Gerçek ve Kurmaca Arasında: Dört Kız Kardeş

Tunuslu yönetmen Kaouther Ben Hania'nın altıncı uzun metrajlı filmi "Dört Kız Kardeş / Les Filles d’Olfa", İŞİD'e katılan iki kızın annesinin ve evde kalan iki kızının gerçek hikayesini anlatıyor. Ben Hania, gerçeklikle kurgunun sınırlarını bulandırarak, evden kaçan kızların rollerini gerçek oyuncularla dolduruyor. Böylece film, belgeselden kurguya kadar uzanan bir deneyim sunuyor.

Yönetmen Hania, gerçekliği yeniden yaratmanın en iyi yolunun, sahte bir kurgu üzerine belgesel yapmak olduğunu fark ediyor. Oyuncuların gerçek kahramanlarla buluşup yaşadıklarını daha iyi anlatabilecekleri bir senaryo oluşturuyor.

Film, Müslüman toplumda kadının konumunu, yaşam tarzlarını ve aile içi ilişkileri başarılı bir şekilde ele alıyor. Dikkat çekici bir şekilde, film dış mekanda geçmiyor; ev içi sahnelerle sınırlı kalıyor. Bu, kadınların yaşam alanlarının sınırlarını ve evde daha özgür olduklarını gösteriyor.

Küçük kızlar Eya ve Taysir, kendilerini oynarken gerçek ablalarına benzetiyorlar ve onlara olan özlemlerini bu şekilde gidermeye çalışıyorlar. Bu çaba, filme Brechtyen bir üslup katıyor.

Gerçeklikle kurgu karakterlerin bir araya gelmesi, filmi biraz karmaşık gösterebilir; ancak Ben Hania'nın amacı dramatik bir kurgudan daha geniş. Anne ve kızlarının geçmişleriyle yüzleşme ve uzlaşma çabaları, filmde ilginç bir arınma sürecine işaret ediyor.

Filmde dikkat çeken bir detay, Olfa'nın kocası, sevgilisi ve polis memurunu aynı oyuncunun canlandırmasıdır. Bu, filmde erkek düşüncesinin genellikle olumsuz bir şekilde temsil edildiği ve tüm erkeklerin tek bir erkek olarak özdeşleştirildiği fikrini güzel bir şekilde yansıtıyor.

Filmde çeşitli duygular bir araya geliyor; genellikle duygusal ve acıklı, ancak bazen komik anlar da bulunuyor. Özellikle Olfa'nın düğün gecesini canlandıran sahne, trajikomik bir hikayeyi anlatıyor ve Ortadoğu'da yaşayan kadınların çoğunluğuna benzer bir deneyim sunuyor.

"Dört Kız Kardeş", Olfa ve kızlarının yaşadıklarını sindirme ve dayanıklılık gösterme gücünü gösterirken, Müslüman kadınları anlatırken deneysel bir yaklaşımı da beraberinde getiriyor.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Gökhan Aydın - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kuzey Ekspres Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kuzey Ekspres hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kuzey Ekspres editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kuzey Ekspres değil haberi geçen ajanstır.



Anket Sizce Trabzonspor'da bu sezon sergilenen kötü performansının sebebi kim?
Tüm anketler