Gönlümüz de kapımız da herkese açık

Yönetim anlayışından bahseden Arsin Belediye Başkanı Muhammet Sait Gürsoy, “Göreve geldiğimizde insanlara şöyle bir söz verdik: adalet ve hakkaniyetten ayrılmadan, imkânlarımız ölçüsünde, gönlümüz de kapımız da herkese açık olacak. Bizim derdimiz kanunları insanlara bir duvar olarak örmek değil. Ama devletin de hakkını hukukunu koruyarak imkânlar ölçüsünde hizmet etmeye çalışıyoruz” dedi.

Trabzon Haber 28.01.2022, 11:16 28.01.2022, 11:18

Belediye başkanlarıyla yaptığımız röportaj dizisinin konuğu bu hafta il merkezine 20 kilometre uzaklıkta yer alan şirin Arsin ilçesinin Belediye Başkanı Muhammet Sait Gürsoy oldu.

1959’da ilçe olan Arsin, bölgenin en büyük sanayi sitesi özelliğini taşıyan Arsin Organize Sanayi Sitesi ile ön plana çıkıyor. Arsin ve bölge için çok önemli bir yatırım olan, “Yatırım Adası’nın” bitmek üzere olduğunu belirten başkan Gürsoy, yaptığı çalışmaları anlattı.

Arsin Belediye Başkanı seçildiğiniz günden bugüne gerçekleştirdiğiniz çalışmalardan bahseder misiniz?

Öncelikle yönetim anlayışımızdan bahsetmek istiyorum. Biz göreve geldiğimizde insanlara şöyle bir söz verdik, adalet ve hakkaniyetten ayrılmadan, imkânlarımız ölçüsünde, gönlümüz de kapımız da herkese açık olacak. Bizim derdimiz kanunları insanlara bir duvar olarak örmek değil. Ama devletinde hakkını hukukunu koruyarak imkânlar ölçüsünde hizmet etmeye çalışıyoruz. 36 mahallemin her birini en az altı defa ziyaret ettim. Mahalle muhtarlarımızla, köy temsilcilerimizle bunları gerçekleştirdik. Zaman zaman yerinde hizmet yaptık, zaman zaman yaptıklarımızı gidip gördük. Hizmet anlamında baktığım zaman, biz geldiğimizde bir pazar yeri problemimiz vardı ciddi bir problemdi. Semt pazarı cadde üzerinde kuruluyordu, bu pazar yerini yine vatandaştan yer kiralayarak alt zeminde parke döşeyerek, sokak ortasındaki olan pazar yerini güzel bir yere çektik, çamurdan kurtardık. Çarşamba günleri pazarımız kuruluyor, diğer günlerde buralar otopark olarak hizmet ediyor. Aynı zamanda caddemizde ciddi anlamda otopark sorunları vardı. Böyle bir-iki araziyi daha vatandaştan kiralayarak, ücretsiz olarak halkımıza otopark hizmeti sunduk. Şehit Halil Albayrak Cadde’miz var, buraya da park yasağı getirdik. Şimdi Orta Cadde’miz var, orada da inşallah bunu sağlayacağız. Diğer önemli hizmetlerimizden bir tanesi de Orta Cadde dediğimiz ana caddemizin altyapı problemleri vardı. Allah nasip etti, buraya girdik, yağmur suyu, içme suyu ve fiber optik altyapıyı tamamen elden geçirdik. Telekomünikasyon internet gibi her şeyi bitirdik. Aynı şekilde üst yapıyı da yaptık.  Dekoratif LED aydınlatmalarımızı çarşımız modern bir hale getirdik. Araç parkımızı büyük bir oranda yeniledik.  Biz geldikten sonra araç parkımıza iki tane CVS, bir tane ekskavatör, 1 tane kamyon, 1 tane çöp kamyonu, 2 tane binek araç, 1 tane pikap, yeni silindir ekledik. Yani eskiyen ve ihtiyacı olan bütün araç yapımızı tamamıyla çok şükür yeniledik. Seçim vaatlerimizden biri olan ilçemizde doğalgazın gelmesiydi. Şu an bütün mahallelerimizde yaklaşık 3000 aboneye ulaştık. En son Yeşilyalı’yı da gaza kavuşturduk. Birkaç tane sorunlu bir yerimiz var, onları da inşallah en kısa zamanda çözeceğiz.  En büyük sıkıntılarımızdan bir tanesi de içme suyu projemizdi, Arsin-Santa içme suyu uzun yıllar problem olmuş, kangren olmuş. Alan müteahhit bir türlü çözüme kavuşturamamış. Çok sıkıntılı bir süreç yaşadık. Ama yeniden ihale edildi, bunu da bir hal çaresine koyduk.

