Otel için plan değişiyor!

Yalıncak Beldesi sahilindeki Köy Hizmetleri ( İl Özel İdaresi)  sosyal tesisleri ve arazisi bir süre önce satışa çıkmıştı.


Tesislere bildiğimiz kadarıyla alıcı çıkmamıştı.


Gerçi, satışa çıkan alan Hazine’nindi. Köy hizmetleri yıllar öncesinden bu araziyi hazineden tahsisle almıştı.


Arazi, Yalıncak Beldesi imar planında, resmi daire alanı olarak gösteriliyor.


Bu durumda, araziyi Hazine veya İl Özel İdaresi de satsa, alan kişi veya kurum mevcut imar planına göre orada tesis yapamıyor.


Trabzon Valiliği, arazide imar değişikliği yapılmasını istemiş.


Trabzon belediyesi ve Yalıncak belediyesi, arazide imar durumu değiştirmek için bugünlerde çalışma yapıyor.


İl Özel İdaresi’nin arazisi imar planında otel, turistik tesis alanı olarak değiştirildikten sonra satışa çıkacak veya kiralanacak.


Araziyi almak veya kiralamak için çok sayıda firma imar planındaki değişikliği bekliyor.


Bu arada, bölgede kat yüksekliğinin de sınırlı olduğu bildirildi.


Bölgenin Havalimanına yakınlığı nedeniyle kat yüksekliğinin iki kat olduğu belirtiliyor.


Toprak üstü iki, toprak altı üç etti beş kat.


Trabzon’daki otel, motel sayısı her geçen gün artıyor.


Otel sayısının artması turizme mi bağlı yoksa başka şeylere mi? Önümüzdeki süreçte bunu göreceğiz.


Bu arada, Kiler Marketler grubu da elektrik yatırımından sonra turizmde de faaliyete başlayacakmış.


Kilerciler, Uzungöl’de yer arıyorlar.


 


Terlikli Altuğ!


 


Yıllar önce idi. Trabzonspor’u takip için İrlanda’ya gitmiştim. Trabzonspor kent merkezine yakın bir otel de kalıyordu.


Biz de aynı otelde idik. Rahmetli Orhan Kaynar, Mehmet Tan ve İstanbul’dan çok sayıda gazeteci.


Kulüp Başkanı o tarihlerde yanılmıyorsam yine Sadri Şener’di.


Otel’in tenis kortunda, tenis oynayanlar, bahçede turlayanlar.


Bizde şortu giydik. Bahçeye indik.


Ayağımızda ayakkabı!


Önce farkına varmadım. Sonra rahmetli Kaynar uyardı.


Şortun altında ayakkabı! Gerçekten olacak iş değil! Çok utanmıştım.


Odama çıktım, elbiselerimi giydim, bahçeye indim.


O gün yaşadıklarımı hiç unutmam!


Önceki gün Trabzonspor’un Almanya kampından bir gazeteci kardeşim, Trabzonspor basın ve halkla ilişkiler sorumlusu Altuğ Atalay’ın teknik direktör Ersun Yanal ile konuşurken bir fotoğrafını gönderdi.


Altuğ’un şortlu, ayaklarında terliği görünce, yıllar önce İrlanda’da yaşadığım olayı hatırladım.


Şortun altında terlik olabilir.


Ancak, öyle her yerde bir kez değil birkaç kez şortun altına terlik giyemezsin, giymemelisin.


Altuğ, Trabzonspor da önemli bir isim.


Basın ve Halkla İlişkiler müdürü Altuğ kardeşimiz, bize öyle geliyor ki dalgınlıktan terlikleri ayağına geçirmiştir.


Altuğ, başka türlü o hatayı yapmazdı!


Trabzonspor gibi bir kulübün, enformasyon ve tanıtım biriminin tepesindeki isim görüntüsü ile giyim kuşamı ile örnek olmalı.


Şimdilik bu kadar!


 


Karadeniz Sahil Yolu


ve Karayolları!


 


Karadeniz Sahil Yolu’ndaki eksikler bir türlü giderilemiyor.


Bu eksiklerin giderilmesi aslında çok büyük bir maliyette gerektirmiyor.


Kaç kez yazdık bilmiyorum.


‘Ey Karayolları, Bölge Trafik Müdürlüğü yetkilileri, ilgilileri, şu yolun bazı bölgelerine hız tabelası yerleştirin. Yolda seyreden araçlar kaç km. ile gideceklerini orada görsünler. Bu zor bir iş de değil’


Karadeniz Sahil Yolu’ndaki eksiklikler aslında saymakla bitmez. Gördüklerimizin bir kaçını aktaralım. Tüneller de hala ışıklar yanmıyor, orta bölümdeki ağaçlar ve çimler bakımsızlıktan kuruyor. Yol güzergahındaki bazı ilçe ve beldelerde mutlaka ve mutlaka üst geçitler yapılmalı. Sahil yolu çok amaçlı bir yol. Minibüsler indi bindi yapıyor, otobüs durakları, diğer yandan transit geçen araçlar. Yolun bazı bölgelerine özellikle de yoğun yerleşim yerlerine yeni cepler yapılmalı. Minibüs yolun ortasında, sağında durup yolcu almamalı, indirmemeli.


 


Ganita’daki üst geçit!


Karayolları Trabzon sahil geçiş yolunun Moloz mevkii’nde bir üst geçit yaptırdı. Moloz’u sahile bağlayan üst geçit! Sahil yolu’ndaki üst geçitler, köprülerin bakımı vs. Ankara’da ihale edildi. Üst geçitleri yapan firmalar malzemeleri Ankara’dan veya bir başka kentten getiriyorlar ve demir parçalarını monte ederek üst geçit yapıyorlar. Seri üretim yapılıyor.


Güzel bir iş! Ancak, iş teslim alanlar, işin tamamlanıp tamamlanmadığına pek bakmıyorlar.


Baksalar, Moloz’daki üst geçit’in yürüme bölümündeki saçların yürümeyi engellediğini görürler. Üst geçit’in tabanına mermer veya bir başka malzeme kullanılması gerekiyor. Yeri de hazır. Ancak, yapımcı firma o bölgeye iki mermer koymamış.


Dün sabah saatlerinde bölge sakinlerinden bir okurumuz, bu konuyu mutlaka gündeme getirmemizi istedi.


Gündeme getirsek ne olur ki?


Karayolları teşkilatı işten elini ayağını çekmiş! Sahil Yolu ölüm saçıyormuş, üst geçitlerde insanlar yürüyemiyormuş. Onları çok fazla da ilgilendirmiyor.


Burada iş Belediye’ye düşüyor. Başkan Yardımcısı Orhan İlarslan, üç mermerle üst geçitteki problemi her halde giderir.


 


 


 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.