11.06.2022, 14:53

Ligin adı Süper ama…

Türk futbolunun marka değeri son yıllarda önemli derecede kan kaybetti. Buna en yakın örnek Süper Lig maçları için yayıncı kuruluş bulunamayışıdır. Yayıncı kuruluşun teklif ettiği rakamlar çok gülünç evet ama Süper Lig daha büyük rakamları hak eden bir organizasyon mu diye de sormak lazım.

Marka değeri günden güne eriyen Süper Lig için kimse sorumluluk alıp elini taşın altına koymuyor. En iyi teklifi veren kuruluşa yayın haklarını satıp kenara çekilmekle bu işler olmuyor.

Ligin marka değerinin düşmesini etkileyen onlarca sorun sayabiliriz ama en önemlisi bence kurumsal bir kimliğinin olmaması. Yıllardır bu konuda hiçbir adım atılmaması şaşılacak bir durum doğrusu.

Diğer ülkelerde liglerinin marka değerini artırmaya yönelik yenilikçi girişimlerde bulunulurken, Türkiye tüm eksikliklerine rağmen yerinde saymaya devam ediyor. En basitinden Süper Lig adına resmi bir sosyal medya kanalının olmayışı büyük bir eksiklik.

Günümüzde sosyal medyanın önemi ortadayken Süper Lig adına YouTube, Twitter, Instagram vb. mecralarda resmi bir hesabın olmayışının sebebi nedir acaba çok merak ediyorum. Süper Lig’i tüm dünyaya tanıtmak için yabancı dillerde yayın yapan farklı hesaplarla resmi kanalların açılması çok mu zor? İnanın zor değil, hatta liginizin reklamını yapabileceğiniz en ucuz pazarlama yöntemi bana sorarsanız.

Açın Premier Lig, Serie A, Bundesliga, Ligue 1, La Liga gibi Avrupa’nın en büyük liglerinin resmi sosyal medya hesaplarını inceleyin. Avrupa futbolunun bu konuya verdiği önemi gözlemleyin ve kendi geri kalmışlığımıza beraber yanalım.

TFF seçimine doğru gidilirken umarım karar alıcı mevkilere gelecek olan yeni isimlerin aklına böyle bir girişimde bulunmak gelir. İnanın şu küçük atılım bile ligin marka değeri için gözle görülür bir fark yaratabilir.

Yorumlar (0)