İskoçya'lı bilim insanları koronavirüsün bir sırrını daha keşfetti

İskoçya'da bilim insanları tarafından yapılan araştırmada, neden bazı insanların koronavirüse karşı daha korunaklı olduğu belirlendi.

Sağlık 01.10.2021, 21:00
İskoçya'lı bilim insanları koronavirüsün bir sırrını daha keşfetti

4.5 milyondan fazla insanın ölümüne neden olan koronavirüs bilim dünyasının bir numaralı gündemi. Koronavirüsü araştırma altına alan bilim insanları neredeyse her gün yeni bir bilgiye ulaşıyor.

Koronavirüs son dönemde varyantları ile gündemde. O varyantlardan en dikkat çekeni ise Delta. Delta dünya genelindeki vaka sayılarında artışa neden olurken, yüreklere su serpen bir haber de İskoçya'dan geldi.

Bilim insanları bazı hastanın genetik yapısındaki küçük farklılıkların, Covid-19 enfeksiyonuna karşı nasıl güçlü bir doğal savunma geliştirebilmesini sağladığı görüşünde.

'EN İYİ GENE SAHİP OLAN KİŞİLER'

OAS1 adı verilen ve belirli bir proteini kodlayan geni keşfeden bilim insanları bu gene sahip olan kişilerin koronavirüse karşı doğal bir savunma geliştirdiğini belirledi. Söz konusu proteinin insanları nasıl koruduğuna da açıklık getirdi.

Bazı insanlar OAS1'in daha koruyucu bir türünü taşıyor. Bu tür ise virüsü tespit etmede ve hücresel silahları onunla mücadele etmek için yönlendirmede daha etkin bir rol oynuyor.

OAS1'in koruyucu türüne sahip olan ve olmayan hastalar karşılaştırıldı. Buna sahip olmayan hastaların yoğun bakım ünitesine kaldırılma ya da ölme olasılığının 1,6 kat daha fazla olduğunu belirlendi.

'MUTASYON UYARISI'

Ancak uzmanlar bu durumun olası bir mutasyonda değişebileceğinin altını çiziyor. Zira virüsün yeni bir versiyonu OAS1'in daha koruyucu türünü yenmenin bir yolunu bulabilir. Uzmanlar virüsün bu savunmayı aşma becerisini kazanmasının virüsün daha ölümcül ya da bulaşıcı hale gelmesi ile aynı anlama geldiğinin altını çiziyor.

Yorumlar (0)