Soylu’nun açıklaması!

Dün sabah erken saatlerde önce Soylu’nun danışmanı Ali Faik Hacıoğlu aradı. Ardından Süleyman Soylu…
Kuzey Ekspres’in dünkü sayısında İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun Beşirli sahilinde eşi ile birlikte yaptığı sabah yürüyüşündü, spor müdürümüz Hamza Mısır ile ayaküstü yaptığı sohbet yer almıştı.

soylunun-001.jpg
Soylu, haberin son bölümlerinde yer alan Kanuni Yolu ile ilgili söylemlerinin farklı yorumlandığını, kendisinin Kanuni Yolunun neden yapıldığını merak ediyorum, diye bir cümle kullanmadığını belirtti ve ‘Kanuni yolu, batıda Mersin’e doğu da Arsin’e kadar uzatılmalı. Akçaabat Mersin’den bu yola giren Arsin’den çıkacak. Deniz dolgusu 60 yıl öncesine gider. Bugün gelinen noktada büyükşehir belediyemiz orada güzel bir proje hazırladığıdır. İnşallah bu proje kısa sürede tamamlanır. Ayrıca, Trabzonspor’a gönül verenler çok sabırsız. Sabretmeli, şeklinde bir ifade kullandım’ dedi.
Bakan Soylu, Trabzon’da trafik sorununa ilişkin, ‘Kentimizin trafiği öncelikli ve orta vadeli hazırladığımız projelerin tamamlanmasıyla rahatlayacak’ derken şunları ekledi:
‘Kanuni Bulvarı ve Kaşüstü kavşağı gibi çözüm olacak noktalarımız var. Kentimiz çok hızlı büyüyor ve trafik sıkışıklığı paralelinde artıyor. Buna karşılık çözümlerimiz sürüyor. Güzel şeyler olacak. Ayrıca Büyükşehir Belediyesi’nin Gülcemal Projesi çok önemli. Bitirildiğinde kente değer katacak düzenlemelerle Trabzon’un marka değerini ciddi şekilde yukarılara çekecektir’.
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun hassasiyetine teşekkür ederiz.

Trabzonluların yüzde 80’i bu önerilere imza atar!

