesimi, iki millet ve iki devlet olarak bu gün varlıklarını davam ettirirken, katliam, baskı olmadan topraklarında özgürce yaşadıklarını dünya görmektedir. Huzur önemli değil midir?
         Türk milleti, tarihten günümüze mensubiyet varlığı ile yaşanılan toprağı vatan yapmıştır. Bu topraklar üzerinde yaşayan diğer sosyal topluluklarla, adil yönetim anlayışıyla bir arada olmuştur. Bu anlayışların oluşumu için, demokrasinin ve uygar olmanın önemli yeri vardır.
         İnsan tabiatı gereği düşünen varlıktır. Ancak, Kıbrıs’ta dün yaşanılanları hiç yokmuş gibi ortaya koymanın çözüme sağlayacağı katkısı ne kadar gerçekçi olabilecektir. Kuzey Kıbrıs Türk devleti bağımsız devlet olmasına rağmen, Rum kesiminin insan haklarına karşı saldırıları görülmektedir. Bağımsız ve iki ayrı devlet olarak huzurlu yaşanılan Kıbrıs için ne değişecektir. Dünyanın önündeki problem batının ikiyüzlülüğü ile hedefine koşmadaki kararlılığıdır. 
         Avrupa’nın istismar siyasetinin Kıbrıs’ta da kâbusundan kurtulması gerekmektedir. Türk dünyasını birleştiren Türkün dünya görüşü daha geniş ve şümullü ortak bir temel olmalıdır.   
         Batı aslında hiç pozitivist değildir. Olsa, olsa deist olur.
          

 

Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.