Bakan Karaismailoğlu: Karadeniz ticari göle dönüşmeye başladı

Bakan Karaismailoğlu: Karadeniz ticari göle dönüşmeye başladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal 7'de katıldığı "Başkent Kulisi" programında önemli açıklamalarda bulundu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal 7 ekranlarında yayınlanan "Başkent Kulisi" programında Mehmet Acet'in sorularını yanıtladı. Bakan Karaismailoğlu, Kanal İstanbul projesi, Yap-İşlet-Devret modeli, İstanbul Havalimanı, Demiryolu yatırımları gibi  mega projeler hakkındaki merak edilenleri anlattı. 

İşte Bakan Karaismailoğlu'nun açıklamalarından satır başları:

KARADENİZ TİCARİ GÖLE DÖNÜŞMEYE BAŞLADI

"Dünya ticaret hacminin yüzde 90'ı deniz yoluyla yapılıyor. Süveyş Kanalı'ndan yıllık 19 bin gemi geçiyor. Mısır buradan 3,6 milyar dolarlık bir para kazanıyor. Buradan geçen gemilerin bir kısmı da Karadeniz'e geliyor. Yine Afrika'daki üretimin ve tüketimin artması, Rusya'daki gelişmeler, ticaretin artması, hazar Denizi'ndeki açığa çıkan enerjinin bir şekilde Karadeniz'e aktarılması ve Tuna nehrinden gelen ticaretin Karadeniz'e akması ile Karedeniz ticareti bir göle dönüşmeye başladı. Zaten Karadeniz'e kıyısı bulunan ülkeler limanlarına yatırım yapıyorlar. Biz de yeni açtığımız limanlarımızla bu gelişen ticaret hacmine  hazırlık yapıyoruz."

karadeniz-ticareti.jpg

2050'DE 78 BİN GEMİ BOĞAZ'DAN GEÇMESİ BEKLENİYOR

Tabi bunların hepsi bir yerde İstanbul Boğazı'na geliyor. Şu anda tek geçiş yolu İstanbul Boğazı. Şu anda 43 bin gemi geçişi var. Önümüzdeki yıllarda bu 43 bin gemi sayısı artarak devam edecek. Bugün için 14 -16 saate uzanan bekleme süreleri var Marmara Denizi'nde Karadeniz'de... Tabi Boğaz'daki bu süre tehlikeli olmayan gemiler için geçerli. Tehlikeli gemilerde 36 saati bulan, daha da artacak önümüzdeki günlerde, bekleme süreleri var.. Bu bekleme süreleri trafikten dolayı zamanla daha da çok artacak.  Hesaplamalara göre 2050'de 78 bin geminin Boğaz'dan geçmesini bekliyoruz.  78 bin geminin Boğaz'dan geçmesi mümkün değil. Bunlara hazırlık olmamız gerekiyor. 

KANAL İSTANBUL OLMAZSA OLMAZ

Bekleme maliyetleri ortalama 100 bin dolar civarındadır. O yüzden Kanal İstanbul'da beklemeden geçmek daha avantajlı olacak. İstanbul'da şehir içi gemi trafiği de oldukça arttı. Daha geçenlerde gemi balıkçı teknesine çarptı ve 2 balıkçımız rahmetli oldu. Geçmişte yaşanmış çok ciddi kazalar var. Yanan gemi tankerleri, onlarca ölüler... Hem de olası bir kazanın İstanbul'daki çevreye vereceği zararlar düşünüldüğünde Kanal İstanbul olmazsa olmaz olarak önümüze çıkıyor.  

KANAL İSTANBUL İÇİN TÜRKİYE'NİN SÜVEYŞ KANALI DENİLEBİLİR

İstanbul Boğaz'ında üst ve dip akıntıları var, özellikle keskin virajlar barındırıyor. Basına yansımayan önlenmiş o kadar çok kaza var ki... Her gün farklı bir şeyle karşılaşıyoruz. İstanbul Boğaz'ına alternatif olacak Kanal İstanbul'da keskin dönüşler olmayacak güvenli bir koridor içinde yolculuk yapılacak. Türkiye'nin Süveyş Kanalı denilebilir...

kanal-istanbul.jpg

PANAMA VE SÜVEYŞ KANALINI YAPAN FİRMALARLA GÖRÜŞÜYORUZ

Hem geçiş gelirleri hem de liman gelirleri ile kendi kendini finanse edebilecek bir ekosistem olacak. Panama ve Süveyş kanalını yapanlar dahil üzere altyapı sektöründeki dünyanın büyük firmaları, bizim yerli firmalarımız olmak üzere bir çok firma ile görüşme var. 

