Balta’nın selfi keyfi!

baltanin-selfi.jpg

Trabzon’un renkli simalarından kapatılan il genel meclisinin eski üyelerinden Azmi Köroğlu, geçtiğimiz günlerde TBMM’de idi. AKP milletvekilleri Muhammet Balta, Ayşe Sula Köseoğlu, Adnan Günnar ve Salih Cora’yı ziyaret eden Köroğlu, vekillerin kendisine gösterdikleri ilgiyi anlata anlata bitiremiyor. AKP milletvekili Muhammet Balta, ziyaret anısına selfi ile anlamlı günü taçlandırdı ve sosyal medyada da paylaştı.

Karşıyaka-Uğurlu yolu neden yapılmaz?

karşiyaka.jpg

Trabzon Ortahisar ilçesinin güneye açılan en önemli yollarından biri olan Karşıyaka-Uğurlu yolu aylar öncesinden ihale edilmiş ve ihaleyi Karayollarından emekli Ali Yayla’nın firması kazanmıştı. Yolun ilk ihalesinin taşeronu ise AKP’li eski yönetici Ömer Tosun’un oğlu Cengiz Tosun’du. Tosun, yolun Uğurlu mahallesi sınırları içerisindeki kısmının büyük ölçüde tamamlamıştı. İkinci kez ihale edilen yola henüz kazma vurulmaması bölge sakinlerinin tepkisine neden oldu. Yapımcı firma patronunun, zarar ederim gerekçesiyle işe başlamadığı öne sürülüyor. İhalesi tasdik edilen bir işin aradan uzun süre geçmesine rağmen başlanmaması nedeniyle idarenin ihaleyi niçin iptal etmediği tartışılıyor. Bu arada, Karayolları’nun Karşıyaka-Uğurlu yolunda büyük yanlışa imza attığını söyleyen eski bir Karayolları mühendisi, ‘Karşıyaka- Uğurlu yolunun başlangıç noktasının sahil karayolu olması büyük bir hata. Bu yol kesinlikle Kanuni Bulvarından başlatılmalı. Kanuni Bulvarı ile sahil yolu arasında kalan kısmı hemen iptal edilmelidir. Yolun Kanuni yolu ile kesiştiği kavşak ayrıca Tanjant’a ve Tanjant’tan da sahile bağlanıyor’ dedi.  

Eski Karayolcu, İdarenin yapımcı firmaya Uğurlu mahallesi ile Karşıyaka arasındaki güzergahı yapması için yazılı iş emri vermesi gerektiğini kaydetti.

Emekli Karayolcular EMAY şirketinde!

Karayollarından emekli olan ve yaşları 60 ila 70 arasında değişen çok sayıda mühendisin, Karayollarına iş yapan, proje üreten EMAY uluslararası mühendislik ve müşavirlik firmasında çalışmaya başladıkları bildirildi. Karayollarından emekli olan Osman Akşan, Şükrü Yıldız, Süleyman Aksu gibi tecrübeli isimler EMAY’da işe başladı. Bu arada EMAY şirketinin Anavatan Partisi iktidarında Karayolları Trabzon Bölge müdürü olan Osman Necip Sevinç’e iş teklifi yapıp yapmadığı öğrenilemedi.

Kanuni Bulvarı ve Akoluk!

Trabzon’da yaklaşık çeyrek yüzyıl öncesinde korniş yol olarak planlanan ve daha sonra güzergahı değiştirilen Kanuni Bulvarı’nın Boztepe’nin güneyinden Değirmendere vadisine değil de neden Akoluk beldesine bağlandığı tartışma yarattı. Karayolları Bölge Müdürlüğü mühendislerinden biri, Kanuni yolunun Akoluk’a bağlanmasında Büyükşehir Belediyesi genel sekreter yardımcısı, Trabzon Belediyesi eski imar müdürü Cengiz Çolak’ın etkisi olduğunu söylüyor. Karayolları mühendisi, Çolak’ın Esiroğlu- Mağmat yolunu da Karayolları ağına aldırdığını iddia ediyor. Bu arada şunu belirtelim, Kanuni yolunun Akoluk’a uzanması bize göre isabetli olmuştur.

