Ulaşım Master Planı ve Güney Çevre Yolu!

   Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, önceki gün Trabzon’un ulaşım master planının 7294c614-6102-4f16-9315-1479ebdc8fa1.jpgTrabzon’un trafik anlamında oldukça zorlu bir kent olduğuna vurgu yaparak, kentin ulaşım master planına bir iki yıl içerisinde kavuşacağını söyledi. Başkan Murat Zorluoğlu, ulaşım master planı çerçevesinde Ortahisar ilçesindeki dolmuş minibüs ile taksi sayısını, Akçaabat’taki dönüşecek minibüs sayısını aktardı. 23 taksi durağı yeri belirlediklerini, belediyeye 20 yeni otobüs aldıklarını ifade etti. Ardından ulaşım ana yönetmeliğinin Temmuz ayındaki meclis toplantısında karara bağlanacağı belirtti. Başkan, Çömlekçi tünelinin projesinin onaylandığını işaret etti, Kanuni Bulvarı’nın yapımının devam ettiğini, yeni otoparklar yapılacağını vs anlattı. Tıp fakültesine alternatif yol yapılacağını, 70 milyon liraya mal olacak yeni otogarın ihalesinin Temmuz ayında yapılacağını kaydetti ve, ‘Ulaşım master planı çalışmaları büyük ölçüde tamamlandı. Temmuz ayında ihale günü alacağız. STK’ların ulaşım master planına ilgi göstermelerini rica ediyorum’ dedi.
 
   Ulaşım Master Planı sorunu çözmez!
 Dün KTÜ Mühendislik Fakültesi, Ulaştırma ana bilim dalı öğretim üyesi ve İYİ Parti Trabzon Büyükşehir Belediye Başkan adayı Prof.Dr. Atakan Aksoy’a, Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu’nun hazırlıklarını yaptığı ulaşım master planını sorduk.
Aksoy; ‘Giresun-Trabzon il sınırından Rize il sınırına kadar tünel geçişli güney çevre yolu yapılmadığı sürece Trabzon ulaşım master planının sorunu çözmez’ dedi.
Prof. Dr. Aksoy şunları söyledi;
‘Taslağı belirlenen ve ihale edilecek olan ulaşım master planı, kesinlikle Trabzon’un sorununu çözmez. Yapılan ve yapılacak işler ancak veri tabanı için fayda sağlar, o kadar.  Trabzon’da çok şey yapılıyor gibi söyleniyor. Ancak sonuçta hiçbir şey yapılmıyor. Anahtar kelimenin içi boş. İçinin doldurulması gerekir. Bu işler kitap okuma ile makamla olmaz. Çok ciddi uzmanlık ister. Yapılacak işler yüzeyseldir, o nedenle sıkıntı yaratır. Kanuni Yolu, başlangıçta bir korniş yol olarak düşünüldü, taslak olarak çizildi. Belediye meclisinde görüşüldü. Sonra Kanuni yolu, farklı bir yol oldu. Bugünkü haliyle Kanuni yolu hata idi. Kanuni yoluna harcanan para ile tünel geçişli güney çevre yolunun önemli bir kısmı yapılırdı. Tüm planlar kütüphanelerin raflarında kalır.’
Atasoy şöyle devam etti;
  Ulaştırma Bakanı işi bilen biri. Tünel geçişli güney çevre yolu mutlaka ele alınmalıdır. Tünel geçişli güney çevre yolu yapılmadan ne raylı sistem, ne master planları bunların hepsi havada kalan çalışmalardır. Mühendislikte öncelik önemlidir. Derinliği olan konular yüzeysel incelemeye tabi tutulursa fayda yerine büyük zarar üretir. Bu konulara katkı yapmış birisi olarak önceki gün yapılan toplantıda olmayı çok isterdim. İşler yavaş yürüyor. Şu aşamada öyle kritik noktada bulunmaktayız ki, biriken konular bağlamında gerçek uzmanlık alınmazsa çözümsüzlük oluşur ve Trabzon’un önü gerçek anlamda kapanır.’
**
 