“YATIRIM ADASI’NI BÖLGEMİZE KAZANDIRACAĞIZ”

Önem verdiğimiz konulardan biri de Yatırım Adası. Yatırım Adası etüt proje ihalesi yapıldı yaklaşık 2 yıldan beri devam ediyor. Şubat ayında müteahhit teslim edecek, ondan sonrası da yatırım aşamasına geliyor. Sayın Cumhurbaşkanımızın da bu konuda yatırım alınması konusunda direktiflerini bekliyoruz. Şuna inanıyoruz, Cumhurbaşkanımız bu konuya çok titizlikle dikkat ediyor. Büyük projeleri takip ediyor, inşallah bunu da en iyi bir şekilde sonuçlandıracağımıza inanıyoruz.  İnşallah güzel bir Yatırım Adası’nı bölgemize kavuşturacağız. 2019-2020 yılında ciddi bir asfaltlama hamlesi yaptık. 2021’de maalesef biraz geri kaldık. Vermiş olduğum sözlerden biri de muhtarlarımızla ilgiliydi.  Muhtarlar derneğinin bina sorunu vardı, belediyenin altında çok güzel bir ofis yaptık, muhtarlarımızı bir araya topladık. Arsin’imizin turizm master planını çalıştık ve bitirdik. Şu anda Trabzon'da turizm master planı yapan tek ilçe biziz. Yanbolu- Santa vadimiz var. Burayla ilgili turizm anlamında, neyin nerede yapılacağını bir planını yaptık, hazırladık. Şimdi uygulama planlarına geçeceğiz. İlçemizde bir engelliler meclisi kurduk. Buradaki problemleri, yaşananları engellilerin gözüyle, engelinin yaşantılarıyla problemleri nelerdir, bunları onların gözüyle görmeye çalıştık. Onlar da bize yaşadıkları eksiklikleri ihtiyaçları ne problemleri varsa bize iletiyorlar. Sosyal belediyecilik anlamında da güzel işler yaptığımıza inanıyorum. Bunlardan bir tanesi bir tiyatro getirdik. Çanakkale şehitleri ve Çanakkale ile ilgiliydi. Çok yoğun bir ilgi oldu. Sonrasında arabada sinema izleme etkinliği yaptık. Çocukluğumuzda filmlerde seyredip heves ettiğimiz bir uygulamayı Arsin Sahil Parkı’mızda yaptık. Arsin-Santa arasında bisiklet şenliği yaptık. Arsin'den 6 kilometre halk koşusu ve 60 kilometrede profesyonel dağ bisikletçilerin parkuru oldu. Ödüllü bir etkinlik yaptık. Türkiye'nin 10-15 vilayetinden katılımlar oldu. İnşallah bu sene onu konaklamalı yapacağız. Santa Yayla’da çadır kentte konaklatıp, 2. turunu devam ettireceğiz.

“DENİZLE BULUŞALIM İSTEDİK”

Arsin’imizde şehit mezarlarının tamamını onardık. Ayrıca solan şehit tabelalarımızı da yeniledik. Özellikle üst geçitlerde olanlar solmuştu. Bu anlamda şehitlerimize ciddi anlamda saygımızı gösterdik. Hükümet konağımız yıkılmıştı, yapılacaktı. Çok şükür bunu da bitirdik ve açıldı. Ciddi bir hizmetti ve ihtiyaçtı. İlçemizin plaj eksikliği vardı. Güzel bir aile plajı yaptık. Duşu, soyunma kabini, kumsalı içerisinde marketiyle güzel bir alan oluşturduk. Giriş tamamen ücretsiz. Sadece oradan alınan hizmetler ücretli, bunlarda piyasa fiyatlarıyla aynı. Kâr amacı gütmeyen, tamamen belediyemiz ve personelleri tarafından işletilen bir hizmet oldu. Denizle buluşalım istedik. Arsin Gocaba Deresi dediğimiz, Arsin’in içinden geçen bir deremiz var. Etrafı dikenlik ve kafulluktu. Buranın çevre düzenlemesini ve aydınlatmasını yaptık. Şu anda Devlet Su İşleri tarafından da ihalesi yapıldı. İçerisinde çevre düzenlemesi yapıyoruz. Sokak hayvanlarının bakımı ile ilgili bir klinik kurduk. Burada yaralı olan sokak hayvanlarını tedavi ediyoruz. Ayrıca hayvanların kısırlaştırmalarını ve bakımlarını da yapıyoruz. Bizim en büyük sorunlarımızdan bir tanesi de ciddi anlamda sokak hayvanları. Biz bunları toplasak bir dert, toplamasak bir dert. Kanun yerinde olması gerekiyor diyor. Ancak sokakta oldukları zaman öğrencilere, çocuklara, biraz da büyüklere sıkıntılar verebiliyor.

“GOCABA BÖLGESİNDE KENTSEL DÖNÜŞÜM YAPIYORUZ”

Arsin için bundan sonra neler planlıyorsunuz?

Bundan sonra yapacak olduklarımıza gelecek olursak. Şu an Arsin’de 221 konut ve 12 tane işyerini TOKİ ile yapıyoruz. Yer ihalesi ve müteahhit yer teslimi yapıldı. Burada hazırlıklar yapılıyor. İkinci olarak Gocaba dediğimiz yerde TOKİ ile kentsel dönüşüm yapıyoruz. Büyük bir alan mevcut binaları yıkarak büyük bir kentsel dönüşüm yapıyoruz. Bu da ciddi bir proje. Bunun da projeleri bitti. İnşallah ihale ve istimlak sürecine gireceğiz. Ayrıca Yeşilyalı’da 19 dönümlük bir yerimiz vardı. Bunu da TOKİ’ye devrediyoruz. Buraya da sosyal konut amaçlı bir yer yaparak, Arsin’e 4. etabı da kazandıracağız. Bu aralar devam eden ekonomik sıkıntı nedeniyle, ihalelerde bir gecikme yaşanıyor. Bundan dolayı geciken bazı projelerimiz var. Spor tesislerimiz, çocuk oyun parkları bunun içerisinde. Bunlarda da tekrar fiyatları güncelleyip, yeniden ihaleye gireceğiz. İlçemize 4-5 tane çocuk ve oyun parkı kazandıracağız. Bir spor kompleksimiz var, onu da yapacağız.

“OSB İMAJ ACISINDAN ÇOK ÖNEMLİ”

OSB’nin Arsin’e katkıları nelerdir?

Arsin OSB’nin marka değeri var. Seçim vaatlerimizden biri de OSB ile iç içe olmaktı. Fırsat buldukça yönetimle bir araya geliyoruz. İstihdam anlamında bir desteğimiz oluyor. Bize gelen insanların orada istihdamına yardımcı oluyoruz. OSB’nin burada olması reklam ve imaj açısından önemli. İnşallah Yatırım Adası’yla da birleşince çok daha iyi olacak. Ticari anlamda da çok fazla katkı olmadı. O da belki bizden kaynaklanan bir şey. Bunu da gidermeye çalışıyoruz. Şu anda yeni imar planlarımıza çalışıyoruz. Burada kazanan, çalışanın da burada yaşaması için güzel yaşam alanları oluşturmaya gayret ediyoruz. Bunun planlarını da hazırladık. Biz öyle bir konumdayız ki, havaalanına 10 dakika, merkeze 15 dakika uzaklıktayız. Hiçbir hava muhalefetinin ulaşıma engel olamayacağı bir yerdeyiz. Burada Sifla bölgemiz var, iyi bir arazisi var, güzel bir imar planı hazırlıyoruz. Nitelikli yapılar yaparak, insanları burada yaşamaya teşvik etmeye çalışıyoruz. Güzel bir yaşam alanı kurarak OSB’nin, çalışanını, yönetenini, patronunu burada yaşamaya teşvik edeceğiz.

“GÖREVDEN ALMA BENİM TASARRUFUMDUR”

Geçtiğimiz günlerde belediye başkan yardımcılarını görevden aldınız. Bu konuda bilgi verir misiniz?

Başkan yardımcılarının görevden alma tamamen benim tasarrufumdadır. Biz hiç kimseye sormadan, hiçbir açıklama yapmadan kendilerini belediye başkan yardımcısı olarak atadık. Başkan yardımcılarımızın atanmasında ben sadece kendi inisiyatifim ve tasarrufumu kullandım. Böyle öngördüm. Şimdi görevden alırken de kendilerini çağırdım ve hiç kimseyle konuşmadan sadece onlarla konuştum ve böyle bir uygulama yaptık. Ülkemizde bakanlar, bakanlar yardımcıları değişti kimse çıkıp bir açıklama yapmıyor. Başkan yardımcılarımız göreve başlarken de görevden alınırken de ben kendi inisiyatifimi kullandım. Herhangi bir iyi niyet veya art niyetle değil, çalışma şeklim bundan sonra bu şekilde olacak. Yerlerine ise henüz bir atama yapmadım. Atama yapma konusunda da henüz bir karar vermiş değilim.

Son olarak eklemek istedikleriniz…

Bugüne kadar yapmış olduğum hizmetlerde arkamızda duran; başta Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere, İçişleri, Ulaştırma ve Altyapı, Bilim Sanayi, Ticaret Bakanımıza, milletvekillerimize, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanımız Murat Zorluoğlu’na, Büyükşehir Belediye Başkan Vekilimiz Atilla Ataman’a ve İl Başkanımız Sayın Sezgin Mumcu’ya teşekkür ediyorum.”