Yaz aylarında kalbi koruyan öneriler!

Hava sıcaklıklarının yükselmesiyle kalp hastalığı riski de artarken, özellikle kalp krizi vakalarına sık rastlanıyor. Kalp sağlığını korumak için bazı önlemler alınması önem taşıyor.

Sağlık 26.07.2021, 13:12 26.07.2021, 13:12
Yaz aylarında kalbi koruyan öneriler!

Doç. Dr. Hatice Betül Erer, yaz aylarında kalp sağlığının korunması için dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi. Sıcak havada kalp krizi vakalarının sık görülmesinin nedenlerinden birinin, yazın sıvı kaybıyla birlikte kanın pıhtılaşmaya yatkınlığının artmasıyla ilişkili olabileceği düşünülmektedir. Bu anlamda yaz aylarında yeterli sıvı alımına çok özen gösterilmesi gerekmektedir.

kalbi-koruyan-oneriler-3.jpg

YAZ AYLARINDA ÇARPINTI ARTABİLİR

Terlemeyle birlikte vücuttan atılan potasyum, magnezyum gibi minerallerin azalması, özellikle kalp hastalarında, çarpıntı ve hayatı tehdit eden ritim bozukluklarının tetikleyicisi olabilmektedir. Sağlıklı bireylerde de yaz aylarında çarpıntı şikâyetlerinin arttığı gözlemlenmektedir. Bu çarpıntılar eğer günlük yaşamı etkiliyor, rahatsızlık veriyor, uzun sürüyor ve beraberinde tansiyon düşüklüğüyle baygınlık gibi şikâyetler oluyorsa hasta mutlaka bir kardiyoloji uzmanı tarafından değerlendirilmelidir.

kalbi-koruyan-oneriler-6.jpg

KALP SAĞLIĞINIZ İÇİN BU ÖNERİLERE DİKKAT!

Kalp yetersizliği, koroner arter hastalığı veya hipertansiyon gibi sağlık problemleri olanlar ya da kalp-dolaşım sistemi rahatsızlıklarından korunmak isteyenlerin bu önerilere kulak vermesi önemlidir.

1. Açık renkli ve terlemeyi artırmayan kumaş giysiler tercih edilmelidir.

2. Meyve ve sebze tüketiminin ön planda olduğu Akdeniz diyetine uygun beslenilmelidir.

3. Günlük sıvı ihtiyacının arttığı göz önünde bulundurularak, günlük 2-2.5 lt. civarında sıvı tüketilmelidir.

4. Kan basıncını artırabileceği ve kalp yetersizliği bulgularını kötüleştirebileceği bilinen soda ve maden suyunun kontrolsüz tüketiminden kaçınılmalıdır.

5. Güneş ışınlarının dik olarak geldiği saatlerde dışarı çıkılmamalı, denize sabah ve akşam saatlerinde, mümkünse aç karnına girilmelidir.

6. Egzersizler sabah ve akşam saatlerinde yapılmalıdır.

7. Soğuk su damarlarda spazm yaparak kan akışını bozabildiğinden çok soğuk deniz, havuz veya duşlara girilmemelidir.

8. Göğüs ağrısı, çarpıntı, nefes darlığı, baygınlık hissi gibi şikâyetler olduğunda en yakın sağlık kurumuna başvurulmalıdır.

9. Düzenli sağlık kontrolleri aksatılmamalıdır.

Yorumlar (0)
25
açık
Namaz Vakti 19 Eylül 2021
İmsak 04:33
Güneş 05:59
Öğle 12:20
İkindi 15:47
Akşam 18:32
Yatsı 19:52