DOLMUŞ SİSTEMİ DEĞİŞTİRİLİRKEN "MÜSAİT YER" DURAKLARINI DA KALDIRI

   Var mı öyle duraklar. Var hem de adım başı. Kimi zaman 10 kimi zaman 100 metre aralıklarla hem de... Bayır yokuş tünel ağzı içi hiç farketmez... Cadde sokak ev önü çarşı pazar da...
dolmmus.jpgYani aklına esen yerde bin, aklına esen yerde in.
Şoför alsa bir dert almasa bir dert.
Yolcu da sorunlu, dolmuşcu da...

Hangimiz  "müsait bir yerde ineyim" demedik... Hangi şoför de bize yok olmaz burası uygun değil dedi... Tabakhane yokuşunun tam ortasında inen mi ararsın... Zağnos köprüsünü geçmeden inen ya da binen yolcuya çok rastlamışsınızdır. Binen de yanlış yapıyor, alan da indiren de..

İşin özü Trabzon sokaklarında dolmuşlar için indi-bindi duraklarının olmaması. Oysa yolcular ineceği bineceği durağı bilse dolmuşcular da sokak aralarından gelecek yolcuyu beklemez. Gözü hem yolda hem de sokak kenarlarında olmaz...
Yolcular yürüsün mü diyenler olabilir. Uygun yerlerde oluşturulacak duraklar bu endişeyi ortadan kaldırır. Trabzon'un coğrafi yapısı gözönüne alınarak yapılacak planlama bu sorunu çözebilir.
Biraz da yürüsek ne olur ki?
Artık evlerin kapısına teslim dolmuş sistemini sürdürmek mümkün değil.
Dolmuş sistemini sadece minibüslerin değişimi noktasında düşünmeyelim. Sistem indirme bindirme düzeni dahil tamamen modernleşmeli.
Dolmuş esnafının araçları da artık eskidi. 10 kişilk ve eskimiş araçlar kârlılık imkanını da ortadan kaldırmıştır. 
Kamunun da desteği ile bu araçların değişimi artık şart olmuştur. Hem de hemen, zaman geçirmeden... Çoğu kentlerde yıllar önce tek kart sistemi ile şehir içi ulaşımı sağlanırken Trabzon'un hâlâ "şurdan iki kişi alır mısın" sistemi ile devam etmesi bizi "dünya kenti" yapabilecekse devam edelim...
Konu tartışılıyor. Hazır tartışma açılmışken Maraş Caddesi de yeniden düzene konulmalı. Cadde araçla doldurulmuş. Trabzon'un en gözde caddesi keşmekeşten kurtulup insanların da rahatça yararlanabileceği yapıya dönüştürülmeli...
Çağdaş, mutlu insanların yaşadığı Trabzon hepimizin hakkı.
Turizm kenti Trabzon'un yaşanılır kentler arasında ön sıralarda olmasını istiyorsak bir çok konuda olduğu gibi ulaşım sorununu çözmek gerekir. 
Yerel yönetimler işi ciddi tutmalı.
Başlanılan iş bitmeli.
Başka Trabzon yok....

TURİZM FUARLARI GİDEREK ÖNEMİNİ  YİTİRİYOR MU?

turizm-fuarlari.jpg  Turizm fuarları sektörün buluştuğu ortam. Konaklama yeme içme tesisleri ve seyahat acentaları başta olmak üzere ülkeler, kentler, turizm yöreleri kendilerini tanıtmak ve ürünlerini pazarlamak amacı ile fuarlarda buluşurlar.
Günümüzde gelişen iletişim imkanlarının getirdiği avantajlar fuarları bir tanışma veya turizm platformu olmaya yöneltmeye başladı. Fuarlar aynı zamanda turizm stratejilerinin tartışıldığı bir yer.
 
Artık gelişen iletişim araçları ile dünyanın herhangi bir yerinde turizmin en önemli kurumlarından birini oluşturan Seyahat Acentalarına gerek duymadan bile rezervasyon yapmak o kadar kolaylaştı ki... Yani alıcı ile satıcı ister acenta aracılığı ile isterse bireysel olarak kolayca ulaşabilmekte...
 
Fuarlardaki o eski görüntüler artık istenmiyor. Davuldu, zurnaydı, kemençe, horon, halay etkinlikleri ya da panayırımsı yöresel ürünlerin tanıtımı ilgi çekmiyor.
Varsa bir turizm destinasyonun onu en iyi şekilde sunabilmek önem arz ediyor.
Yerel yönetimler, Kültür ve Turizm müdürlükleri, Valilikler ödenek konusunda eskisi gibi elleri rahat değil. Nitekim Doğu Karadeniz Bölgesi illeri Kalkınma Ajansı Bünyesinde fuara bir arada katılmak zorunda kaldılar. Dünyanın en önemli turizm fuarlarından biri olan EMİTT'in bu yılki organizasyonunda birçok bölümün/holün açılmadığı da görüldü.
Turizmcilerin fuarlarda kendi işlerini kendilerinin görmesi gerekeceği günler çok uzakta değil.

TRABZON'DAN SONRA  SABİHA GÖKÇEN
 
 Biliyorsunuz kısa bir süre önce Trabzon Havaalanı'ında  uçak pistten çıkmış ve Karadeniz'e  az bir mesafe kalarak durabilmiş ve mucize olarak can kaybı yaşanmamıştı. 
trabzondana-sonra.jpg 
Önceki gün buna benzer bir olay daha oldu. Yine aynı özel firmaya ait bir uçak İzmir-İstanbul seferi sonrası Sabiha Gökçen Havaalanına iniş yaparken pist dışına çıktı. Net bir bigi açıklanmamasına rağmen uçağın pistten çıkışının nedeni olarak  yağış, rüzgar ve piste sert iniş gösterilmektedir. 
Trabzon havaalanının yenilenmesi pist sayısının arttırılması uzun zamandır gündemde...
 
Rüzgar ve  yağmur Trabzon'da daha da etkin biçimde sık sık görülmekte. Sis yüzünden yılın belirli günlerinde havaalanı devre dışı kalabilmekte.
Yaşadık ve gördük ki pistten çıkma olayları yaşanmakta ve ilerde de yaşanacaktır. Buna göre acilen tedbir almak gerekiyor. Havacılık kurallarına göre alınacak tedbirler olası problemleri ortadan kaldıracaktır.
Yılda üç milyondan fazla yolcu kapasitesine sahip Trabzon havaalanının eksikleri bir an evvel giderilmeli...

 

Önceki ve Sonraki Yazılar