Siyaseti değil modern Yomra’yı düşlüyoruz

Belediye Başkanı Mustafa Bıyık, 500 günde yaptıklarını anlattı ve bu mesajı verdi: "Siyaseti değil modern Yomra’yı düşlüyoruz"

Başkan Bıyık, “Bizim bir hayalimiz var. Yomra’mızı, Karadeniz’in en modern, en gelişmiş, sakinlerinin en mutlu olduğu ilçesi yapmak istiyoruz. Tüm çalışmalarımızı bu amaçla gerçekleştiriyor, bu gaye ile uzun vadeli planlamalara imza atıyoruz” diye konuştu.

Altyapı çalışmalarından peyzaj düzenlemelerine kadar atılan her adım ve icraatta amacına bir adım daha yaklaştığını hissettiğinin altını çizen Mustafa Bıyık, “17 ayda modern Yomra yolunda birçok çalışmaya imza attık. Siyaseti değil modern Yomra’yı düşlüyoruz” dedi.

İYİ Parti’den Yomra Belediye Başkanı seçilen Mustafa Bıyık, 500 günlük icraatlarını anlattı. Başkan Bıyık, “Siyaseti değil modern Yomra’yı düşlüyoruz” mesajı verdi. “İşimiz zor, yolumuz uzun, önümüzde engeller var, ancak biliyoruz ki kader, gayrete âşıktır. Çalışınca, gayret edince, çaba gösterince, el ele verince çok şeyleri başarabiliyoruz. 17 ayda modern Yomra yolunda birçok çalışmaya imza attık. Elbette yapmamız gereken daha çok iş var. Önümüzdeki yıllar, Yomra’mız için büyük projelerin başladığı dönemler olacaktır. Bu amaçla gerek kaynak oluşturma, gerekse proje hazırlama çalışmalarımızı sessizce ama azimle sürdürüyoruz. Biz siyaset yapmak için değil, halkımıza hizmet etmek için görev yapıyoruz. Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Murat Zorluoğlu başta olmak üzere Yomra’mızdaki sorumluluklarını yerine getirmek çabasında olan herkese teşekkür ediyorum” derken, 500 günde yaptıklarını ise şöyle sıraladı:

MODERN ÇÖP SİSTEMİ

“Yomra merkez mahallelerindeki ilkel çöp toplama sistemini, modern hale getirdik. Bu kapsamda ilçe merkezimizde ciddi miktarda yatırım yaparak 50 noktada çöp konteynırlarını yer altına aldık. Bununla da yetinmeyerek 40 noktaya modern yer üstü çöp konteynırlarını konuşlandırdık. 90 noktada, ilkel çöp konteynırlarını kaldırarak modern sisteme geçiş yapmış olduk. Çöp sisteminin modernize edilmesi çalışmalarımıza önümüzdeki süreçte de devam edeceğiz. Yakın zamanda, merkez mahallelerimizi modern görüntüye sahip, mini çöp kutuları ile donatacağız”

ARAÇ PARKI GÜÇLENİYOR

“Yomra Belediyesinin araç parkını, halkımıza en güzel hizmeti verebilmek için güçlendiriyoruz. Bu kapsamda 31 Mart seçimlerinden sonra gerek öz kaynaklarımızın verimli şekilde değerlendirilmesi, gerekse hibe yoluyla belediyemiz bünyesine 1 adet arasöz, 1 adet kamyonet, 1 adet 5 tonluk kamyon, 1 adet 15 tonluk kamyon, 1 adet çöp taksi, 1 adet çöp toplama kamyonu ve 1 adet asfalt tamir (yama) aracı kazandırdık. Saha çalışmalarında ihtiyaç duyduğumuz iş makinelerinin belediyemiz bünyesine kazandırılması için çalışmalarımıza devam ediyoruz.”

YENİ YAŞAM ALANLARI

“Yomra’mızın en önemli sorunlarından olan yeşil alan, park ve bahçe eksikliklerinin giderilmesi için 31 Mart seçimlerinin hemen akabinde çalışmalarımıza başladık. Kaşüstü ve Maden mahallelerimizde ilçemize 2 adet yeni park ve dinlenme alanı kazandırdık. Sancak Mahallemizin Dursun Şahin Caddesi’nde, kullanılmaz durumda bulunan çocuk parkı ile Kaşüstü Mahallemizde Ulu Cami avlusunda bulunan çocuk parkını, çocuk parkı ve dinlenme alanı olarak tümüyle yeniledik. Böylece Yomra’mıza tamamen yeni 4 adet park kazandırmış olduk. Sancak Mahallemizdeki sahil parkında bulunan çocuk parkını yenilemek içinde inşa çalışmalarımıza başladık. Kaşüstü Mahallesi Gültepe Sokak, Sancak Mahallesi Dilaveroğlu Sokak ve Namık Kemal Mahallesi’nde kısa süre içinde 3 yeni çocuk parkının yapımına başlamak için plan ve proje çalışmalarımızı tamamladık. Ayrıca yakın zamanda tüm parklarımızı aydınlatma ve kamera sistemleri ile donatacağız.”

