Kahramanmaraş Caddesi

Belki bir cadı kazanı değil ama türküde söylendiği gibi hakikaten ‘’dibi kalaylı kazan’’dır Trabzon.

Yine ve yeniden bir trafik değişikliği gündem de, uzun zamandır seçilen her belediye başkanı şehrin TRAFİK SORUNUNA çözüm ararken çareyi belli bir bölgeyi trafiğe kapatmakta buluyor.

Yol üretemeyen ancak kapatma yarışında olan bir şehir olduk.

Son ‘’altın vuruşu’’ Volkan Canalioğlu döneminde yaparak Uzunsokak’ın tamamını taşıt trafiğine kapatmıştı.

 Yapısal olarak araç trafiğine uygun da olmayan bu cadde ayrıca bir mesafenin kestirme alternatifi olmaktan ileri bir durumu da yoktu.

 Yaya yoğunluklu bir yol olduğu için kapatılması taşıt trafiğini engellemediği gibi Trabzon’a mini bir İstiklal Caddesi kazandırmıştı.

Siyasetin haset yüzü toplumda bu hamlenin memnuniyet yarattığını görünce ardından gelen O. Fevzi Gümrükçüoğlu yeni bir Trafik Master Planı ile trafiğin de Trabzon’un da kelimenin tam anlamı ile ‘’içine etti’’.

Kendisinin de yabancı olduğu bu şehrin planını Trabzon dışından bilim adamlarına yaptırarak ‘’binlerce yıllık, kendiliğinden alışkanlık ve akışkanlık kazanmış‘’ bir düzeni tamamen tersine çevirdi. Mahallelerin, yolların kaderlerini değiştirdi.

Trabzon’a yaptığı birçok kötülük gibi trafik sorunu da kendinden sonrakilere ve bu şehrin yaşayanlarının sırtına kaldı.

Yeni belediye yönetimi ve sayın Başkan Zorluoğlu’nun iktidar gücünü de arkasına alarak göreve başladığı günden itibaren yıllardır el sürülmeyen konuları gündeme alarak çözme gayreti içinde olduğunu görebiliyorum.

 Eleştirel yaklaşımlarım olsa da niyetine ve gayretine teşekkür ediyor ve saygı duyuyorum.

 Bir Trabzon yaşayanı olarak Trabzon, Trafik ve Gazipaşa caddesi hakkındaki düşüncelerimi Ekspres gazetesindeki bu köşe yazısı ile paylaşmak isterim.

Öncelikle belirtmeliyim ki bir önceki master plan trafiğin rahatlamasını şehir içi trafiği en kısa yoldan sahil yoluna atarak şehir içi yoğunluğu düşürmek üzerine kurmuştur. Bu düşünce olarak doğru ancak şehre yeni veya dışardan aracı ile gelen birinin Şehir içine girişini imkansızlaştıran bir uygulama oldu. Bir aracın şehre girebilmek için defalarca tur attığına yüzlerce kez şahit oldum. Yani şehre araçla giriş noktalarımız pratik ve rahat değil.

Özellikle belli saatlerde daha çok olmak üzere Akçaabat ve Yomra arasında kalan Sahil yolumuz unda çok rahat olmadığı herkesin malumudur.

Gazipaşa Caddesi doğal yapısının aksine tek yönlüye çevrilerek bir dönemin cazibe merkezi ve şehrin en rahat giriş çıkış hattı iken iptal edilmişti.

 Bu yolun çift yönlü olması doğru ve yerinde bir karardır ve şehre katkı sağlar.

Geçen dönem uygulanan master planda dünyadaki bütün uygulamaların dışında sağdan akışkan bir trafikte yolun sol tarafları otopark olarak kullanıldı. Kaldırım kenarlarına park ve kaldırım işgalleri engellenmeli mutlaka park yapılacaksa kullandığımız trafik sistemine uygun sağ gidiş şeritleri park olarak kullanılmalı.

Kapatma kararı aldığınız KAHRAMANMARAŞ CADDESİ’NİN bir bölümü, araç trafiği bakımından şehrin en rahat kısmıdır.

Yani sıkışmaya sebebiyet veren bir nokta değildir. Kamuoyuna yansıyan kesimde yaya trafiğine açılacak, bankalar başka alanlara gidecek konusu da mantıklı değildir zira bankaların birçoğu mülk sahibidir ve bu mülklerin kira bedelleri normal ticaret kuralları içinde zor karşılanır.

Maraş Caddesi’nin trafiğe kapatılması ile şehir içi dolmuşların depolama ve yolcu alma alanları da boşaltılmış olacak, aslında yola hiç dokunmadan sadece dolmuş duraklarının taşınması dahi başlı başına bir rahatlama ve görüntü güzelliği yaratacaktır.

Meydan ve civarına konuşlanan tavuk dürümcü, çiğ köfteci, lokum ve kuruyemiş satıcılarının yanına yöresel yemekler, yöresel ürünler, yöre kültürünü anlatan ve tanıtan kurum ve işletmeler getirilebilirse hem turizm girdilerimiz arttırılabilir hem de şehrimizin güzellikleri öne çıkarılabilir.

 

 

 

 

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Haber yorum bölümünde Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.