   Prof. Dr. Atakan Aksoy, Büyükşehir ve Ortahisar belediyelerinin sıcak geri dönüşüme geçmediğini 93a5f785-be28-4c94-a48d-14f604f4a4c4.jpgişaret ederek, ‘Bu işleri yapmak için güçlü  laboratuar oluşturulmalı. Hava Alanının kaplamasının değiştirilmesi doğru. Ancak, pistten alınan asfalt preze makinesi ile kesilmediği, binder ve aşınma bir arada söküldüğü için depolama koşullarının da etkisi düşünüldüğünde hava alanı kaplamasından beklenilen faydanın alınmasını son derece zor görüyorum. Büyükşehir ve Ortahisar’ın freze makineleri var. Kaplama kaldırılınca freze makineleri kullanılarak kaplama kaldırılmış olsaydı... Ki bu süreyi uzatmayacaktı. Makineler de elde olduğu için maliyet kazanımı söz konusu olurdu’ dedi.
Aksoy’un ulaşım master planı çalışmalarına eleştirileri bu şekilde… Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu herhalde bu eleştirileri dikkate alır.
 
*****
 
    Vatandaş olarak devletimin her tasarrufuna saygı duyarım. Bu saygı benim eleştirme hakkımı engelleyemez. Çünkü devlet benim katkılarımla, beni koruyabilmek için vardır.
"Pençe-Kaplan" harekatı nedir? Suriye'de devlet haline gelen PKK güçlerini Suriye’ye kaydırdı. Kandil ve Kuzey Irak Barzani kontrolüne bırakıldı. Güney sınırlarımızda ABD destekli Suriye petrolünü kontrol eden PKK devleti dururken kamuoyunun vicdanını okşamak için yapılan Kandil harekatını yararsız, anlamsız, Kuzey Suriye’de kuruluşuna seyirci kaldığımız PKK devletine utancına maske, iç politikaya malzeme olduğunu düşünüyorum. Oraya harcadığımız paraya, insan gücüne yazık diyorum. AKP koyu milliyetçiliği iç politikada araç olarak kullanırken Kuzey Irak ve Kuzey Suriye'nin ana yerleşik halkları Türkmenler söz konusu olunca milliyetçilikten uzaklaşıyor. Ortadoğu’da oyun kurucu olduğunu söyleyen Türkiye, Türkmenlerin hangi hakkını savunabildi, hangi masada onlara yer verdirebildi. Varsa yoksa bir kuru hilafetçilik!
  Ayasofya cami olsun mu, olmasın mı tartışacağımıza Ege adalarının Lozan'da bize ait olduğu tescillenen 19 tanesi Yunanistan'a niye verildi onu tartışalım. Avrupa Birliğine girebilmek için Rahmetli Rauf Denktaş'ı ve Kıbrıs'ı nasıl harcadığınızı konuşalım.
AKP sen bittin, görüyorum, benim korkum Türk Milletini bitirmen. Malum Türk Milleti hep içinden tüketilir.
Dış politika dama oyununa benzemez, satranç gibidir, her taş hareketi anlam taşır. Stratejik hedef son tahlilde şahı mat etmektir. Sahip olduğumuz tek zenginliğimiz devletimiz önce stratejik hedefini belirlemelidir. Bu coğrafyada var olma amacımız nedir? Geleceğe taşımak istediğimiz düşünceler nedir? Şah-mat için oynadığımız her piyon önemlidir. İkide bir değiştirilen kırmızı çizgiler, anlık değişen dış politikalar, devletin temel hareket ve düşünce tarzı(paradigma) hakkında hiçbir sabit olmadığını gösteriyor.
Devlet gemisi önemlidir, yürütmeye devlet adamı gerektirir, yandaş değil.
(Dr. Mahmut Haydar Ustaoğlu)

Önceki ve Sonraki Yazılar