YÜRÜYÜŞ VE BİSİKLET YOLU

“Yomra’mıza yürüyüş ve bisiklet yolu kazandırmak için planlama çalışmalarımızı gerçekleştirerek yapım çalışmalarımıza başladık. Üç etap halinde kazandıracağımız 1700 metrelik yürüyüş ve bisiklet yolunun ilk etabını ‘Liman ve eski Jandarma Çevirme Noktası’ arasında inşa ediyoruz. Dolgu çalışmalarını tamamladığımız ilk etabın inşasının peyzaj çalışmaları ile birlikte tamamlanmasının ardından, ikinci etabın yapımına başlayacağız. Yürüyüş ve bisiklet yolu; aydınlatması, deniz seyir, spor ve yeşil alanları ile Yomra’mıza önemli şekilde renk katacak, ciddi bir sosyal alan olacaktır.”

DOĞALGAZA KAVUŞUYORUZ

“İlk işlerimizden biri, doğalgaz çalışmalarını başlatmak oldu. Doğalgaz ilçemize, şehrin batısından geleceğinden, şebeke hattı döşeme çalışmalarımıza Kaşüstü Mahallesi’nden başlandı. Gazı, Pelitli’den ilçemize getirecek ana boru hattı inşa çalışmalarına da ayrıca devam ediliyor. Son 1 km’lik kısmı kalan ana boru hattı inşasının tamamlanmasının ardından Kaşüstü’de test çalışmaları yapılacak ve konutlara tesisat yapma izni verilecektir. Ayrıca, Kaşüstü Hastane Bölgesi ve Sancak Mahallesi Trabzon Caddesi (ana cadde) doğalgaz şebeke hattı inşa çalışmaları, doğalgaz firmasının yatırım programında bulunmaktadır. Koronavirüs salgını nedeniyle bu çalışmalara henüz başlanmamış olup, gelişmeler belediyemizce yakından takip edilmektedir.”

ELEKTRİK KABLOSU KİRLİLİĞİ

“Yomra’mızda önemli şekilde görsel kirlilik oluşturan, sık sık arıza konusu olan ve güvenlik sorunu oluşturan enerji dağıtım hatlarının (elektrik kabloları) yer altına alınması için çalışmalarımıza Çoruh Aksa Elektrik ile başladık. Kaşüstü ve Sancak mahallerimizde Trabzon Caddesi (ana cadde) ve Sancak Mahallesi’nde Hükümet Caddesi (alt cadde) ve Oymalı Caddesi ile Kaşüstü Mahallesi Vali Recep Yazıcıoğlu Caddesindeki tüm hatları yer altına alıyoruz. Çalışmalarımız kapsamında elektrik kabloları tümüyle yer altına alınarak görsel kirlilik ortadan kaldırılacağı gibi 200 yeni aydınlatma direği ile caddelerimiz nitelikli şekilde aydınlatılacaktır. Elektrik nakil hatlarının yer altına alınması çalışmalarının tamamlanmasının ardından, çalışmalar nedeniyle bozulan kaldırımlar onarılacaktır.”

ANA CADDE-ALT CADDE

“Yıllarca Karayolları uhdesinde bulunan Yomra iç yolu (Ana Cadde), Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisi kararı ile Trabzon Büyükşehir Belediyesi uhdesine alındı. Bu caddede TRAPARK uygulaması ve peyzaj düzenlemeleri Büyükşehir Belediyesi ile çalışılacaktır. Sancak Mahallesi’nde bulunan ve Alt Cadde olarak bilinen Hükümet Caddesi’ni yenilemek için peyzaj projesini hazırladık. Hükümet Caddesi’nde trafik, tek yönlü hale getirilecek, hazırladığımız peyzaj projesi uygulanacaktır. Proje kapsamında kaldırımları genişleterek sosyal bir cadde oluşturacağız.”

DEĞİRMENLER ÇALIŞACAK!

