Karaismailoğlu: Uzayda izi olmayanın dünyada gücü olmaz

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu 2022 yılında yapılması planlanan projeler hakkında açıklamalarda bulundu.

Gündem 10.01.2022, 22:42
Karaismailoğlu: Uzayda izi olmayanın dünyada gücü olmaz

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu A Haber ekranlarında yayınlanan "Melih Altınok ile Sebep Sonuç" adlı programına katıldı. Progragramda 2022 yılında yapılması planlanan projeler hakkında açıklamalarda bulundu. 

HAYATIM MÜCADELEYLE GEÇTİ 

Ben 24 yıl İBB'de çalıştım. Üniversitede yeni mezun bir mühendis olarak başladım. Bütün basamakları tecrübe edinerek kazandım. Vizyonumuzu orada kazandın. Yani oradaki bilgi-birikimimi Türkiye için harcamaya çalışıyoruz. O yüzden büyük bir emek var. Hayatım büyük mücadelelerle geçti. Aynı programda "Türkiye'de demokrasi yok" diyor. Bu kadar muhalefetin yalan konuştuğu demokratik bir ülke gösterebilir misiniz. Gazetelerinde aynı şekilde, dillerinde aynı şekilde. Ortaya bir yalan atıyorlar. Yüzlerce kez yanıtlıyorsunuz görmüyorlar. Bu şekilde ispatlandı. İnşallah bundan sonra ayaklarını denk alırlar. Gazetelerinde tekzip yayınlamaktan bıkmadılar. Bu kadar yüzsüzler. 

 

METRO ÇALIŞMALARI 

Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu, haziran ayında tamamlanacak. Başakşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi'nin metrosunu 18 ayda bitirip vatandaşımızın hizmetine sunacağız. Bakın bir rekordur. 

Kazlıçeşme-Sirkeci raylı sistem hattını projelendirdik. Sirkeci Garını yeniden hayata kazandıracağız. Özel bir tren dizayn ediyoruz buraya. 

 

'METRO İNŞAATINA HAFRİYAT' İDDİASI 

Bu hat devam ediyor. Yenidoğan hastane kısmı maalesef şaftları açılmıştı. Tünel imalatları başlamıştı hepsi durduruldu. Durdurulduğu yetmiyor hangi akıldır ziyandır gelip üzerine hafriyat döküyorlar. 

 

YILBAŞI GECESİ OSMANGAZİ NEDEN KAPATILDI? 

Biz vatandaşımızın hayatını kolaylaştırmak için buradayız. Bunu duyunca çıldırdık. Bütün vatandaşlarımızı tek tek aradık özür diledik. Firmaya çok ciddi bir ceza kesildi. O gece mağduriyet yaşayanlar vatandaşların paraları iade edildi. 

 

HIZLI VE YÜKSEK HIZLI TREN PROJELERİ 

Konya-Karaman Hattı Akdeniz'e uzanacak. Mersin'e ve ardından da Gaziantep'e gidilecek. Sivas ile ilgili proje yıl sonu bitecek. 

KANAL İSTANBUL NEDEN YAPILIYOR? 

Türkiye dünyanın merkezinde 67 ülkeye yaklaşık 4 trilyon dolar bir ticaret hacmine sahip 4 saatlik uçuşla 67 ülkenin ulaşabileceği bir yerde. Lojistik koridorların tam ortasında. Bugün 12 milyar ton dünyadaki ticaret hacmi. Bunun 2035 yılında 25 milyar tona çıkması hedefleniyor. Tüm otoriteler bunu söylüyor. Asya'daki büyük hareketlilik Afrika'ya kaymaya başladı. Buzulların erimesiyle Rusya ve Sibirya'da hareketlilik var. Batı Avrupa'da önemli hareket var ihtiyaçlarını İstanbul Boğazından karşılıyor. 

Karadeniz'e komşu olan tüm ülkeler bu lojistik hareketlere hazırlanıyor. Limanlarına yatırım yapıyorlar. Çünkü geleceği düşündükleri için. Biz de planlarımızı buna göre yapıyoruz. 

 

Şu anda İstanbul Boğazı'nda 40 bin gemi geçiyor ama güvenli geçiş için 25 bin gemidir. 15 bin fazlası var. Marmara Denizi'ndeki bekleme süreleri günler alıyor. 25 bine düşürürsek, günler haftalar uzayacak. Bunların bulundukları yerde verdikleri çevre kirliliği egzoz salınımı, suyun ısınması... Bunlar çok büyük etmen. 

Geçmişte yaşanan çok büyük kazalar var. Yanan gemiler var, 1 ay sürdü onun yangını. Yalılara çarpan gemiler... Yazın balıkçı gemisine çarptılar. Bunlar için tedbir almamız lazım. Burası rahatladığı zaman bu 40 bin 2050 yılına geldiğimizde 78 bin gemiye çıkacak. Bu kadar geminin İstanbul Boğazından geçmesi mümkün değildir. O yüzden bu lojistik hareketlere yön vermek, küresel bir lider olmak için bizim alternatif bir suyoluna ihtiyacımız vardı. Alternatif su yolu için Kanal İstanbul projelendirildi. 

 

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 20 Ocak 2022
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
2
parçalı bulutlu