Bayburt-Araklı yolunun yapımı durdu!

Karadeniz’i Araklı’dan Bayburt’a bağlayacak olan en kestirme yol olan Araklı- Bayburt yolunun yapımının durduğu bildirildi. Araklı-Bayburt yolundaki Aydıntepe ve Salmantaş tünellerinin yapımının bittiğini belirten yöre sakinleri, ‘Yolda istimlak sorunu da kalmamasına rağmen çalışma henüz başlatılmadı’ diyorlar. Gerçekten Araklı- Bayburt yolu yapımı neden durdu?

Karayollarına Maçkalı Genel müdür yardımcısı!

karayollari-maçkali.jpg

Karayolları genel müdür yardımcılığına aslen Tonyalı olan Maçka Dikkayalı Kamuran Yazıcı getirildi. Yazıcı, Karayollarında daire başkanı idi. Karayolları eski genel müdürü Cahit Turan’dan sonra kurumda üst düzey görevlerden birine ilk kez Trabzonlu bir bürokrat atandı.

Çaykur’da  Trabzonlu yok!

Çaykur’un yönetim kadrosunda eskiden mutlaka bir Trabzonlu bulunurdu. İmdat Sütlüığlu’nun Çaykur genel müdürlüğüne getirilmesinden sonra Çaykur’da Trabzonluların esamesi okunmaz oldu. Caykur’da Trabzonlu genel müdür yardımcısı ve yönetim kurulu üyesi olarak en son Oflu Yunus Kaldırım görev yapmıştı.

Arabalı yazlık sinema!

arabali.jpg

Geçenlerde vefat eden Trabzonlu ünlü avukat Ali Kemal Yılmaz Bayraktar’ın Ankara’da yaşayan oğlu Hasan Fehmi Bayraktar, zaman zaman Trabzon ile ilgili görüşleri aktarır. Bayraktar dün Trabzon’da bir dönemler sayıları 7’yi bulan yazlık sinemalarla ilgili birkaç satır yazdı ve bir de öneri getirdi. Bayraktar şöyle dedi;

‘Trabzon'da yazlık sinema maalesef kalmadı... Çocukluğumuzda, gençliğimizde vardı. 6-7 tane...Yeni nesil Trabzon'da yazlık sinema neden yok diye, sorguluyor mu? Bilmiyorum. Açılacak gibi de, görünmüyor. Yer yok ki, nasıl açılsın der gibiler! Ama bir yer var! Bilmem; biliyor musunuz?

Akyazı Stadyumundaki devasa otopark alanı!

Orada, hem de, arabalı yazlık sinema yapmak, birilerinin aklına gelir mi?

Acaba! Ne dersiniz! 14 günde bir maç yapılacak olan Stadyumun otoparkını,  değerlendirilmek lazım!

Trabzonspor'un paraya ihtiyacı çok ya!

Yabancı yaşlı transferler için değil, sadece alt yapıya kaynak için.

Olur mu, olur! Belki de personel maaşlarını ödemek için yaz, kış açık olacak arabalı sinemaya Trabzonspor'un ihtiyacı var! En önemlisi Trabzon'un ihtiyacı var.’

 

Akçaabat 11 yıldır

doğalgaz bekliyor!

 

Trabzon’un en büyük ilçesi Akçaabat’ta yaşayanlar tam 11 yıldır doğalgaz bekliyor. Trabzon ile Akçaabat arasının 10 ila 15 km. arasında değiştiğini söyleyen Akçaabatlılar, ’Trabzon Beşirli’den 10 km. uzaktaki bir ilçeye doğalgaz getirmek o kadar zor mu? Akçaabat her geçen gün gelişiyor, büyüyor. Akçaabatlılar doğalgaz bekliyor. Akçaabat’a 11 yılda doğalgaz getirilemediğine göre demek ki Şalpazarı’na ancak yarım asır sonra doğalgaz gider’ diyorlar.

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar