Adil Hacıömeroğlu Takip et

Adil Hacıömeroğlu

Bütün Yazıları

BALON DUDAKLI, MİSTIR SPAK KAŞLI KADINLAR (Dinlence Yazıları 22)

Kapitalizm denen düzen, aşırı tüketim ve sömürü için var. Ne eder, eder cebindeki parayı sen farkına varmadan alıp gider. Üstelik bu parayı verirken de gönüllü olursun. Kapitalizm, insanları önce bedenlerinden nefret ettirir. Kaşını,...
09 Ağustos 2022

BU UÇAKLAR HEP Mİ GECİKİR? (Dinlence Yazıları 21)

Antalya otogarına indik. Dışarısı yanıyor. Hava çok sıcak. Bu nedenle içeri girdik. İçerisi biraz serin. Sırayla ayakyoluna gittik. Önce zorunlu gereksinmeleri karşılamak gerek. Ayakyoluna giriş üç lira. Para peşin… İçeri girmeden ağır...
08 Ağustos 2022

FETHİYE’DEN AYRILIŞ (Dinlence Yazıları 20)

14 Temmuz Perşembe günü… Dinlencemizin Fethiye ayağı da bitti. Artık ayrılma zamanı… Kahvaltıya inmeden önce eşyalarımızı topladık. Yükçelerimizi hazırladık. Kaldığımız odaya bir göz gezdirerek unuttuğumuz bir şey var mı diye...
07 Ağustos 2022

ÖRNEK BİR UYGULAMA (Dinlence Yazıları 19)

Fethiye'deki dolmuşlarda ilginç bir ödeme sistemi var. Bundan söz edince birçok arkadaşım da benim gibi şaşkınlığını gizleyemedi. Telefon açıp şaşkınlıklarını bildirdiler. Çünkü günlük alışverişlerimizde bir şey satın...
06 Ağustos 2022

KAYAKÖY (Dinlence Yazıları 18)

İkindi olmak üzereyken Saklıkent'ten döndük. İndiğimiz yerden Kayaköy dolmuşlarına bindik. Aslında bu dolmuşlar, Ölüdeniz'e gidenlerden... Dolmuşların bir bölümü dönüşümlü olarak Kayaköy'e gitmekteler. Ödenen para...
05 Ağustos 2022

SAKLIKENT (Dinlence Yazıları 17)

13 Temmuz Çarşamba… Heyecanlı, güneşli bir sabah. Saklıkent'e gideceğiz bu sabah. Erkenden gerekli hazırlıklarımızı yapıp çıktık otelden. Önce Fethiye'ye giden dolmuşlardan birine bindik. İndiğimiz yerden de Saklıkent dolmuşuna...
04 Ağustos 2022

BİRBİRİNDEN GÜZEL KOYLARDA TEKNE GEZİSİ (Dinlence Yazıları 16)

12 Temmuz sabahı erkenci ve heyecanlıyız. Tekne gezisine çıkacağız. Kahvaltımızı ivedilikle yapmamız gerek. Bizi, tekneye götürecek midibüs otelimizin önüne uğrayacak. Arabayı bekletmemeli. Zaten sonsuza dek bekleyecek değil ya kaçırmamak...
03 Ağustos 2022

BABADAĞ’DA AY (Dinlence Yazıları 15)

11 Temmuz Pazartesi… Babadağ'ın esintileriyle serin bir gecenin sabahı… Babadağ, ak ipliklerle donanmış kocaman bir ışık demeti. Öte yanda Mendos büyük bir ağır başlılık içinde... Güneş ışıkları, ona yandan vurmakta. Dağın...
02 Ağustos 2022

YENİ OTELE TAŞINMA (Dinlence Yazıları 14)

10 Temmuz Pazar… Bayramın ikinci günü… Yine erkenciyiz. Bugün buradan ayrılıp Hisarönü'nde başka bir otele taşınacağız. Bir yıl önceden böyle ayarlamış eşim, dinlence izlencemizi. Kahvaltıyı...
01 Ağustos 2022

BAYRAM SABAHI YALNIZLIĞI (Dinlence Yazıları 13)

9 Temmuz 2022 Cumartesi sabahı gün ışıdığında ayaktaydım. Gece yine tetikteydim. Uyudum, uyandım Atacan'ın ateşine baktım. Her şey yolunda gitti. Çok derin uyumakta. Kusma ve ishal epey yormuş bedenini. Olağan durumlarda çok deli uyurdu....
31 Temmuz 2022

UYKUSUZ BİR GECEDE ATACAN (Dinlence Yazıları 12)

Ölüdeniz'de ilk gecemiz. Gönlümüzün yorulduğu bir günün sonunda uykuya daldık yatağımıza girer girmez. Atacan, kendi yerine yatmadı. Annesiyle yer değiştirdi. Gelip yanıma kıvrıldı. Başı göğsümde mışıl...
30 Temmuz 2022

ZAMAN DAR, DURUM SIKINTILI (Dinlence Yazıları 11)

7 Temmuz Perşembe günü Fethiye otogarına geldiğimizde ikindi geçmiş, gün boynunu bükmüştü. Güneş batıdaki yarım adanın üzerinde gülümsemekteydi. Menteşe dağlarının arasına sıkışmış verimli ovayı kaplayan bir kent burası. Menteşe...
29 Temmuz 2022

ANTALYA’DAN AYRILIŞ (Dinlence Yazıları 10)

7 Temmuz 2022 Perşembe sabahı ağır adımlarla kahvaltıya gittik. Gürültülü aşevinde sessiz bir masa bulduk. Kendi iç seslerimizle baş başa kalmak isteğindeyiz. İster istemez insan alışıyor kaldığı yere. Bir sıcaklı duyuyor oradaki insanlara....
28 Temmuz 2022

ODHAN’LA BULUŞMA (Dinlence Yazıları 9)

6 Temmuz Çarşamba… Bugün otelde son günümüz… Yarın kahvaltıdan sonra ayrılıp Fethiye'nin yolunu tutacağız. Dinlencemiz, başka bir Akdeniz kentinde sürecek. Kahvaltı salonu tıklım tıklım… Zorlukla bir masa buluyoruz kendimize....
27 Temmuz 2022

SORUN ÇÖZEN YÖNETİCİ (Dinlence Yazıları 8)

5 Temmuz Salı… Otele uyum sağladık. Sanki yıllardır burada yaşıyormuşuz gibi bir duygu içindeyiz. Günlük yaşayışımız neredeyse her gün aynı. Her şey saatli. Günlük etkinliklerimiz azalmış durumda. Dış dünyayla bağımız, birkaç...

KADRİYE (Dinlence Yazıları 7)

Otelimizin bulunduğu mahallenin adı Kadriye. Öteden beri kadın adlarının verildiği yerler ilgimi çeker. Bu adlarda bir doğurganlık, analık, çoğalma, üreme anlamı var. Buralarda insan ister istemez bir anne şefkati duyar. Ülkemizin birçok...
26 Temmuz 2022

SERİK’E GİDİŞ (Dinlence Yazıları 6)

4 Temmuz Pazartesi… Neredeyse her günümüz aynı biçimde başlıyor, aynı biçimde sürüyor, aynı biçimde bitiyor. Sabahları üç aşağı beş yukarı aynı saatte kahvaltıya iniyoruz. Oldukça büyük aşevinde önce kaşık, çatal sesleriyle...

KIRKPINAR (Dinlence Yazıları 5)

3 Temmuz Pazar günü… Sıcak bir sabah… Otelin içi serin iklimleme aracı nedeniyle. Dışarda sanki bir alev kazanı var. Biz de onun içinde kaynamaktayız. Yel esmiyor. Esince de sıcak bir dil gibi yalamakta bedenimizi. Bu durumdan kurtulmanın...
24 Temmuz 2022

GÖRÜNMEZ KAZA (Dinlence Yazıları 4)

2 Temmuz sabahı, güne güzel başladık. Kahvaltımızı yaptık. Ekmek kızartma makinesinin önünde iri yarı, epeyce esmer bir kişiye 'Günaydın!” dedim. Türkçe karşılık verdi. Hatırımı sordu. Sorunca Bahreynli olduğunu söyledi. Rehbermiş....
23 Temmuz 2022

HER RENKTEN İNSAN BİR ARADA (Dinlence Yazıları 3)

1 Temmuz Kabotaj Bayramı olduğu gibi bizim de evlilik yıldönümümüz. Güneşli, sıcak bir sabah… Kahvaltıdan sonra havuz başındaki yerimizi alıyoruz. Büyük şemsiyelerin gölgesindeki uzanaklardayız. Güneşe birden çıkmam, hele Antalya...
22 Temmuz 2022

ANTALYA (Dinlence Yazıları 2)

Antalya, benim için önemli bir yer. Yaşamımda yeri var. 1983 yılında bu güzel Akdeniz kentinde, yaz döneminde kısa dönem askerlik yaptım. Yaşamımım, gençliğimin dört aylık dönemini Topçular'da geçirdim. Yaz sıcağında kavrulurduk....
21 Temmuz 2022

DİNLENCE BAŞLIYOR (Dinlence Yazıları-1)

29 Haziran 2022 Çarşamba günü dinlenceye gitmek için hazırlıklara başladık erkenden. Sabahleyin Kaynak Yayınlarına giderek yeni yayımlanan birkaç kitap aldım, Antalya'da yaşayan öğrencim Dr. Odhan Yüksel'e armağan etmek için....
20 Temmuz 2022

KARGALAR VE MARTILAR

Çatıdaki bacaların üstüne martılar tünemiş. İki martı da kiremitler üzerinde dolaşmakta ağır adımlarla. Bunlar‐ dan birisi, ağzını açarak yukarı kaldırmakta hırıltılı bir sesle. Başı yukarı doğru kalkarken boğazı...
24 Haziran 2022

EMPERYALİZMİN PİYONLARI

Emperyalizm, ezilen ulusları sömürmek ve onları baskı altında tutmak için yine ezilen ulusları piyon olarak kullanır. Bunun tarihte çarpıcı örnekleri var. Birinci Paylaşım Savaşı'ndan önce Çarlık Rusya'sı, Osmanlı topraklarında...