Parma Yaylası!

Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın babası Sadık Albayrak, son yıllarda yaz aylarında Köprübaşı ile Çaykara Sultan Murat Yaylası arasındaki Parma Yaylasında kalır. Parma ağırlıklı olarak Ofluların yaylasıdır. Parma Yaylasının güneyinde Vartan Yaylası vardır. Güneydoğusunda Sultan Murat ve Sultan Murat’ın güneyinde de Mavreyas Yaylası… Bölge Trabzon- Gümüşhane ve Bayburt il sınırlarına yakın bir yer… Bu bilgiler gogılın haritasında!

Trabzon ve çevre illerdeki eski yer, köy, kent vb adları asırlar önce bölgede kullanılan farklı dillerden gelmekte. Rumca olanı, Ermenice olanı, Türkçe olanı, Gürcüce olanı da vs. var…

Parma yaylasının güneyindeki Vartan, tahminim o ki Ermenice… Mavreyas, Rumca olabilir.

Parma’nın adı da büyük bir ihtimalle Roma’dan gelmekte…

Neden derseniz; Parma, İtalya’da bir şehrin adı… Parma, Avrupa’nın en eski üniversitelerinden birinin kurulduğu kent… Ve bu şehir aynı adla, Roma İmparatorluğu döneminde de vardı. Parma’nın Türkçe sözlük anlamı, Roma ordusunun kullandığı yuvarlak kalkan…

Trabzon ve bölgede bin yıllık, hatta daha uzun bir Roma hakimiyeti var. Trabzon ticareti Roma ve sonrasında Kommenoslar döneminde Ceneviz, Venediklerin elinde idi.  Parma’ya bu adı Ceneviz veya Venedikliler vermiş olabilir. Parma yaylasına, Roma Ordusunun kullandığı yuvarlak kalkana benzediği için mi bu ad verildi? Bunu bilse bilse Sadık Albayrak abimiz bilir.

Karayolları dayatması!

Trabzon Büyükşehir Belediye Meclis üyesi Turgay Şahin, Büyükşehir meclisinde plana işlenmesi kararı alınan 3. tünelin Karayollarının dayatması olduğunu öne sürdü. Şahin, yapılacak 3. tünelin trafiğe katkı sağlamayacağını iddia ederek, ‘Böyle boş bir iş, şehrin siluetine zarar verilmemeli’ dedi.

Trabzon şehrinin silueti 1940’lı yıllardan bugüne yerle bir edilmiş. Şehirde siluet diye bir şey kalmamış, şehir betonlaşmış karayollari.jpgTurgay kardeşimiz hala şehrin siluetine zarar verilmemeli diyor.

3. tünelde tartışılması gereken siluet değil, şehir trafiğine ne denli katkı sağlayacağı ve bu tünel ve bağlantılı yolları ile birlikte tünel geçişli güney çevre yolu projesinin rafa kaldırılıp kaldırılmayacağıdır. Bizim iddiamız o ki, bu yol yapıldığında tünel geçişli güney çevre yolu dosyası, tozlu raflara kalkacağıdır.

Her sokakta bir tarih!

Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Suat Hacısalihoğlu, Trabzon Kalekapısı bölgesindeki tarihi Kundupoğlu Konağındaki restorasyon çalışmalarının sonuna gelindiğini söyledi. Trabzon vali yardımcısı Bünyamin Yıldız ve Suat Hacısalihoğlu önceki gün konakta incelemelerde bulunmuşlar.  Hacısalihoğlu burada yaptığı konuşmada Trabzon’un her sokağının bir tarih olduğunu söylemiş.her-sokagi.jpg

Trabzon’un 1950’li 60’lı yıllara kadar her sokağı kesinlikle bir tarihti. Ancak, daha sonra her sokağı bir tarih olan bu kenti yağmalamışız. Kentte üç beş istisna dışında ne kadar özgün yapı varsa hepsini yerle bir etmişiz. Bu arada, restorasyonunda sona gelinen Kundupoğlu Konağı, yanılmıyorsam Murathanzadelerin veya bir başka ailenindi. Tıpkı, Kanuni Bulvarı’nın Boztepe kavşağında koruma altına alınan Nemlioğlu konağı gibi… Kavşaktaki o tarihi yapıyı yaptıran ve ilk sahipleri Nemlioğlu değil Saruhan ailesidir. O yapı Saruhanlarındı…

J plaka ve 1.5 milyon lira!

Trabzon Büyükşehir Belediyesi eski başkanı Orhan Gümrükçüoğlu döneminde S plakalar J plakaya geçerken eski para ile 1.5 trilyonluk yolsuzluk yapıldığı ve 74 araca haksız plaka verildiği tespit edilmiş. İddiaların incelenmesi devam ediyormuş.j-plaka.jpg

Haber 61 sitesinde yer alan habere göre, 2016 yılında öğrenci servis araçlarına verilen S plakalardan, yasal harçlar alınmamış. Hatta, kayıt dışı para alındığı iddiası da var.

Olay, S plakalar J plakaya geçirilirken ortaya çıkmış.

Trabzon’da 1112 S plakası varmış. Bunların 74 tanesinde usulsüzlük yapılmış. Bunun parasal karşılığı da 1.5 milyon lira imiş.

Bu usulsüzlüğü Trabzon Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı ortaya çıkarmış ve Başkan Zorluoğlu’na bildirmiş. Zorluoğlu da müfettiş istemiş.

Bu olay, sümenaltı edilecek bir iş değil. Bu iş eski başkanın ve o dönemde Ulaştırma Daire Başkanın ve ekibinin başını ağrıtacak iş.

Başkan  Murat Zorluoğlu’nun Ulaştırma Daire Başkanını değiştirmekle ne denli doğru iş yaptığı bugün net bir şekilde ortaya çıktı… Bu arada, bu olayı bazı gazete ve internet siteleri görmezden gelmiş, bazıları üstünkörü geçiştirmiş.

İş işten geçmeden!

Bu köşede zaman zaman Dr. Mahmut Haydar Ustaoğlu’nun sosyal medyadaki paylaşımlarına yer veriyoruz. Dr. Ustaoğlu, nalına da mıhına da vuran, görüşlerini açık ve net olarak yansıtan bir isimdir. Dr. Ustaoğlu, son yazısında Nasrettin Hoca’ya atıfta bulunarak şöyle dedi;

‘Nasrettin hoca şeytana uymuş, eşek çok yem yiyor, bunun yemini azaltayım demiş. İki üç gün geçmiş, eşek çalışıyor, işini yapıyormuş. Ertesi gün yemini bir ölçek daha azaltmış. Azalta azalta hiç yem vermemeye başlamış. Gece sevinç içinde; "Eşek yemsiz de yaşayabiliyormuş" diye düşünmüş. Sabah kalkmış, kasabaya inecek, eşeğin yanına gitmiş ki eşek ölü.

Hoca;

-Tamda yemsiz yaşis-isten.jpg​​​​​​​amaya alıştırmıştım, öldü, demiş.

Devlet idaresi tıpkı Hoca Nasrettin'in fıkrasında anlattığı hoca kişiliğinde…

Yarın bir bakacaksınız ki millet ölmüş.

O zaman ne yapacaksınız.

AKP' ye oy veren, hizmet eden, dilinden düşürmeyen Reise hayran kalabalıklar, uyanın.

İş işten geçmeden, eşek ölünce hoca yenisini alır belki! Ama millet ölünce yeni bir Mustafa Kemal Atatürk gerekir ki, bu yıkıntıdan o kahraman bir daha çıkmaz.

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.