“Mahallelerimizde bulunan çoğu atıl durumdaki su değirmenlerini aslına uygun olarak yeniden çalışır vaziyete getiriyoruz. Böylece bölgemiz ekonomisinde önemli bir yeri olan tarıma katkı sunduğumuz gibi mahallelerimizin ekonomik ve tarihi canlılık kazanmasını amaçlıyoruz. Bu kapsamda Özdil, Tepeköy, Kıratlı, Ocak ve Çamlıyurt değirmenlerindeki çalışmalarımız tamamlanma aşamasına gelmiştir. Sırası ile diğer mahallelerimizdeki değirmenlerde aynı işleme tabi tutulacaktır. Belediyemiz uhdesinde bulunan değirmenler, halkımıza tamamen ücretsiz olarak hizmet verecektir.”

ÇÖPLÜK YERİNE PİKNİK ALANI

“Önceki yıllarda hafriyat ve atık döküm alanı olarak kullanılan Yomra Limanı’nın hemen kenarındaki araziyi piknik ve mesire alanı olarak düzenliyoruz. Bu amaçla tahkimat inşaatını ve alanın revize edilmesi çalışmalarını tamamladık. Bölgede ilgili kurumlarca yapılacak bazı çalışmaların tamamlanmasının ardından belediyemiz tarafından alanın ağaçlandırılması ve piknik alanı olarak düzenlenmesi gerçekleştirilecektir. Böylece Yomra’mız deniz kenarında mesire yerine kavuşacak, halkımızın denizle bağlantısı tesis edilecektir.”

YOMRA ELMASINA COĞRAFİ İŞARET

“Yomra elması coğrafi işaretini almak için Türk Patent ve Marka Kurumu’na başvurumuzu gerçekleştirdik. Vakfıkebir ekmeği, Akçaabat köftesi, Tonya tereyağı gibi ürünlerin coğrafi işareti bulunurken ilçemize ismini veren Yomra elmasının coğrafi işareti bulunmaması eksikliğini ortadan kaldırıyoruz. Yomra elması ile ilgili bu işlemlerin tamamlanmasının ardından Yomra’mızdaki diğer yöresel ve geleneksel ürünlerin coğrafi işaretlerini almak için gerekli girişimleri gerçekleştireceğiz.”

AĞAÇ FİDANLIĞI OLUŞTURDUK

“Yomra’mızda gerçekleştireceğimiz ağaçlandırma ve yeşillendirme çalışmalarını en verimli şekilde, uygun maliyetle icra edebilmek için belediyemiz bünyesinde ağaç fidanlığı oluşturduk. Fidanlığımızda stokladığımız tüm ağaç fidanlarını, Yomra’mızdaki peyzaj çalışmalarımızda kullanacağız. Yapacağımız çalışmalar için 1000 adet fidanı tedarik ederek stoklamış bulunuyoruz.”

WC-MESCİT-OTOBÜS DURAĞI

“Kırsal mahallelerimizden ilçe merkezimize gelen insanlarımızın ve sanayi bölgesindeki esnaflarımızın yıllardır talep ettikleri wc, mescit ve otobüs durağı inşaatını başlatarak kısa sürede tamamladık. Oymalı yolu üzerinde inşa ettiğimiz wc, mescit ve otobüs durağı halkımıza en nitelikli şekilde hizmet veriyor. Proje kapsamında ayrıca bebek emzirme odası oluşturuldu. Böylece yol üstünde otobüs bekleyen annelerimiz, çocuklarının bakımlarını rahatlıkla yapabiliyorlar.”

DÜĞÜN VE KONFERANS SALONU

“Halkımızın hizmetine cevap veremez durumdaki düğün salonunu yıktık. Modern bir düğün salonu yapılması için proje çalışmalarımızı tamamlayarak yapım ihalesini gerçekleştirdik. Yeterli rekabet ortamının oluşmaması ve beklenilen fiyat kırımının gerçekleşmemesi nedeniyle ilk ihaleyi iptal etmiştik. Yasal ihale sürecinin tamamlanmasının ardından inşa çalışmalarına başlanılacaktır. Yeni proje, düğün salonu, konferans salonu, küçük organizasyonlar için nikâh ve kına/nişan salonu ve otoparktan oluşmaktadır.”

YENİ PAZAR YERİ

“Kaşüstü’ne yeni pazar yeri kazandırmak için inşa çalışmalarımıza başladık. Vadi bölgesinde hazırlamakta olduğumuz yeni pazar Kaşüstü Mahallemizde pazartesi günleri kurulan halk pazarı, sokak üzerine kurulduğundan mahallede yaşamı olumsuz etkilemektedir. Yeri hizmete girdiğinde Pazar esnaflarımız rahatlıkla ticaretlerini yapabilecek, mahalle sakinlerimiz rahat bir ortamda pazar alışverişi gerçekleşti. Yeni pazar yeri hazırlama çalışmalarına devam ediyoruz. Ayrıca mahalle merkezi görüntü ve gürültü kirliliğinden kurtulacaktır. Yeni pazar yeri kısa süre içinde hizmete girecektir.”

