Modern Kentleşme Modern Altyapı Gerektirir

Mesleğim gereği bazı günler şehrimizin birçok mahallesinde bulunma fırsatına sahip olurum. Geçtiğimiz perşembe günüde o günlerden biriydi. Yalıncak, Konaklar, Kalkınma, Üniversite, Gazipaşa, Bulak, Beşirli, Soğuksu, Çukurçayır, Gölçayır ve Kaymaklı Mahalleleri bir kent sakini ve haritacı gözüyle tespitlerime konu olan mahallelerdi. Bir şantiye şehrindeydim adeta. Büyükşehir Belediye Başkanı’mızın ansızın karşımıza çıkan "Söz verdik yapıyoruz" sözü yazılı afişlerinin arkasındaki koca iş makineleri, her köşe başında kesti yolumuzu. Yerel yönetimler için büyük ölçekli bütçeler ve cesaret gerektiren altyapı yatırımlarının startı verilmiş, içme suyu, yağmur suyu, fiber optik altyapısı ve şehir içi elektrik hatlarını yer altına alma çalışmalarının özel sektöründe desteğiyle şehrimizi şantiye alanına çevirmiş olduğuna tanık oldum adeta.Bu altyapı hizmetlerini vatandaşlarımıza sunma gayreti ve cesaretine sahip başkanımıza ve ekibine teşekkür etmek istiyorum. Ancak yapılan bu çalışmaların modern kentlerin altyapı çalışmalarındaki jeofizik,  jeolojik etütlerden uzak haritalama faaliyetleri açısından eksik olarak sürdürüldüğünü de söylemeden geçemeyeceğim.

            Gözlem ve tespitlerimde, içme ve yağmur suyuna ilişkin çalışmalarda haritacılık faaliyetlerine tanık olurken fiber optik kablo hatları ile elektrik hatlarının yer altına alınmasına yönelik altyapı çalışmalarında herhangi bir haritalama ve konum verisi üretimine tanıklık yapamadım ne yazık ki… Kaldı ki bu hatların projeye uygun döşenmesi sonrasında röleve ölçüsü olarak tarif ettiğimiz alım ölçülerinin gerçekleştirilmesi ve projenin bu ölçülere göre revize edilmesi de gerekmektedir. Teknik sıhhatten noksan olarak gerçekleştirilen bu çalışmaların sonucunda, geçmişten alışageldiğimiz arıza tespitleri ve tamirlerinde kazılan yollar patlayan su hatları ve kesintiye uğrayan iletim hatları sorunlarıyla sıkça karşılaşmamız da sürpriz olmayacaktır. Nitekim şimdiki kazılar sırasında da önceki projelerdeki bu eksikliğin sonuçlarına, ansızın bir sokak arasından dere akıyormuşçasına gelen içme suyu ve saatlerce kesik kalan iletim hatlarına sıkça şahit olmaktayız.

 Çoğunlukla ulaşım yollarının geçiş güzergâhına inşa edilen bu altyapı hizmetleri ile ilgili sormak istiyorum bu projelerin sorumlularına,  hukuken terkleri sağlanmış ve kamu eline geçmiş bir imar yolunda araç trafiğine ayrılan alanlara yada yaya kaldırımlarının ortasına yapılan sokak aydınlatma direkleri ile iletim hatlarına ilişkin hizmet kabinlerinin montaj gerekliliği nedendir? İmar planlarının teknik analizi yapılmadan fiili kullanıma göre yapılan imalatlar sonucunda, hukuki durumun farklılığı ileriki süreçlerde bu imalatların yeniden sökülerek taşınmasını gerektirmeyecek midir? Yakın tarihlerde aynı sokağın birçok kez kazılarak ulaşım ve erişime kapatılmasıyla son kazı yapan firmanın bir önceki kazı yapan firmanın imalatına verdiği zararlar, bu hizmeti gerçekleştiren firmaların teknik eksikliği ve eşgüdüm sorununun bir sonucu değil midir?

Feraset sahibi kent insanımız, kendi menfaatine yapılan bu hizmetlerin idrakindedir elbette. Bu süreçte karşılaştığı sorunların üstesinden gelme çabası ve hoşgörüsü ile gerekli toplumsal fedakârlığıda sağlamaktadır. Ancak idareler ve yapım firmalarınca gelişen teknolojilerin sağladığı teknik imkânlar kullanılarak bilim ve fennin ışığında sürdürülmesi gereken bu çalışmalar,  modern kentlere yakışır modern bir altyapı hizmetinin üretilmesini sağlayacaktır.Yaşanabilir modern kentlerin temel unsuru da kesintisiz sürdürülen bu altyapı hizmetleridir. Ülkemiz kaynaklarının israfının önlenmesi, kentlerimizin yaşanabilirlik seviyesinin yükseltilmesi için bu hizmetlerin üretilmesinde bilimin ve fennin ışığına yüzümüzün daima dönük olması gerekmektedir.

 

 

 

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.