İbre Yıldızlar’a kayıyor!

Yeni partinin Trabzon kurucu il başkanlığına, Trabzon Numune Hastanesi eski başhekimlerinden Opr. Dr. Osman Yıldızlar’ın atanacağı söyleniyor.

ibre-yldizlar.jpg
Anavatan Partisi döneminin gözde bürokratlarından biri olan Opr. Dr. Osman Yıldızlar’ın, eski ANAP ve DYP’lileri yeni parti bünyesinde toparlayabileceği bildirildi.  MHP’den ayrılan ekibin de Osman Yıldızlar’a sıcak baktığı belirtildi.
Osman Yıldızlar, kendisine henüz bir teklif gelmediğini ancak böyle bir duyum aldığını söyledi. Bu arada CHP’nin Trabzon’daki önemli isimlerinden birinin de Akşener’in partisini desteklediği ve bu ismin ileriki günlerde yeni partiye geçebileceği bildirildi.

Sağlık Müzesinde ne sergilenecek?
Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Gümrükçüoğlu, Tabakhane yokuşundaki Ana Çocuk Sağlığı Merkezi olarak kullanılan tarihi binayı Sağlık Müzesi yapacağını söylemişti.  Ana Çocuk Sağlığı binası, Atatürk’ün Trabzon’u ziyaretinde uğradığı ve toplantılar yaptığı mekanlardan biri idi. Geçmişte bir süre Türk Ocağı Trabzon şube merkezi olarak da kullanılan bina, il sağlık müdürlüğü olarak da hizmet vermişti.
Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Gümrükçüoğlu’nun Sağlık Müzesi yapacağını söylediği bina, sağlık müzesi olması halinde burada nelerin teşhir edileceği ve ziyaretçilere sunulacağı merak ediliyor.

saglik.jpg

6 yılda 5 km.lik yol yapılmaz mı?
Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Gümrükçüoğlu, başkanlığının ilk döneminde Trabzon’un olmazsa olmazları arasında sıraladığı Karşıyaka-Uğurlu yolunun yapımını 6 yıl önce başlattı. Karayollarının ihale ettiği yolda, istimlakler yapıldı ve yapıma tersten, Uğurlu ilköğretim okulunun yanından başlanıldı. Yolun ilk yapımcısı, kısa sürede ödeneği bitirdi ve yolun tersten yarısını yaptı.

6-yilda.jpg
Büyükşehir Belediyesi ve Karayolları Bölge Müdürlüğü yolu projelendirirken büyük bir yanlışa da imza attılar, yolu sahil yolundan başlattılar. Sahil yolundan Karşıyaka kavşağına kadar olan bölgenin istimlaki nerede ise yol yapım maliyeti kadardı. Yol ikinci kez ihale edildi. İhaleyi kazanan firma farklı nedenlerle işe başlamadı. Yolun bu bölümünde hem istimlak yapılmamıştı hem de güzergah net belirlenmemişti.  Firma, Karayolları ve Büyükşehir Belediyesi yolun yapımına neden başlanılmadığı konusunda açıklama yapmadılar.
Karşıyaka-Uğurlu yolu aslında bir yıl içerisinde yapılacak bir yoldu. Karşıyaka minibüsleri durağının yakınındaki Kanuni Yolu başlangıç olarak belirlense, yol en fazla iki yıl içerisinde bitirilirdi. Karşıyaka- Uğurlu yolunun, Karşıyaka kavşağından sahile uzatılması israfın ötesinde birilerini zengin etmekten başka bir amaç taşımıyordu.
Bize göre bu aşamada yapılması gereken iş, Karşıyaka- Kanuni Bulvarı ile Uğurlu İlköğretim okulu arasının yeniden ihale edilmesidir. Bu ihale bir iki ay içerisinde yapıldığı takdirde yolun yapımı en geç iki yıl içerisinde biter. Çünkü istimlak sorunu ortadan kalktı.

Kavşaklar sorunu çözmeyecek!
Trabzon Sahil yolunun hemen her bölgesinde trafik sıkışıklığı ve keşmekeşliği yaşanıyor. Siyasi irade ve ufuksuz belediye başkanlarının dayatmasıyla Söğütlü bölgesinde iki kavşak yapımına karar verildi. Haçkalı Baba Hastanesi ve Eğitim Fakültesi önünde yapılacak kavşaklar geçenlerde 100 milyon liraya ihale edildi.

kavsaklar.jpg
Kavşaklar ihale edilmesine rağmen henüz projeleri çizilme aşamasında. Karayollarında uzun süre mühendislik, başmühendislik ve birim şefliği yapan bir uzman, “Devletin ve milletin parasına yazık. Haçkalı Hastanesi ve Eğitim Fakültesi önünde yapılacak kavşakların yapım bedelleri üç aşağı beş yukarı belli. Burada asıl sorun istimlak parası. İki çevrede yapılacak istimlaklere çuvalla para verilecek. Benim hesaplamalarıma göre istimlaklere ödenecek para yapım maliyetinin beş katı. Bu iki kavşak yapılana kadar, o bölgede iki katlı yol yapılsa veya sahilde dolgu yapılmadan viyadükle geçiş sağlansa veya Darıca-Derecik arasında tünel yapılsa, o bölgedeki sorun giderilmiş olur” dedi.
Karayollarından emekli uzman, bölgede yapılacak iki kavşak için istimlaklerin yanı sıra yapım nedeniyle trafiğin de aksayacağını belirterek, “O bölgede iki kavşak yapılsa dahi, birkaç yıl sonra trafik bugünkünden daha kötü olacak. Altyapı perişan olacak. Çok sayıda bina yıkılacak. Belediye başkanları, Karayollarındaki arkadaşlar bunu nasıl göz önüne almazlar. O kavşaklara harcanacak para ile Darıca- Derecik arası tünelle geçilir ve Akçaabat ile çevresini kurtarmış oluruz” dedi.

Soylu, Çolak’ı neden azarladı!
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun Sera gölü çevresindeki duvar nedeniyle Büyükşehir Belediyesi’nin imardan sorumlu başkan yardımcısı Cengiz Çolak’ı azarladığı söyleniyor. Sera gölü çevresindeki duvarı Karayolları Bölge Müdürlüğü yaptırıyor. Ancak, Karayolları bakanlıktan gelen eleştiriler üzerine topu DSİ’ye atmış. Aradan sıyrılmış! DSİ de ‘bizimle ilgisi yok’ demiş! Duvarın yapımı Trabzon Büyükşehir Belediyesinin üzerine kalmış. Cengiz Çolak da duvar ile ilgisi olmamasına rağmen bakanın eleştirileri ile karşı karşıya kalmış ve cevap vermek üzereyken Bakan Çolak’ı dinlememiş.
***
Türkler Tanrının yarattığı bu dünyanın kahrını tek başına çeken bir millettir. Onun için dünyada hiçbir şeyi başaramasalar da cennete VIP’ten girmeyi hak ediyorlar. Zira dünya ne Arap’ın ne Rum'un ne de Acem’in umurunda. (Metin Kondel)
***
Beğenemediğiniz Ecevit olsaydı Türk orada böyle mahzun olmazdı.G3 tüfeği bile yoktu, dünyanın en zor askeri harekatı, amfibik harekatla toprak fethetti (Kemal Üçüncü)

***

 

Önceki ve Sonraki Yazılar