• BIST 96.400
  • Altın 144,302
  • Dolar 3,5616
  • Euro 4,0009
  • Trabzon 13 °C

Uzungöl’e teleferik mi? Çakılgöl mü?

Uzungöl’e teleferik mi? Çakılgöl mü?

Çaykara- Uzungöl yoluna bugüne kadar ne kadar para harcandı?

Bu soruya hiçbir kurumun net bir cevap vereceğini sanmıyorum,

Çünkü Uzungöl- Çaykara yolunun yapımı 15 yılı aşkın bir süredir devam ediyor.

Yol için her yıl bütçeden belirli bir para ayrılıyor. Yapımcı firma para kadar iş yapıyor.

Ertesi yıl aynı işlem devam ediyor.

Benzer bir olay da Sürmene- Köprübaşı yolunda yaşanmıştı.

Bir yol yapım programına alınmışsa, işin yapımı için bir süre verilir ve parası da ayrılır.

Yol da iki- üç yılda tamamlanır.

AKP iktidarının yaptığı en güzel işlerden biri bu tür yarım kalmış yatırımları tamamlamak oldu.

Gerçi, bu tür yatırımların hepsi de tamamlanmış değil.

Çaykara- Uzungöl yolunda da sona yaklaşılmış. Sezon öncesi yol büyük bir ihtimalle biter.

Uzungöl Trabzon’un en fazla yerli ve yabancı turist çeken yöresi.

Trabzon’a konaklamak için gelenlerin belki de yarısı orada kalıyor.

Uzungöl’ün bir başka ve önemli özelliği de oradaki yatırımcıların, otel- motel sahiplerinin, işleticilerinin hemen hepsinin Trabzonlu olması.

Uzungöl’e giren para direk Trabzon ekonomisine giriyor.

Uçup gitmiyor.

Trabzon’a üç tane Forum gibi iş merkezi yapılana kadar Uzungöl’e yerli sermayeli bir otel- restoran yapılması bu kent için daha hayırlıdır.

Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Özak, birkaç yıldır ‘Çakılgöl’ü dilinden düşürmedi. ‘Çakılgöl bölgenin turizm merkezi olacak, Çakılgöl’e onu yapacağız, bunu yapacağız’, dedi, durdu.

Çakılgöl de ne yapılacakmış?

Kayak tesisleri!

Bu devir de hiçbir yatırımcı Çakılgöl’e ve benzer yöreye para falan yatırmaz.

Zaten turizmciler de orada tesis kurmaya yanaşmıyor.

Dünya’da kış turizminin yapıldığı bölgelerin hemen hepsi ormanlık, ağaçlık alanların içinde!

Kayak pistlerinin olduğu yerler de orman olmayabilir.

Ama konaklama yerleri hep ağaçlık, orman.

Çakılgöl ve çevresinde bir ağaç var mı?

Otel’i, tesisleri Sümela Manastırı’nın üst bölgelerine, ormanlık alana yaparsın, kayak pistlerini de Çakırgöl ve çevresine! Konaklama tesislerinden dağa da teleferik sistemi kurarsın. Bu tür bir projeye belki talipli çıkabilir.

Trabzon’da turizme yönelik asıl yapılması gereken iş, Uzungöl’deki yatak kapasitesini ikiye üçe katlamak, orada kalanlara eğlenme mekanı sağlamak ve hepsinden de önemlisi Uzungöl ile Şekersu yaylası arasında teleferik sistemi kurmaktır. Uzungöl’ü daha cazip ve yaz- kış turizme açık hale getirmektir.

Uzungöl’deki yatak kapasitesini üçe katlamak demek Trabzon’a iki- üç büyük fabrika yapılması demektir.

 

Çevre belediyeler

merkeze bağlanmalı

 

Trabzon merkez ilçe belediyesi dört koldan sarılmış durumda. Merkez ilçenin kuzeye,batıya ve doğuya büyümesi mümkün değil. Çünkü kuzeyde Karedeniz, doğuda Pelitli beldesi, batıda da Akyazı! Kent bu koşullarda ancak güneye büyüyebilir.

Güneyde yerleşime en müsait bölge olarak kabul edilen ve merkezin neredeyse bir mahallesi durumunda olan Çukurçayır ayrı belde.

Merkez güneye doğru iki bölgeden genişleyebilir. Bu bölgelerin biri Kireçhane, Kisarna, Uğurlu ğüzeergahı diğer bölge ise KTÜ'nin doğu ve güney bölgesi.

Kentin genişleyeceği bölgelerdeki arazi genel olarak dağlık ve engebeli. Ayrıca kenti güneyden çeviren yol da yok!

Çevre Yolu, rafa kalkmış!

Bu tablo içersinde Trabzon nasıl büyür?

Erdoğdu, Beşirli ve Toklu yöresinde biraz genişler o kadar!

Sonuç olarak Trabzon merkez ilçe dar bir alana hapsedilmiş bir kent!

Trabzon'un büyük şehir olması bir yana nüfusunun 400- 500 binlere ulaşması için öncelikli olarak merkez çevresindeki tüm belde belediyeleri, Trabzon belediye sınırları içersine alınmalı. Hatta bu sınırlara bazı ilçelerde dahil edilebilir.