 

KANAL İSTANBUL'UN MÜSİLAJIN ENGELLENMESİNDE KATKISI OLACAK

Çevre etki değerlendirme raporunu hazırlayan hocalarımızın hazırladıkları raporlarda bunlar var. Müsilaj deniz kirliliğinden, Marmara'nın deniz suyu sıcaklığının artmasında ve hareketsizlikten dolayı oluyor. Kanal İstanbul yapıldığında, Karadeniz'den Marmara'ya bu su geçişi olacak. Karadeniz'de ortalama sıcaklık 13 derece Marmara 18 derecenin üzerine çıktı. Marmara'da su sıcaklığında düşme olacak. Bir de Karadeniz'in daha temiz suyu Marmara'ya geçmesiyle orada da bir iyileşme olacak. Bu yönüyle müsilajın engellenmesinde bir katkısı olacaktır. Bu hocalarımızın bize söylediği... Ama malesef karşıdaki arkadaşlarımız bilim adamından ziyade bilim adamı sıfatlı yandaşlara danıştıkları ve onlar da  Kanal İstanbul'a karşı olan bilim adamları oldukları için oradan bir yorum yürüterek, bize karşı tez yaratmaya çalışıyorlar. 

musilaj-marmara.jpg

Kanal İstanbul için 200'ün üzerinden bilim insanından görüş ve destek aldık. Baskılardan dolayı bazı hocalarımız imtina ediyor. Deprem de dahil bir çok alanda incelemeler ve araştırmalar yapıldı. 

Ülkenin kaynakları belli ama ülkenin altyapı ihtiyaçları da belli. İlave finans kaynakları üretmelisiniz. Bütçeye ek maliyetler getirmeden bunu yapıp ekonomiye kazandırabiliyorsunuz. Projenin kendi kendine finanse edemediği noktalarda destekliyorsunuz. Biz projelerimizi mevcut ülke kaynaklarına dokunmadan gerçekleştirecek finans kaynakları geliştiriyoruz. Bittikten sonra ise ülke ekonomisine büyük katkıları oluyor. 

ZİGANA TÜNELİ, OVİT TÜNELİ PROJELERİ 

Ülkemizin ciddi bir altyapı ihtiyacı var. Çok kısa sürede ulaştırma altyapı projelerini hayata geçirmek gerekiyordu. İhtiyaçlar devasa ama bütçeniz az. Kuzey Marmara otoyolu 8 milyar dolarlık bir proje. Bunu kısa sürede yapıp hayata geçirmeniz gerekiyor. Zigana tüneli Ovit tüneli bunları da yapmanız gerekiyor. 8 Milyar doları ne zaman ne kadar sürede aktaracaksınız ki kısa sürede bitirebilesiniz. Ayrıca bu projeyi yaparken Zigana'yı Ovit'i de unutmamanız gerekiyor. 

zigana-tuneli.jpg

Adrese teslim ihale gibi bir şey yok. Bunlar tamamen iftira. 1000'in üzerinde bakanlığımıza iş yapan müteahhit var. Bunların arasında CHP'li olanlarda var. 

İSTANBUL HAVALİMANI DÜNYANIN EN BAŞARILI PROJELERİNDEN BİRİDİR

Yap-İşlet-Devret'in en önemli avantajı finans sorunu olmadığı için projeleri hızlıca hayata geçirebiliyorsunuz.

Verilen garantiler aşıldığında devlet buralardan para alıyor.  İstanbul Havalimanı dünyanın en başarılı projelerinden biridir. 170 milyon metrekarelik bir alan hiç bir ekonomik değeri yokken bugün ekonomik değeri olan bir alan oluştur. 10 milyar euro'luk bir yatırım yapıldı. Şimdi hem istihdam sağlıyor hem de garanti yolcu sayısı aşıldığı için devlete para ödeniyor. Ayrıca devlet kira gelirinden de pay alıyor. 

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Haber yorum bölümünde Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.