SOSYETE PAZARI AÇILDI

“Kaşüstü Mahallesi Ulu Cami avlusunun alt kısmında belediyemize kazandırdığımız yeni dükkânların, halkımızın taleplerine en güzel yanıt verecek şekilde halkın hizmetine sunulmasını sağlayacağız. Bu alanda ilk olarak Kadınla Başlar Derneği tarafından her Çarşamba günü sosyete pazarı kurulmasına başlandı. Kadınlarımızın, evlerinde ürettikleri ürünleri satabildikleri pazar, yeni pazar yerimizin hizmete girmesiyle birlikte yeni yerinde faaliyet gösterecektir.”

ARMUTLUK MESİRE ALANI

“Demirciler Mahallesi sınırları içinde bulunan Armutluk Mevkii’nde sadece ilçemiz insanına değil, tüm bölgeye hizmet verebilecek mesire alanı oluşturacak. Bölgeye kazandıracağımız 15 adet kamelya, mangal yeri, mescit ve wc ile halen mesire yeri olarak kullanılan bu alanı, cazibe noktası haline dönüştüreceğiz. Armutluk Mevkii’nde yapacağız çalışmalarımız için gerekli ekipman temini İstanbul Büyükşehir Belediyesinden gerçekleştirdik.”

KÖPRÜLER RESTORE EDİLİYOR

“Yomra’mızda bulunan tarihi köprülerin restorasyonu için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığını ziyaret ederek talepte bulunduk. Bakanlık tarafından tarihi köprü Namık Kemal Mahallesi 2. Oymalı Caddesi’nde Karayolları tarafından kaldırım yapımına başlandı. Kaldırım bulunmaması nedeniyle vatandaşlarımızın yürümekte zorlandığı caddedeki kaldırım çalışmaları kısa sürede tamamlanacak.”

RİSKLİ ALANLARA GÜVENLİK

“Yomra’mızda 18-20 Haziran 2019 tarihlerinde sel ve heyelan afeti, 2019 yılı Aralık ayında yangın afeti ve son olarak 8 Temmuz 2020’de yine sel ve heyelan afeti yaşandı. 2019 yılının Haziran ayında yaşanan sel ve heyelan afeti başta Demirciler olmak üzere birçok mahallemizi etkiledi, Yomra/Kıratlı/Özdil/Oymalı Yolu ciddi şekilde hasar gördü. Ayrıca Demircilerden ilçe merkezimize içme suyu taşıyan TİSKİ Genel Müdürlüğüne ait ana isale hattı tahribata uğradı. Bu nedenle Yomra’da su sorunu baş gösterdi. Bir süre kesilen sularımız sonrasında yine bir süre bulanık aktı. Bu noktada gerekli çalışmalar TİSKİ Genel Müdürlüğünce icra edilerek bu sorun ortadan kaldırıldı. İlgili kurumlarla birlikte gerçekleştirdiğimiz heyelan kaldırma çalışmalarının ardından, Karayolları, DSİ, Trabzon Büyükşehir Belediyesi ve Yomra Belediyesi ekiplerimizce gerekli çalışmalar yapılarak yaralar sarıldı. 8 Temmuz 2020 tarihinde meydana gelen sel ve heyelan afeti, birçok ilçemizde hasara neden oldu. Heyelan kaldırma çalışmalarımızın tamamlanmasının ardından Özdil, Kıratlı, Ocak, Gülyurdu, Taşdelen, İkisu, Yenice ve Kömürcü mahallelerimizde 30 ayrı noktada istinat duvarı ve 10 ayrı menfez yapım çalışmalarımıza başladık. 2 ay içinde tamamlayacağımız bu çalışmalarımızla heyelanın izlerini ortadan kaldırdığımız gibi riskli alanları güvene almış olacağız.”

İTFAİYEYE KAVUŞACAĞIZ

“Göreve başlamamızın ardından Yomra’daki itfaiye eksikliğinin giderilmesi için, yasa gereği itfaiye hizmeti ile yükümlü olan Trabzon Büyükşehir Belediyesine, itfaiye merkezi olarak kullanması için Kaşüstü’ndeki ek belediye hizmet binamızın alt katını tahsis ettik. Bu alanı İtfaiye merkezi olarak donatan Büyükşehir Belediyesi, kısa süre sonra İtfaiyeyiilçemize konuşlandırmış olacak.”

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.