Söğütlü, Yıldızlı, Akyazı, Yeşilova, Çukurçayır, Pelitli, Yalıncak, Kaşüstü, Yomra kesinlikle merkez belediyesine bağlanmalı.

Eğer bu yapılmıyorsa, bu beldelerin imar işleri merkez belediyesinin uhdesinde olmalıdır.

İmar tek merkezden olmadığı sürece, Trabzon merkez ilçenin genişleme alanı içersindeki bu beldelerin hemen hepsindeki çarpık ve imarsız yapılaşmanın önüne geçmek mümkün değildir.  

Bu beldelerin imar ile ilgili yeterli kadrolarının da olduğunu sanmıyorum. Meclislerinde dost- ahbap- akraba ilişkisi, particilik ve partizanlık imar planları hazırlanmasında ve uygulanmasında engel teşkil etmektedir.

 Çukurçayır'da, Pelitli'de bunun açık örneklerini görmek mümkün.

Ayrıca, çevre beldelerin su ihtiyacını merkez belediye karşılıyor. İtfaiye hizmetleri de merkez  belediyede. Çöpü de öyle sanıyorum ki merkez belediyesi topluyor. Bu beldelerde zabıta da yok.

Bu tablo karşısında yapılacak iki iş var; Birincisi, Ana kentin birer mahallesi konumunda olan bu beldeleri merkez belediyesinin şubeleri haline getirmek veya kaldırmak, ikinci olarak da bu beldelerin imar başta olmak üzere bazı birimlerini merkez belediyesine bağlamaktır.

Bu operasyonun seçimle uzaktan yakından ilgisi yoktur.

 

Trabzon- Sivas- İstanbul

 

Cumartesi günü akşam saatlerinde Mehmet Ongan MSN'den bir ileti gönderdi.

'Abi THY'nin bu sabah Trabzon- İstanbul seferini yapan uçağı Sivas aktarmalı İstanbul'a geldi. Biletimi internet ortamında almıştım. Direk sefer görünüyordu. Uçağın Sivas aktarmalı olarak İstanbul'a gelmesine bir anlam veremedim. AKP' nin Sivas belediye başkanı Trabzon'da idi. Uçak acaba başkan için mi Sivas'a indi' dedi.

Mehmet'in aktardıkları gerçekten ilginç!

Telefona sarıldık küçük bir araştırma yaptık. Uçak Trabzon'dan Sivas'a neden indi? İstanbul'dan Sivas'a giden yolcular neden Trabzon üzerinden Sivas'a getirildi. AKP merkez ilçe başkanı Ergin Aydın, Sivas belediye başkanının Trabzon'a özel aracı ile geldiğini ve toplantı sonrası karayolu ile Sivas'a döndüğünü söyledi.

THY yetkilileri ise olayla ilgili bilgileri olmadığını söyledi.

Bu durumda bize de yorum yapmak kaldı!

İstanbul'dan Trabzon'a, Trabzon'dan İstanbul'a, İstanbul'dan Sivas'a, Sivas'tan İstanbul a sefer yapan Sabiha Gökçen havalimanından kalkan uçakta, demek ki yolcu azdı.

THY yolları yetkilileri uçak boş gitmesin diye Trabzon ve Sivas yolcularını aynı uçağa aldılar. Uçak İstanbul'dan direk Trabzon'a geldi.

Trabzon Hasan Saka Havalimanı'nda Trabzon yolcuları indirildi, İstanbul'a gidecek olanlar uçağa alındı. Uçak Sivas havalimanına indi.

Burada da İstanbul'dan Sivas'a giden yolcular indirildi ve İstanbul'a gidecek olanlar uçağa alındı.

İşin içinde başka bir bit yeniği yoksa olay büyük bir ihtimalle bu şekilde olmuştur.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Kaşüstü’nde yapılacak Kavşak sorunu çözmez!21 Ocak 2016 Perşembe 06:47
  • Türkiye’de muhalefet iktidara çalışıyor!20 Ocak 2016 Çarşamba 06:47
  • Asım Aykan’ın reçetesi!19 Ocak 2016 Salı 06:47
  • Yeni Cumhuriyet yeni rejim!18 Ocak 2016 Pazartesi 06:46
  • Devlet Bahçeli nereye koşuyor?02 Aralık 2015 Çarşamba 06:47
  • İşgal yılları Trabzon S.P.Mintslov’un günlüğü! (1916-17)26 Eylül 2015 Cumartesi 14:58
  • Trabzon-Maçka'da Bir Prometeus: İlyas Karagöz19 Eylül 2015 Cumartesi 09:54
  • Kral Sarayından Kızlar Manastırına!16 Eylül 2015 Çarşamba 13:35
  • Efsaneler kenti Trabzon!08 Eylül 2015 Salı 14:17
  • Tarihi doğru okumak ve Trabzon’un Hatunları!03 Eylül 2015 Perşembe 09:00
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Kuzey Ekspres | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.