Akyazı Tüneli karanlık!

Dün kadın bir okurumuz aradı ve ‘Yoroz’da kısa tünel ışıl ışıl, Yoroz tünelinin üç-beş katı daha uzun, Akyazı tüneli ise kapkaranlık. Akyazı tüneli neden aydınlatılmaz’ dedi.
Gerçekten Akyazı tünelini ışıklandırmak o kadar zor mu? Karayolları veya Büyükşehir Belediyesi, tünele üç-beş lamba takamaz mı?

akyazi-001.jpg

Taksi ücreti İstanbul’u solladı!

Kadın okurumuzun ikinci şikayeti ise taksi ücretleri… Trabzon’da taksiler, duraklarından hareket ettiğinde para yazmaya başladığını söyleyen kadın okur, ‘Dolmuşla iki- üç liraya gidilecek yere taksiler 25-30 liraya gidiyorlar. Gerekçeleri de kalkışta taksimetreyi çalıştırmaları ve duraklarına dönüşte boş dönmeleriymiş. Bu uygulamanın anlamı iki kat ücret alınmasıdır. İstanbul’da aynı mesafeye taksi ile gittiğinde Trabzon’dakinin yarı parasını ödüyorsun. Taksicinin birine bunu söyledim. Bana, orada dönüşte de yolcu alıyorlar dedi. Böyle bir şey olabilir mi’ ifadelerini kullandı.

100 bin dolar nereye harcandı?

Trabzon’da yılan hikayesine dönen ve son üç belediye başkanının seçimlere ramak kala gündeme getirdikleri hafif raylı sistem projesi için Asım Aykan döneminde para ödenmediğini yazmıştık. Haberimizin kaynağı da o dönem projenin koordinatörü olan belediye başkan yardımcısı Orhan Cihan’dı.

100-bin-dolar.jpg
Asım Aykan döneminde belediye meclis üyesi olan Hasan Cömert, belediye meclisin o günlerde hafif raylı sistem projesi için 100 bin dolarlık bir harcama yapılması kararı alındığını söyledi. Cömert, ‘Meclis zabıtları belediye arşivinde vardır. 100 bin dolar hafif raylı sistem projesi için harcandı mı harcanmadı mı? Bilmiyorum’ dedi.
Cömert’in verdiği bilgi kesinlikle doğrudur. Burada irdelenmesi gereken olay, 100 bin doların proje için kullanılıp kullanılmadığı veya başka bir yere aktarılıp aktarılmadığıdır.
Yeni dönemde Büyükşehir Belediye Başkan adaylığına soyunan eski vekil ve eski belediye Başkanı Asım Aykan, bu iddialara cevap vermelidir.

Açık hava gösterisi!

açik-hava.jpg
Trabzon Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, önceki gün Atatürk Alanında göstermelik bir açık hava çalıştayı düzenlemişti. Çalıştayda Trabzon’un ekonomik vs. sorunları konuşulmuş...
Calıştayda, Üniversite hocasından liman müdürüne, TTSO meclis üyelerine kadar çok sayıda kişi konuştu. Trabzon’un ticaret merkezi vs. olduğundan bahsedildi, Trabzon- Erzurum- Erzincan demiryolundan dem vuruldu.
Konuşmacılardan biri, Trabzon Limanının güneye bağlanmasını belirterek tarihi İpekyolu’nun Trabzon için bir miras olduğunu söylemiş.
Konuşmacıların istisnasız hemen hepsi, Trabzon’da son çeyrek yüzyılda söylenenleri tekrar etti. Yeni bir fikir vs. ortaya koymadılar, Limanın demiryolu ile güneye bağlanması gerektiğini tekrarladılar.
Konuşmacıların hiçbiri ne hikmetse, Trabzon’un öncelikli sorunu olan güney ekspres otoyolundan bahsetmediler.
Trabzon- Erzurum, Trabzon- Erzincan karayolu birkaç yıl içerisinde, uluslararası bir yol niteliğini kazanacaktır. Bugün, Gümüşhane, Bayburt, Erzurum illeri çevre yollarını yapmışlar…
Trabzon ise hala yerinde sayıyor!
Trabzon’un, Rize’nin, Batum’un; can damarı Karadeniz sahil yoludur.
Bugün Karadeniz sahil yolu bir bölgede yıkılsa, çökse veya yoğun trafik akışında tıkansa, alternatif bir güzergahı yoktur.
Trabzon sahil yolu aynı zamanda şehir içi yolu konumundadır.
Trabzon’un bugünkü ve yarın ki önceliği, ne Erzurum’a uzanacak tren yolu, ne de şehir içi ulaşımı için hafif raylı sistemdir. Öncelik, sahilden 3-4 km iç bölgeden geçecek 70 km.si tünel olan 77 km.lik güney ekspres otoyoludur.
Trabzon’un geleceği için, mutlaka ama mutlaka sahil yoluna alternatif güney ekspres otoyolu yapılmalıdır. Güney ekspres otoyolu aynı zamanda, Trabzon’u büyütecek, Trabzon’a Trabzon katacak bir projedir.

Prof. Dr. Kemal Üçüncü’ den!

--Bütün rektörler "buyuk" [bıyık ] bıraktı tıpkı bıyıksızken olduğu gibi bir şey değişmedi demek sorun buyuk ve kemikli etli haşlama değil!
-200 yeni bilim dalının bizde henüz adı bile yok. Maddi bilim! nerde mana her şey madde mi?
--150 Edebiyat Fakültesi 200 İktisadi İdari bilimler fakültesi Avrupa kıtasından fazla!
--Bütün Avrupa kıtasındakinden daha fazla Ziraat fakültesi İngiltere ve Fransa’nın iki katından fazla Tıp fakültesi bunları ben açtım!
---Ve "Çame"ler: Cemaatin yaya geçidinde aracı yaya üzerine sürüyor. Çekirdeği sigarayı yere atıyor komşuyu rahatsız ediyor. Şu kenarına yola çöp atıyor. Uçakta lokantada avazı çıktığı kadar bağırarak konuşuyor, çiş sonrası kaç adım sonra abdest nasıl alınır kadar gündem olmuyor.
---Ve aileler [ayle] eğitim ailede başlar mahallede devam eder okulla bütünleşir. Evde eğitim pek fena. Hatta yok. Hepimiz için.
---Öğretmenler boş hizmet içi gürültü ile meşgul edilmeden gerçekten nitelik artırıcı sürekli okutan araştıran profile taşınmalı
---Kango ve Doblo ile köyden erzak taşıma zorunda olan eğitmen /hoca nitelikli eğitim yapamaz
--Bırakın araştırmayı bizim üniversite modelimiz teknoloji transferi bile yapma yeteneğinden uzak.
--Türkiye siyaseti eğitim üzerine konuşamaz çünkü dinsel söylem ve boş sloganik sözler burada iş görmez
-- Alanım için söyleyim Banarlı Ergin hocaların Edebiyat ders kitapları ayarında kitap yazamadı Bakanlık. Arı vız vız vız ne mum var ne bal!
---Meslek okulları sanayii ile işbirliği içinde üreten arsenaller olacak. Üreten Türkiye burada başlar. Hayırlı Cumalar mesajı ile değil.
---Makam Masasında pide yiyip parmak yalayan çiçekli kravat takan yolda sakız çiğneyen eğitim yöneticisi müdür olmayacak!

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar