Başkan Zorluoğlu: Turizmi etkileyecek olumsuzluk yok

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, şehir merkezindeki yapılaşmalardan dolayı turizmi etkileyen bir şey olmayacağını açıkladı.

Trabzon Haber 28.04.2022, 11:13 28.04.2022, 11:39

Trabzon'da turizm sezonu başlıyor. Şehir merkezindeki yapılaşma, inşaat çalışmaları yoğun bir şekilde devam ediyor. Trabzon esnafı bu çalışmaların turizm sezonuna etkilerini merak ediyor.

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu konuya ilişkin açıklamalarda bulundu.

Bölgede yapılan çalışmalara değinen Zorluooğlu, "Doğudan batıya doğru geliyorum. Otogar çatı sistemine geçti. Önümüzdeki yıl bu vakitler hizmete açmış olacağız. Aynı zamanda o bölgedeki küçük sanayi siteleri ile ilgili imar düzenlemesini yaptık, yeni alanı imar planına işledik. TOKİ başkanımızla da hafta sonu görüştük. Orada da kamulaştırma işlemine başlayacağız. Yani yeni sanayi alanı kamulaştırıldı. Projesini yapıp küçük sanayi sitelerinin tamamını oraya taşıma çalışmamızda belli bir ivme yakaladık. Çömlekçi’ye geldiğimizde orada arka tarafta Karayolları Genel Müdürlüğünün çalışması var. Güneyden Maçka’dan gelen yolu viyadük ile sahile bağlayıp sahilden iki istikamette de yön veriyor. Dolayısıyla değirmenlere kavşağındaki trafik tarihe karışıyor. Değirmendere’den bin bir evlere doğru Kanuni Bulvarı’na yeni yol yapılıyor. Bunlar bu şehre trafik anlamında ilaç gibi gelecek çözümler." ifadelerini kullandı.

700 ARAÇLIK BİR OTOPARK DÜŞÜNÜYORUZ

Meydan bölgesinde yapılan çalışmalarına değinen Zorluoğlu, "İskenderpaşa’da yaptığımız otopark oda kendi içinde devam ediyor. Onu da aşağıya Çömlekçi koduna kadar indirdik. Yani artık Çömlekçi ikinci etapla birlikte oranın yolu da var ve hiç yukarıya çıkmadan Çömlekçi’den gelip otoparkımıza insanlar girebilecekleri ve yaya olarak meydan bölgesine asansörle çıkıp oradan alışverişlerini yapıp geri dönecekler. Bu da çok büyük bir proje! Bunlar belediyenin işeri, küçük kişiler değil. Burada yaklaşık 700 araçlık bir otopark dönüşüyoruz. Modern üstünde seyir terası ve bir kafe olacak şekilde yepyeni bir alan olarak Trabzon’a hizmet edecek." dedi.

TURİZMİ ETKİLEYECEK OLUMSUZLUK YOK

Çalışmaların turizme etkilerini değerlendiren Zorluoğlu, "Meydan bölgesinde zaten epey bir çalışma yaptık. Yani Gazipaşa Caddesi, Cumhuriyet Caddesi, Uzun Sokak, Uzun Sokak’ın devamı Kunduracılar Caddesi bağlantıları Kadınlar Pazarı'na doğru yollar. Ondan sonra Taksim yokuşu şimdi Hamamizade’nin önünde çalışıyoruz, orayı da toparladık. Şimdi Maraş Caddesini kapattık, o devam ediyor. Maraş Caddesi turizm sezonuna hazır, en geç 15 Haziran’da burayı açmış olacağız. Turizmi olumsuz etkileyecek bir şey yok. Tam aksine son derece güzel yapıldı. Biz orada sadece yılsonuna doğru Maraş Caddesi ve Uzun Sokak'taki cephe saat taşımalarını yapmak istiyoruz. İşte Ganita, Faroz hızlı bir şekilde devam ediyor. Bir sorun yok. Yılsonunda tamamlanıyor. Hemen karşıdaki caminin inşaatı devam ediyor. Caminin etrafındaki alan da çok hızlı bir şekilde devam ediyoruz. Gasilhane tamamlandı. O ayrı. Orada bir taraftan Avrasya pazarı yükseliyor." ifadelerini kullandı.