Ortamahalle turizmde  ön plana çıkarılacak

Ortamahalle turizmde ön plana çıkarılacak

Akçaabat ve bölge turizm için Ortamahalle’nin çok önemli bir yer olduğunu belirten Ekim, “Belediye ve Kültür Bakanlığı ortaklığında bir proje yürütüyoruz. Hem cepheleri hem de caddeleri düzenliyoruz” dedi.

Akçaabat Belediye Başkanı Osman Nuri Ekim, Belediye Başkan Yardımcısı Serkan Özdemir, Trabzon Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Ersan Veda Küçük ve Akçaabat Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürü Recep Şen ile Kuzey Ekspres gazetesine ziyarette bulundular. Ziyarette Kuzey Ekspres Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Bülent Baş ile bir süre sohbet edip bilgi alışverişinde bulunan Ekim, yapmış olduğu çalışmalar hakkında da bilgi verdi.

ÇOK ÖNEMSİYORUZ

Akçaabat ve bölge turizm için Ortamahalle’nin çok önemli bir yer olduğunu belirten Başkan Ekim, hazırladıkları projelerle ilgili bilgi verdi. Ekim, “Belediye ve Kültür Bakanlığı ortaklığında bir proje yürütüyoruz. Hem cepheleri hem de caddeleri düzenliyoruz. Birinci etabında 17 tane tescilli, 11 tane tescilsiz toplamda 28 tane yapının restorasyonunu yapıyoruz.

Ortamahalle’nin üst kısmındaki kilisenin restorasyonuna geçmiş dönemde başlamıştık, şu anda Ortamahalle Müzesi olarak turizmcilerin faydalanacağı bir alan oluyor. Projenin maliyeti 2,5-3 milyon TL civarında. Ancak proje toplamı 10 milyon TL’yi buluyor. Hedefimiz, burayı ön plana çıkartmak ve turizme kazandırmak. Akçaabat için Ortamahalle çok önemli, burayı ön plana çıkarmak için gereken her şeyi yapıyoruz” dedi.

SPOR YATIRIMLARI

Başkan Ekim, ilçenin her tarafında çalışmalarının olduğunu ifade ederek şunları söyledi: “Şehrin batı tarafında da devam eden projemiz var. Merkez İlköğretimi Kent Müzesi olarak tasarlıyoruz. Ön kısmında bulunan okulu yıkarak meydan yapmayı planlıyoruz. Arka kısımda ise yıkılan okulu yeniden yapacağız. Kent müzesi için çalışmalarımız devam ediyor.

Spor Bakanlığı ile yürüyen işlerimiz var. Yaylacık’ta bir tane yüzme havuzu, bir tane gençlik merkezi, bir tane yarı olimpik kapalı yüzme havuzu ve bir tane 5000 kişilik futbol sahamız var. Bunların da spor müdürlüğüyle beraber protokolleri imzalandı. Şu anda projelerini çalışıyoruz. Projeler bittikten sonra eylül sonu gibi ihaleleri de tamamlanmış olur. Burada 70-80 milyonluk bir yatırım var. Ayrıca spor lisemiz var buna da kaynak oluşturduk. Bu sayede Akçaabat’ın mühim ihtiyaçlarını karşılamış olduk.”

KAZI ÇALIŞMALARI

Akçakale bölgesinde bulunan kalenin ön plana çıkartılması için de çalışmalar yaptıklarını anlatan Başkan Ekim, “Bölgede belediye olarak başlattığımız kazı çalışmalarımız yarım kaldı. Tam başladığımız dönemde pandemi başladı. Kazıyı arkeolog kontrolünde belediye yapıyor. Alan bize tahsisli bir alan. Finansmanını biz sağlıyoruz. Pandemi nedeniyle bölgede çalışan hocayla bir kopukluk oldu, ara verdik. Şimdi yeni bir arkeologla başlayacağız. Yaklaşık %50’si tamamlanmış durumda. Kazı bittikten sonra restorasyona geçeceğiz” şeklinde konuştu.

ÜNİVERSİTE VURGUSU

Osman Nuri Ekim, Trabzon Üniversitesi’nin Akçaabat’ın içerisinde genişlemesi gerektiğini ve çalışmaları da bu yönde yaptıklarını belirtti. Başkan Ekim, “Trabzon Üniversitesi Akçaabat’ta kurulmuş bir üniversitedir. Akçaabat’ta da genişlemesi için çalışmalar yapıyoruz. İnşallah bu yönde de ilerleyecek diye düşünüyorum. Akçaabat’ta kurulan bu üniversite, Akçaabat için bir hazinedir. Kültürel ve eğitim noktasında Akçaabat’ın çevresini değiştirecek bir üniversitedir. Bunun Akçaabat’ın içerisinde genişlemesi bizim arzumuzdur. Bu yönde de çalışıp gayret göstereceğiz” dedi.

Haber: İnan Kalyoncu

HABERE YORUM KAT
UYARI: Haber yorum bölümünde Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.