trabzonlularin-yüzde.jpg

Dün öğle saatlerinde İskenderpaşa Camisinin avlusunda idik. Avlu kalabalık. İki tanıdık arkadaşın, dostun cenaze töreni… Biri, emekli öğretmen Sami Sarı, diğeri yıllar öncesinden tanıdığımız Trabzonspor’un eski yöneticilerinden Hüseyin Yaroğlu…
Cami avlusunda önce Ankara’dan gelen Sedat Gedik ile karşılaştık. Ardından Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Gümrükçüoğlu ile… Ardından TS eski başkanlarından Mustafa Günaydın ile selamlaştık. O sırada TTSO meclis üyesi, Trabzon’un en eski ayakkabıcılarından İbrahim Nalbant kolumuza girdi.
Nalbant’ın ilk sözü, ‘Trabzon trafiğinin çözümü için madde madde sıraladığınız önerilerinizin hepsine yalnız ben değil Trabzon’un yüzde 80’i olumlu buldu ve destekledi. Bu konuda lütfen ısrarcı ol. Önerilerinizi tekrar yazın. Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan beyle görüşebilsem, önerilerinizin dikkate alınmasını isteyecektim’ dedi.
İbrahim Nalbant’ın tekrar yazmamızı istediği, Trabzon trafiğinin çözümü önerilerimiz umumi istek üzerine tekrar köşemize alıyoruz. İşte önerilerimiz;
1-Maraş caddesine gelmeden önce, Gazipaşa caddesinde trafik kesinlikle sahilden meydana çıkarılmalıdır. Doğudan ve batıdan gelen araçlar şehre bu yoldan girmelidir. Doğudan gelen minibüsler bu güzergahı kullanacak.
2- Gazipaşa, çıkışından sonra doğuya gidecek araçlar, Sıramağazalar ve üstteki tek şeritten İskele caddesine, Suluhan’dan Maraş caddesine ve TGC önünden Boztepe’ye ve Tanjant’a çıkacak…
3- Maraş Caddesi, doğudan batıya tek şerit olacak. Bu cadde dolmuş trafiğine kapatılacak. Tek şeritten Suluhan ve karşı taraftaki otoparka giriş, Ziraat Bankası yanından aradaki otoparka giriş… Maraş caddesindeki kaldırımlar, ikişer üçer metre daha genişletilmelidir.
4- Cumhuriyet caddesi iki şeritli olmalı… Çıkış ve iniş… Maraş Caddesi ve Uzunsokak’tan gelen araçlar Maraş caddesine girmeden Cumhuriyet caddesinden sahile inmeli. Uzunsokak ve Cumhuriyet caddesinden gelen dolmuşlar, o bölgede yolcu indirdikten sonra postane yönüne gidecek. O çevrede kesinlikle beklemeli durak olmayacak.
5- Bu gün çoğu kentte, dolmuşlar için depolama ve kalkış merkezleri vardır. Trabzon’da da bu iş için en uygun yer mevcut kadınlar pazarının karşısında bugün otopark olarak kullanılan alandır. Büyükşehir Belediyesi oradaki toprak hafriyatı kaldırarak dere seviyesinden bir metre kadar yükseklikte altı kapalı üstü açık, minibüsler için depolama ve kalkış yeri yapabilir. Burası şehrin merkezi konumundadır. Meydandan insanlar üç beş yüz metre yürüyerek bu merkeze gidebilir.
6- Şehir içi ve ilçeler arası yolcu taşımacılığı yapan araçlar, 25-30 kişilik olmalıdır. 10’ar kişilik iki minibüs 25 kişilik tek minibüse dönüştürülmelidir. Duraklardan kalkışlar kesinlikte 15 veya 20 dakikada bir olmalıdır. Yani perondan saatli kalkış…
7- Trabzon Sahil yoluna kesinlikle alternatif ikinci bir yol yapılmalı. Bu yolda Beşikdüzü-Of arasında 7 km.si kavşak-köprü ve ilçelere bağlantı olmak üzere, 70 km.si tünel geçişli, Trabzon Güney Ekspres Karayolu olmalıdır. KTÜ Ulaştırma Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Atakan Aksoy, bu yolun ön projesini hazırladı.
8-Raylı sistem trafik sorununun çözümünü daha karmaşık hale getirir ve gereksizdir.

Cep Herkülü’nün rakibi aslen Trabzonlu!

cep-herkülünün.jpg

Önceki gün vefat eden ve dün İstanbul Fatih Camiinde kılınan cenaze namazı sonrasında defnedilen Dünyanın gelmiş geçmiş en büyük haltercisi  ‘cep herkülü’ ünvanlı Naim Süleymanoğlu’nun en büyük rakibi Yunanlı halterci Valerios Leonidis, büyük dedesinin Trabzonlu olduğunu açıkladı. Dedelerinin 1920’li yıllarda Trabzon’dan Yunanistan’a göç ettiğini söyleyen Valerios, ‘Trabzon’u çok merak ediyorum. Bir gün mutlaka dedelerimin yaşadığı yerlere gedeceğim’ dedi.
Naim Süleymanoğlu’nun cenaze törenine katılmak için dün Yunanistan’dan İstanbul’a gelen Valerios, ‘Naim benim yakın dostumdu, arkadaşımdı’ dedi.

Köşk yaptırıyor!

köşk.jpeg

Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası genel sekreteri Hakan Gürhan, Ortahisar’ın Geçit köyündeki arazisinde yıllar sonra yakın arkadaşlarının deyimi ile köşk yaptırıyor. Gürhan’ın köyünde yaptırdığı köşkün projesini ünlü mimarlardan Sezgin Atasoy çizdi, yapımını ise bir başka ünlü mühendis ve müteahhit Hasan Cömert üstlendi. Hakan Gürhan, ‘köyde köşk yaptırıyor’ şeklindeki söylemlerin doğru olmadığını belirterek, ‘İki üç odalı bir köy evi yaptırıyorum. Arkadaşlar köşk yaptırıyor diye muziplik yapıyorlar’ dedi.
Gürhan, hafta sonu köşkün mimar ve mühendislerine Mağmat boğazında mangal partisi verdi. Hakan Gürhan, TTSO’dan emekli olduktan sonra köyünde yaptırdığı köşkte inzivaya çekilecek.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar